Vedänkö herneen turhaan nenään vai onko tämä soveliasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla79

Vieras
Meillä siis tehdään sitä kylppärirempaa ja urakoitsijalle annettiin avain että voi tulla sillä avaimella sisään jollei me päästä ovea aukaisemaan. Sovittiin että ilmoittaa ennen tuloa ja kysyy onko ketään kotona.
Pari viikkoa sitten tuli työmiehiä keskellä päivää omilla avaimilla sisään ja minä olin juuri vaihtamassa vaatteita. Kiva olla alusvaatteilla kun 3 miestä tulee ovesta sisään. Silloin jo sanoin että tämä peli ei vetele. Lupasivat ensi kerralla ilmoittaa ennen kuin tulevat käymään.
Tänään selvisi että olivat perjantaina käyneet klo 18.00-20.00 välisenä aikana eikä mitään meille ilmoitettu.
Nyt sanoin miehelle että pyytää avaimen takaisin,mun huumorintaju loppui just nyt!!
Eikös meillä ole oikeus vaatia sitä avainta takaisin kun pelisäännöt ei näytä vastapuolella olevan selviä?
Urakoitsia ei kuitenkaan suostu sitä avainta antamaan kun kuulemma hänellä täytyy olla pääsy asuntoihin. Mihin voin ottaa yhteyttä jollei päästä yhteisymmärykseen?

No en vetäs hernettä nenään. Parempi että tulevat ku pääsevät, tuskin ne kaikille jaksaa alkaa soittelee taloyhtiössä ja sopiin millon mihinki pääsee ja mihin ei.

en varmaa avainta pyytäs takas, mut soittaisin ite ja sanoisin et jos homma ei ala muuten toimiin, et ei siis ilmoiteta etukäteen tulosta niin mä hommaan koiran ni sit on pakko ilmoittaa kun koira ei päästä sisälle. ;) Tai jos päästää sisälle ni ei päästä ulos... :D ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei kai tuolle minkään mahda.
samanlaista se on esim. putkiremppaa tehdessä; omin avaimin tullaan just silloin kun heidän aikatauluihin sopii.

meillä aina sopimus pitäny, et meille on soitettu etukäteen (päivää ennen tai hyvissä ajoin samana päivänä) ja jos ei ite oo voitu olla kotona ni sitten siellä on joku muu meidän toimesta ollu valmiina. eli työmiehet ovat oman aikataulunsa puitteissa päässeet tulemaan...

Saavat siis tulla perjantaisin klo 20.00 mitään ilmoittamatta? Rankkaa sekin on kun ei voi kotona olla miten lystää kun miehiä voi tulla 3-4kpl:tta yht äkkiä sisään. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi arkisin klo 8-16.00 mutta nyt ne tunkee sisälle jo 6.30.

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Saavat siis tulla perjantaisin klo 20.00 mitään ilmoittamatta? Rankkaa sekin on kun ei voi kotona olla miten lystää kun miehiä voi tulla 3-4kpl:tta yht äkkiä sisään. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi arkisin klo 8-16.00 mutta nyt ne tunkee sisälle jo 6.30.

Duunareilla ei oo virka-aika 8-16 . Koita kestää, turkin on kauheen pitkästä aikaa kyse

Sen verran tarkennan että nyt on kuivatus menossa joten työmiesten käyminen ei ole mitenkään säännöllistä vaan voivat käydä vaikka kahden viikon välein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Duunareilla ei oo virka-aika 8-16 . Koita kestää, turkin on kauheen pitkästä aikaa kyse

Heinäkuulle kuulemma menee ennen kuin on kuiva joten ei ole ihan viikosta tai kahdesta kyse=(
Vituttaa vaan=(

Heinäkuulle kuulemma menee ennen kuin on kuiva joten ei ole ihan viikosta tai kahdesta kyse=(
Vituttaa vaan=(

No mutta jos kahden viikon välein esim. käyvät, ni onko se nyt kauhee rasite

Ei se käyminen ole rasite vaan se ettei ilmoiteta koska ovat tulossa. Itse yleensä herään klo 7.00 mutta nyt laitan kellon soittamaan klo 6 koska voivat tulla käymään 6.30.
Olisi eri asia jos ilmoittaisivat edellisenä päivänä että tulevat aamulla käymään mutta kun ikinä ei voi tietää mikä aamu tulevat.
Pointtini siis on että eikö heidän kuuluisi hiukan ilmoitella tulostaan??

Vituttaa vaan=(

No mutta jos kahden viikon välein esim. käyvät, ni onko se nyt kauhee rasite

Meille ei ilman ennakkovaroitusta tulla. Jos ei kykenisi ilmoittamaan niin sitten avain pois ja jokaisesta käynnistä olisi ihan pakko sopia erikseen.

Mistä ihmeestä voi olla varma etteivät käy ilman asiaa jos eivät kykene asiallisestakaan käynnistä ilmoittamaan.

Vaihetaaks kämppiä, tulkaa te meille asumaan niin me tullaan teille. Mie järjestän ohjelmaa niille remonttimiehille. :D :D :D

Eikun oikeesti, ei yhtään hauskaa. Yksityisyys kärsii pahemman päälle ja muutenkin. Mie soittaisin vielä sinne ja esittäisin asian hyvin, hyvin rankan kaavan mukaan.. Ja jos ei se toimi, kirjoittaisin oveen vielä lapun (koputa ennen kun tulet tai jotain vastaavaa).. Tai ehkä hankkisin semmosen ketjulukon oveen jos ei ala tehota..

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Vaihetaaks kämppiä, tulkaa te meille asumaan niin me tullaan teille. Mie järjestän ohjelmaa niille remonttimiehille. :D :D :D

Eikun oikeesti, ei yhtään hauskaa. Yksityisyys kärsii pahemman päälle ja muutenkin. Mie soittaisin vielä sinne ja esittäisin asian hyvin, hyvin rankan kaavan mukaan.. Ja jos ei se toimi, kirjoittaisin oveen vielä lapun (koputa ennen kun tulet tai jotain vastaavaa).. Tai ehkä hankkisin semmosen ketjulukon oveen jos ei ala tehota..

Tuo on muuten näppärää, ei varmasti tule sisään jos on turvaketju kiinni.

Onhan toi toki tylsää mut kaikkeen tottuu. Se huomattu kun on rakennusprojekti menossa. Viimeksi soitti rahtari mulle ja kysyi et onko ketään paikalla, kun pitäis tuoda yksi kaappi (jäänyt pois edellisen päivän keittiötoimituksesta). Sanoi olevansa minuutin ajomatkan päässä ja oletti tietenkin et on heti joku ottamassa tavaraa vastaan. Kattotuoleja tuotaessa ilmoitettiin tehtaalta, että on kuorma tulossa, pitää olla vastassa. Tarkkaa aikaa eivät tienneet, rekka tulee päivällä tai vasta illalla. Tuli kuorma seuraavana aamuna klo 4!

Ei pimpota kun tulevat suoraan vaan sisään.

Meillä oli putkirempan aikaan lappu ovessa, et "älä tule ilmoittamatta sisään, asunnossa vihainen koira". Toimi aika hyvin, kunnes ne tapas meijän "pedon"... :whistle: Ei vissiin hirveesti sitte enään pelottanu toi pussaileva, nappisilmänen lurppakorva. ;) Nykyään on vaan lappu ovikellon yläpuolella, et "rämpytä kunnolla!", ku se on sellanen vanha käännettävä eikä kuulu kunnolla. Ehkä teilläki toimis, ku laittaisit lapun oveen, et "soita remppamies jumaliste sitä ovikelloa, sitävarten se siinä on!" ;)

Minä sanoisin, että minun koti ja minulle ilmoitus, muuten ei ole tulemista. Silloin kun vielä asuttiin miehen kanssa vuokralla ja olin isännöitsijälle ilmoittanut, että jos jotain remppaa yms. tulee niin meille ei sitten tulla omin avaimin ja piste. Tulivat sitten kerran jotain asiaa aamulla ilmoittamatta tekemään. Sattui mieskin olemaan kotona ja oltiin makkarissa "hommissa". Onneksi oli ovessa turvaketju päällä kun eivät pimpottaneet eivätkä mitään vaan suoraan sisälle oltiin tulossa. Minä säikähin niin maan perkuleesti ja mies kävi käännyttämässä ne ovelta pois. Soitin isännöitsijälle tulikivenkatkusen puhelun asiasta. Sen jälkeen en uskaltanut ikinä olla kotona ilman turvaketjua kun tuntui, että joku paukkaa kuitenkin ovesta sisään. Että kyllä minä sanosin, että MINUN KOTI MINUN SÄÄNNÖT! Avain vaan takasin!

Niin, piti vielä lisätä, että meillä jos jotain remppaa taloyhtiössä on, niin ilmoitetaan vaan suunnilleen päivät. Ovikelloa toki soittavat mutta samanaikaisesti jo kiertyy avain ovessa. Joskus aukee ensin ovi ja sit soi kello :D Joo, ei oo kivaa. Mut jos tosiaan pystyt järjestään itses paikalle koska vaan niin vaadi avaimet takaisin.

Memmu:

Sitähän minäkin panikoin että tulevat joku kaunis kerta sisälle juuri kun ollaan miehen kanssa hommissa=D
Ennen sai peljätä ettei tyttö keskeytä meidän touhuja nyt saa pelätä tyttö sekä työmiehiä.
Täytyy hommata se turvaketju. On se hitto kumma kun nykyään ei voi harrastaa edes seksiä miehen kanssa ilman että käytää kaksin kertaista turvaseksiä=D

Tervetuloa vaan Heili. Meille kun tulet, saat työmiehistä seuraa ja samaan hintaan pääset joka ilta anopin luo pesulle=D Ja anoppi ei ole niistä rauhallisimmista päästä,kohkaa joka suuntaan ja tunkee leipää suuhun ettei vaan tule nälkä. Yks kerta se oli mun meikinpoistoaineet heittänyt roskikseen kun ajatteli sen olevan tyhjä. Pesinpä sitten saippualla naamani ja voi kun mun atooppinen iho tykkäs=D
Mulle ei vissiin sovi nää remppahommat =( Voi ihanuus sitä päivää kun toi kylppäri on valmis.