vauvojen äidit:voiko näin tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja esikko2010
  • Ensimmäinen viesti
Opa
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Esiliina:
Mutta maissi ei oo kyllä vilja, häpeä sinä joka sen sanoit :LOL:
No tuota...maissi ON vilja.

http://www.leipatiedotus.fi/tietoa_leivasta/vilja_ja_viljalajit/ulkomaiset_viljat/
Mutta maississa ei ole gluteenia mikä on kai se pahis näissä jutuissä.

Mitä tulee korvikeruokittuihin vauvoihin ja niiden pulleuteen: meillä molemmat osittaisimetyksellä menneet ja painot siellä -10- -20% käyrillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Opa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Esiliina:
Mutta maissi ei oo kyllä vilja, häpeä sinä joka sen sanoit :LOL:
No tuota...maissi ON vilja.

http://www.leipatiedotus.fi/tietoa_leivasta/vilja_ja_viljalajit/ulkomaiset_viljat/
Mutta maississa ei ole gluteenia mikä on kai se pahis näissä jutuissä.
Juujuu, mutta vilja se on, ja se jonka pitäis hävetä ei ole suinkaan se joka kirjoitti että maissi on vilja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Esiliina:
Mutta maissi ei oo kyllä vilja, häpeä sinä joka sen sanoit :LOL:
No tuota...maissi ON vilja.

http://www.leipatiedotus.fi/tietoa_leivasta/vilja_ja_viljalajit/ulkomaiset_viljat/
Voi ei, nyt häpeän niin et voisin vajota maanrakoon. Oon aina luullu et se on kasvis :LOL: Näin siinä aina käy kun alkaa pätemään
 
Meille terkka sanoi,että ei suositella enää vellejä. Että maito maitona ja puuro puurona. Joskus kuitenkin kokeilin pari kertaa,enkä huomannut mitään eroa että olisi maha pysynyt täydempänä. Tiuhaanhan tyttö pienenä söi, riippuen miten tissistä tulee maitoa jne. Normisti alettiin maissia,perunaa,porkkanaa maistelemaan 4kk iästä.
 
Vieras
Tähän taas perinteinen kysymys; jos sun olisi hirmukova nälkä ja ruoansaanti olisi rajoitettu maitoon tai (maissi)velliin, kumpaa söisit mieluummin? Kumman uskoisit pitävän kylläisen olon pidempään? Niinpä.

Ap: lle omasta kokemuksesta; meillä korvikkeen lisäksi annettu noita vellejä siitä 3kk alkaen. Sitten siirrytty antamaan velliä vain yöunille, kun päivällä menee paremmin soseita. Eli aamulla esim. riisipuuro, päivällä vihannessosetta jne.. Miten niitä ruoka-aineita nyt on käytössä pikkuhiljaa enemmän. Vellien annon lopetin vasta sitten, kun iltapuuroakin alkoi menemään jo reipas määrä eli sellainen kokonainen annos.
 
esikko2010
No niin..oli se maissi nyt sitte vilja tai ei niin joka tapauksessa siinä purkin kyljessä on aloitus suositus 4kk eteenpäin.. :)
Itse olen syöttänyt pelkkää peruna-porkkana velliä koska eräs tuttavani sanoi että maissilla menee helposti maha kovalle..

Ja kiitos tuosta luumu vinkistä :)

Kaikille positiivisen vastauksen antaneille ja kannustaville oikein paljon halauksia ja kiitoksia.. te annoitte minulle voimaa... :) <3

Ja sitten taas te jotka tulette pilaamaan koko keskustelun niin miettikää tosiaan ennen kuin kirjoitatte..ettette anna paskamaisen äidin mainetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja esikko2010:
No niin..oli se maissi nyt sitte vilja tai ei niin joka tapauksessa siinä purkin kyljessä on aloitus suositus 4kk eteenpäin.. :)
Itse olen syöttänyt pelkkää peruna-porkkana velliä koska eräs tuttavani sanoi että maissilla menee helposti maha kovalle..

Ja kiitos tuosta luumu vinkistä :)

Kaikille positiivisen vastauksen antaneille ja kannustaville oikein paljon halauksia ja kiitoksia.. te annoitte minulle voimaa... :) <3

Ja sitten taas te jotka tulette pilaamaan koko keskustelun niin miettikää tosiaan ennen kuin kirjoitatte..ettette anna paskamaisen äidin mainetta...
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ilkeät kommentit. Pääasia on että lapsi voi hyvin, söi se sitten maitoa tai puuroa. kyllä sä tiedät ap mikä sun lapselle on parasta. :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onko oikeasti sellaisia lastenneuvolan terkkareita, jotka ei tiedä tiheän imun kaudesta, ja jotka pitävät maidon riittämisen mittarina syöntivälin pituutta eikä suinkaan lapsen kasvamista? :|
On.

Lisäksi on neuvolan terkkareita jotka käskevät antamaan 3kk ikäiselle vauvalle lisäruokaa koska vauva on niin isokokoinen (millähän se sellaiseksi on kasvanut...sillä rintamaidolla joka muka ei riitä koska vauva on niin iso!)
 
minä osallinen kanssa
Niin on monta mieltä näistä asioista kun on ihmisiäkin. Jotkut lapset vaan yksinkertaisesti tarvitsevat kiinteämpää ruokaa aikaisemmin kun toiset. Lapset on syntyessään jo niin eri kokoisia, että johan se sanelee monesti kiinteiden aloittammisen. Itse en oikee ymmärrä tuota vouhotusta rintamaidosta ja varsinkaan silloin jos sitä ei kunnolla tule ja imettäminen on tuskaa. Mikäs siinä jos kaikki sujuu hyvin, niin imettähän voi vaikka vuoden ikään asti. Jokainen lapsi katsotaan yksilönä ja ei siihen kukaan voi sanoa juuta eikä jaata, ainakaan täällä näkemättä. Terveydenhoitajatkin antavat neuvonsa lapsen näkemisen ja tuntemisen jälkeen. Vanhemmat kyllä tietää itse mikä lapselle on parasta. Tällaisia kysymyksiä satelee koska ihmisiä ja varsinkin tuoreita äitejä pelotellaan kiinteiden vaaroista.
Joku sanoikin viisaasti tuolla aikaisemmin siitä miten meidän isovanhemmat ovat selvinneet hengissä kun jo meidän aikaan on annettu tuoremehua juotavaksi parin viikon ikäisenä. Kukaan ei voi varmuudella sanoa mistä nämä kaikki sairaudet ihmisillä johtuvat. Onko ne niistä syömisistä vaiko jostain muusta. Ottakaa rennommin lastenne kanssa ja kuunnekaa heitä. Luulen kyllä, että enemmän ilmansaasteet tuo niitä sairauksia kuin liian aikaisin aloitettu kiinteä ruokinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onko oikeasti sellaisia lastenneuvolan terkkareita, jotka ei tiedä tiheän imun kaudesta, ja jotka pitävät maidon riittämisen mittarina syöntivälin pituutta eikä suinkaan lapsen kasvamista? :|
On.

Lisäksi on neuvolan terkkareita jotka käskevät antamaan 3kk ikäiselle vauvalle lisäruokaa koska vauva on niin isokokoinen (millähän se sellaiseksi on kasvanut...sillä rintamaidolla joka muka ei riitä koska vauva on niin iso!)
"Mukavaa". Niitä neuvoja jotkut äidit sitten kuuntelee :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tähän taas perinteinen kysymys; jos sun olisi hirmukova nälkä ja ruoansaanti olisi rajoitettu maitoon tai (maissi)velliin, kumpaa söisit mieluummin? Kumman uskoisit pitävän kylläisen olon pidempään? Niinpä.

No, imetysintoilijat?
Lautasellinen tätä vai tota? ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tähän taas perinteinen kysymys; jos sun olisi hirmukova nälkä ja ruoansaanti olisi rajoitettu maitoon tai (maissi)velliin, kumpaa söisit mieluummin? Kumman uskoisit pitävän kylläisen olon pidempään? Niinpä.

No, imetysintoilijat?
Lautasellinen tätä vai tota? ;)
?
 
Meille neuvolassa sanottiin, että maito ja velli ovat käytännössä samoja, velli pitää vain kauemmin nälkää, ku on paksumpaa.. Ja sanoivat myös, että kun alkaa puuroa menemään, niin se on parempi vaihtoehto, kuin velli..

Meillä aloitettiin vellit iltaisin 7 vkon ikäisenä, koska maitoa alkoi menemään yli 1,5L vuorokaudessa ja se kuulemma alkaa olemaan jo liian paljon.

Kiinteitä aloiteltiin maistelemaan noin 3kk:n iässä ja 4kk:n iässä niitä syötiin pari kertaa päivässä..

Poika nyt 7,5kk ja kiinteitä menee aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen, iltapuuro. Maitoa menee ruokajuomana ja yöllä..

Mut ap, teet niinku ite parhaaks näät. Ei vauvastakaan ole kivaa olla koko ajan nälkänen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja esikko2010:
terkka suositteli silloin 2kk ikäisenä ku poika söi puolen tunnin välein.. ni sain itsekin vähän unta
:eek: Mun tyttö söi pikkuvauvana _todella_ usein. Luulin että se on ihan normaalia. :p
ei sitten korviketta käskenyt lisäksi antaa?Sulla ei tod.näk. tullut riittävästi maitoa.
Tai tuli,ja kyseessä oli vain tiheänimunkausi....
 

Yhteistyössä