vauvoja sterilisaation purun jälkeen?

Kiinnostaisi kuulla kokemuksianne sterilisaation purun jälkeisestä elämästä, miten kaikki sujui, tulitteko raskaaksi, neuvoja ja ohjeita?
Minulle purku tehtiin Tartossa Virossa, siellä se on halvempaa kuin Suomessa, vasta marraskuussa tein matkan sinne.
Kerron siitä mielelläni jos jotakuta kiinnostaa.
 
Mulla varoitettiin että jos sterilisaatio puretaan niin raskaus voi tulla kohdun ulkopuolelle todennäköisemmin. Siksi purkuja ei tehdä enää juurikaan suomessa. Suositellaan IVF hoitoa.
Mutta toi on siis se mitä mä kuulin lääkäriltä.

En tiedä kuitenkaan prosentuaalisesti kuinka todennäköistä se riski on.
 
Minullekin kerrottiin samaa, ja yritimme sitä koeputkivauvaa jo, kesällä, maksoin yhdestä yrityksestä noin 5000 euroa kun laskee kaikki mahdolliset käynnit, tutkimukset ja lääkkeet ja hoidot. Lopputuloksena saatiin kaksi siirtokelpoista alkiota, jotka molemmat siirrettiin kohtuuni, ja kumpikaan ei sitten kiinnittynyt.
Sen jälkeen oli hiukan tyhjä olo, ei niinkään harmittanut se että meni niin paljon rahaa hukkaan, vaan se että ei ollut rahaa enää yrittää uudelleen.
Minullekin oli sanottu ettei sterilisaation purku yleensä onnistu, mutta kyllä se joskus onnistuu, pakko on yrittää vielä.
Tuolta suomi24 palstalta joitakin keskusteluja aiheesta löysin, mutta siellä lapsettomat palstalla on paha kirjoitella, kun heti joku käy kimppuun ja syyllistää, miksi teit sterilisaation, mitä siinä itket....niinkun en itse olisi tietoinen asiasta ja myönnän virheeni.
Sieltä löysin tietoa ihan googlettamalla, Tarton yliopistollinen sairaala, ylilääkäri Ylle Kadastik, hän on lääkäri joka minutkin operoi, ja kaikki vaikutti asialliselta enkä usko että mikään olisi ollut siellä huonompaa kuin Suomessa.
Käsittääkseni Suomessa purku maksaa noin 3000-5000 euroa, korjatkaa jos olen väärässä, kysyin vain Mehiläisestä, siellä oli jotakin 6000 euron luokkaa.
Tartossa se maksoi noin 1000 euroa, vähän alle, menin laivalla Tallinnaan ja bussilla Tarttoon, ei tullut matkat kalliiksi. Sairaalassa olin noin 3 päivää, siis kaksi yötä, ja tähystysleikkaus tehtiin ja kaikki sujui hyvin.
Voin kertoa tarkemmin jos kiinnostaa vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Onlymom
Miä en tiiä asiasta henk.koht.mitään, mut pakko kertoa kuitenkin et kun pojan olin saanut ja osastolla,mulla oli kämppiksenä neljännen lapsen saanut äiti joka oli kuulemma käynyt läpi sterilisaation purun...mitään yksityiskohtia ei kertonut muutakuin et varoteltu oli että on tosi epätodennäköistä saada lapsia enää.
Mutta heti ekasta kierrosta oli kuulemma tärpännyt,eli näinkin voi käydä =) Onnea matkaan :wave:
 
mukavaa kuulla, ja kyllä mä joskus jostakin palstalta luin että kyllä näin joskus käy,
silloin kun mietin että mennäkö vai eikö mennä.
Joskus jopa ilman purkua munanjohtimet katkeaa klipsin kohdasta, ja päät hakeutuu yhteen, ja raskaus alkaa ihan itsekseen.
Luonto on ihmeellinen.
Ja näitä munanjohdin raskauksia ikävä kyllä tulee ihan ilman mitään sterilisaation purkujakaan, ne on aina harmillisia juttuja. Joskus on arpikudosta johtimissa, milloin mistäkin syystä, tai ihan ilman syytäkin se joskus vaan kiinnittyy väärään paikkaan .
Yrittänyttä ei laiteta, eipä tarvi sitten vaihdevuosissa kieriskellä että olispa pitänyt yrittää.
Rahaa on palanut ja yritetty on.
 
  • Tykkää
Reactions: Onlymom
Mulla siis sterilisaatio vakavien ehkäisyongelmien takia ( allergia, herkkyys, masennus ja mielialanvaihtelut pillereistä, vakavat vuotohäiriöt kierukoista). Sain Graviditas ( ennen Diacor missä K.R ) klinikalla erittäin pätevän lääkärin Kari Ratsulan hyvässä hoidossa 5 alkiota joista 3 lähti jakautumaan hyviksi alkioiksi, loput eivät ollenkaan ( suhdeluku on hyvä ).
Odotan nyt toista lasta vk 26 ja kumpikin raskaus alkanut ensimmäisellä alkion siirrolla. Toinen alkio oli siis pakastettu. En tiedä onko lääkäreissä ja klinikoissa eroa vai onko kyse tuurista ja muista asioista. 5000:ta mulla ei todellakaan ole mennyt tähän mennessä. Lähelle ehkä 3000 (? ) En ole laskenut. Itse siis maksamme mieheni kanssa.
 
Äitiyslomalalaiselle, minä kävin Felicitaksella, pitäisi olla myös hyvä paikka. Luonto on ihmeellinen, aina ei onnistu, ja monenlaisia kokeita otettiin, minulta ja mieheltä, olen laskenut kaikki yhteen. Lääkityskin on aina yksilöllinen. Minulta saatiin 12 munasolua, sinänsä hyvä saalis, ehkä sitten ikäni 42v vaikutti siihen että kaikki eivät jatkaneet normaalisti jakautumista, siirtokelpoisia oli siirtopäivänä vain ne kaksi ja kumpikaan ei jostakin syystä kiinnittynyt vaikka kaikki näytti hyvältä.
Täytyy vain toivoa että tämä nyt onnistuu, olen kaksi isompaa lastani saanut suht helposti luomumenetelmällä.
 
vauvatoive10 Kiva kun olet eksynyt tänne kaksplussan sivuille!!
Jos haluat kurkkia tuonne 40+so what !!! Löydät hengenheimolaisia. Eikä ole tosiaan merkitystä sillä kuinka sitä vauvaa kukin yrittää ja toivoo.. Itse myös olen sterilisaation purussa ollut ja onhan niitäkin joille ei tätä toimenpidettä ole tehty ja ovat saaneet kohdunulkopuolisen raskauden.. kaikessa on riskinsä mutta ne hyväksyy kun sen oman vauvan niin kovasti toivoisi saavansa..

Tervetuloa!! Kiva olisi sinun kuulumisia kuulla tästä eteenpäin.
 
Tosi mukavaa kun kerroit tarkemmin täällä. oletko vauvatoive10 tullut raskaaksi tuon peraation jälkeen? veitkö mukanasi Suomesta verikokeiden tuloksia tms asiakirjoja, jota lääkäri tarvitsi. Kuuluiko yöpyminen sairaalassa tuohon samaan hintaan vai tuliko erikseen vielä muita maksuja? toki muutkin saa vastailla ja kokemuksen Viron puolelta erityisesti kiinnostavat. Itselläni tehty Filshie klipseillä sterilisaation ja olen hakeutumassa purkuun, kunhan olen saanut säästettyä tarvittavan summan rahaa. Vielä lopuksi kysyisin maksusta, mitkä vaihtoehdot siellä sopivat?
 

Yhteistyössä