vauvojen jogurtit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Tere! Kuudesta kk ylöspäin on Pilteillä ja Bonilla ym. merkeillä olemassa hedelmä tai marjasoseita sotkettuna jogurttiin... voiko niitä siis antaa pikkuisille, jotka eivät saa muuten vielä maitotuotteita syödä tai juoda... Onko noissa tuotteissa tuo jogurtti jotain eri kamaa kuin tavan jogurtit? Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...hämmästyttää, kummastuttaa pientä äippää vaan...

Kirjoitin pitkät pätkät mut kone katkaisi juuri yhteyden... samperi soikoon....

Niin mull aolisi täsät aiheesta vähän kysyttävää; Miten paljon tää jogurtti sisältää kalsiumia?? siis verrattuna korvikkeeseen? Kun meidän tyttö on kohta 7kk ja olen aikeissa lopetella imetystä pikuhiljaa ja tyttö juo kyllä tuttipullosta, mutta vain vettä! Ei edes oma lypsetty maito kelpaa pullosta. Jos antaisin tätä jogurttia sitten niinku korvaamaan kalsiumin puutetta? Kun hän pitää kovasti näistä uusista kartonkipurkeissa olevista jogurteista. Olisi helpompi sitten ns. vieroittaa tissistä jos näissä on rittävästi kalsiumia.

Mulla nyt sattui olemaan tollanen Muksu-jugurttitötsä ja siitä kyljestä katsoin niin 100g jugurttia sisältää 35mg kalsiumia. Nan-korvikkeessa on 100ml:ssa 41mg kalsiumia. Että ei siinä jugurtissa hirveen paljoo vähempää sitä kalsiumia ole. Minä oon ainakin antanut noita jugurtteja sillon enemmän kun tytöllä on ollut sellanen vaihe ettei maito oikein oo uponnut.

Käykää katsomassa esim. nutrician sivuilla. Nutricia valmistaa noi Muksu-jogurtit. Sisältävät hedelmäsokeria, mielestäni kuitenkin kohtalaisesti ei mitenkään tod. paljon.

Kiitti vinkeistä ja tiedoista ystävät! Onpa helpottavaa tietää että ei tule hirvee kalsiumin puute jos tyttö ei joku päivä saakaan niin paljon tissiä kuin aiemmin! Noista puuroista... Tyttö ei syö vellejä ekä puuroja, rautaa saadaan siis vain lihasoseista meillä. Olisin samaa ajatellut tekeväni, mutta suu kun pysyy tiukasti kiinni kun puuroa koittaa tuputtaa, oli siinä makeaa sosetta mukana tai ei... Tosi nirso tyttö! :)

Mutta jos sattuisi joku kirkas päivä puuro kelpaamaan niin miten se tehdään vastikkeeeseen kun eihän sitä voi keittää... Tyhmä minä....

Kiitos vielä kerran!

Mä keitän tosi vähään veteen puuron, että se jää aika kuivaksi ja paksuksi. ja lisään siihen sitten aikas reilusti korviketta kun on valmista. Haudutan vielä hetken (pois levyltä) että maito oikein imeytyy puuroon.

Mä keitän tosi vähään veteen puuron, että se jää aika kuivaksi ja paksuksi. ja lisään siihen sitten aikas reilusti korviketta kun on valmista. Haudutan vielä hetken (pois levyltä) että maito oikein imeytyy puuroon.

Yhteistyössä