Vauvojen niskassa oleva punainen syntymämerkki?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja aropupu:
Meijän poitsulla myös niskassa ja enkelin suudelmat, jotka ei vät enää juuri näy. Niska kyllä edelleen punainen. Joku joskus sanonut sitä haikaran puremaksi. Myös siskollani on sellainen ja minulla ihan haalea. Oma käsitykseni siitä on, että on syntymämerkki.
Kätilö sanoi mulle tuosta haikaranpuremasta että se ei ole syntymämerkki vaan et joillekkin se jää pysyvästi ja toisilta se ajan kanssa häviää.
Ja toisilla tulee esille kun kiihtyy ja suuttuu. Meidän pojan takapuolessa (oli iso vauva, haikaran piti roikottaa sekä niskasta että peffasta). Sieltä voi sitten housujen alta tarkastaa, että ooksää jostain vihainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oorait... googletin hieman ja löytyikin tietoa. Kyseessä siis tosiaan haikaranpuremaksi sanottu läiskä, jonka toiset uskoo tulevan juuri tuosta puristuksesta synnytyskanavassa, kun vauvan pää jää johonkin tiettyyn kohtaan hetkeksi puristuksiin kanavan läpi tullessaan. Eli toiset uskoo siis noin. Kuitenkin kuulemma perätilavauvat ja sektiovauvat punaisine niskoineen kumoavat tämän teorian täysin, koska heillä esiintyy aivan yhtälailla tuota haikaranpuremaa niskassa eli sen syntyyn ei tiedetä syytä.

Haikarathan ne vauvat tuo!!!(syntyy sitten miten perin vaan tai mistä vaan!!)
=) =)

äippä
Meillä esikoisella on sellainen punainen läikkä otsassa kulmakarvojen välissä mutta haalistunut tosi paljon iän myötä, ainoastaan jos huutaa paljon ja kauan niin saattaa punoittaa, ikää pian 5v.

hmph
Ne, joilta se punainen merkki löytyy on joko Jumalan valittuja, tai sitten käänteisesti poisdiskattavia onnettomia ihmisiä.
Voitte kuvitella, kumpaan kastiin kuulun, kun se on yleinen merkki! :D

vierailija
Moikka. Multa löytyy myös tuo haikaranpuremaksi kutsuttu punanen läntti niskasta. Kylläkin vasta äsken sain selville että haikaranpuremaksi sitä kutsutaan. Oon tosiaan pitkään tienny silti että niskasta sellanen löytyy mutta vasta muutama päivä huomasin että on ihan punanen. Ei se mielestäni ennen niin punanen oo ollu. Onko ihan normaalia?

vierailija
Moikka. Multa löytyy myös tuo haikaranpuremaksi kutsuttu punanen läntti niskasta. Kylläkin vasta äsken sain selville että haikaranpuremaksi sitä kutsutaan. Oon tosiaan pitkään tienny silti että niskasta sellanen löytyy mutta vasta muutama päivä huomasin että on ihan punanen. Ei se mielestäni ennen niin punanen oo ollu. Onko ihan normaalia?
Meillä alkaa pojalla punottaan aina enemmän jos on kipeenä.

Yhteistyössä