Te, jotka olette "opetelleet" juomaan vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiipeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiipeli

Vieras
Mä yritän lisätä veden juontia. Saatan normaalisti juoda päivässä vain vajaan litran (siis kaikkinensa) ja nyt haluaisin juoda yksistään vettä 1 - 2 litraa päivässä.

Miten olette onnistuneet ja onko teille tullut jossain vaiheessa kunnon jano? Minulla ei ole janon tunnetta juuri koskaan.

Mä en ole koskaan oppinut.
Olen kuskannut vesipulloa mukana, olen koittanut muistaa hanan ohi kulkeissani juoda aina vettä jne, muttakun se on niin saatanan pahaa :x

SodaStreamin avulla oon pystynyt juomaan edes sen litran päivässä. Mutta siitäkin jotkut sanoo et menee hampaat kun juo pelkkää hiilihapotettua..... :whistle:

mun äiti laittoi vesikannun jääkaappiin ja sinne sitruunan. inhosi veden makua.
joskus hän otti pulloon vettä, joi siitä useasti päivässä muutaman hörpyn. ja nyt hän juo vettä paljon. :)

Mulla on sellainen sairaus, jonka oireet helpottaa, kun juon päivässä sen 2-3 litraa vettä. Mä jouduin opettelemaan sen ihan kellon kanssa. Esim työpöydälle kannu, joka piti ennen lounasaikaa tyhjentää, sit iltapäiväks sama yms. Ei ollut helppoa ei, mutta pikkuhiljaa siihen tottui. Nyt mulla on sellainen juomarytmi, ettei mun tarvii miettiä sitä enää enkä herää öisin pissalle kun juon aamupainotteisesti. Janoa mulla varsinaisesti ei ole, mutta kyllä huomaan, jos jäänyt välistä.

Mä en ennen juonut edes litraa päivässä. Nykyään aina vesipullo mukana ja lähes aina kun sen täytän niin juon tyhjäksi samantien. Jano tulee nykyään aika nopeesti ja kyllä huomaa jos ei ole tullut juotua..

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26283639:
Mä en ole koskaan oppinut.
Olen kuskannut vesipulloa mukana, olen koittanut muistaa hanan ohi kulkeissani juoda aina vettä jne, muttakun se on niin saatanan pahaa :x

SodaStreamin avulla oon pystynyt juomaan edes sen litran päivässä. Mutta siitäkin jotkut sanoo et menee hampaat kun juo pelkkää hiilihapotettua..... :whistle:

Hiilihappo ei tee mitään hampaille jos et lisää soodaan mitään muuta.

[QUOTE="vieras";26284239]Kuinka vesi voi olla jonkun mielestä pahaa??!!??
Te joiden mielestä on niin juotteko sokerilitkuja janoon???[/QUOTE]

no täällä hanavesi on todella pahaa sitä ei juo erkkikään.Se pitää ensin keittää ja jäähdyttää jotta sitä vois juoda.

ite en osaa kotona juoda vettä mutta olen opetellut juomaan sitä sillon kun käy ulkona syömässä.

[QUOTE="vieras";26284284]no täällä hanavesi on todella pahaa sitä ei juo erkkikään.Se pitää ensin keittää ja jäähdyttää jotta sitä vois juoda.

ite en osaa kotona juoda vettä mutta olen opetellut juomaan sitä sillon kun käy ulkona syömässä.[/QUOTE]

Missä sä oikein asut??

[QUOTE="vieras";26284290]Missä sä oikein asut??[/QUOTE]

Ainakin Helsingissä käydessäni en juo ikänä hanavetta, ihan järkyttävän makuista, kemikaaleilla puhdistettua pintavettä. :x
Täällä Kaakkois-Suomen pikkukunnassa vesi on aitoa pohjavettä, herkkuva siis

[QUOTE="vieras";26284239]Kuinka vesi voi olla jonkun mielestä pahaa??!!??
Te joiden mielestä on niin juotteko sokerilitkuja janoon???[/QUOTE]

Kyl niit paikkoja on jossa johtovesi on pahaa. Meillä on ihan juotavaa.

Mä rupesin juomaan vettä kun olin 7 viikkoa töissä kopiointifirmassa nuorena flikkana. Se paperipölyn määrä oli uskomaton ja kyllä kurkku kuivasi aika hyvin.

Nyt on taas ruvennut lipsumaan veden juonti ja sen huomaa esim. päänsärkynä ja väsymksenä. Pitää aina skarppaamalla skarpata. Mä tykkään joko kylmästä hanavedestä joka on huoneenlämmössä, ei tosin auringon paisteessa. Jääkaappi vesi on mielestäni pahaa :x koska siihen tulee se jääkaapin maku.

Mulla on vesipulloja jääkaapissa aina useampi (siis ihan hanavedellä täytettyjä) ja siitä nappaan aina mukaan kun kuljen ohi. Itsellä on auttanut ja nykyään tulee juotua vähintään 2 litraa per päivä. Ongelmana ei niinkään se vedenmaku, vaan se että hanasta ei saa kylmää ja haaleaa vettä ei vaan voi juoda.

Sukulaiseni asuu Helsingissä ja siellä oli aina ennen todella pahanmakuista vettä, tai siis kyllä sitä ihan mielelläni join, mutta makuero oli huomattava siihen mihin olen tottunut. Mutta ei Helsingissäkään ole kaikkialla pahaa vettä, monessa paikassa ollut ihan yhtä hyvää kuin muuallakin. Nyt kun aloin muistelemaan, niin tuossa sukulaiseni asunnossakin taitaa nykyään olla ihan hyvänmakuista vettä.

Menenkin tästä hakemaan lasillisen vettä. Itse en juuri muita juomia juo kuin todella harvoin.

Kyllä se vesi vain joissaki paikoos on pahaa. Oon juonu vettä Vaasas ja se oli mun mielestä aivan kamalaa verrattuna Teuvan veteen joka on niin raikasta.

Mulla on ittellä aina jääkaapis 1,5 litran vesipullo ja siitä sitten otan ruokajuomaksi. Mulla menee helposti ruualla lähes litra vettä. Mä tykkään juoda vettä, mutta ei se mullakaan aina ole näin ollu. Aikuusiällä oon oppinu juomaan vettä sen jälkeen ku maha ei tahtonu kestää maitoa.

Yhteistyössä