vauveli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuume

Vieras
Hellou!
Pidättekö minua aivan vanhuudenhöperönä kahelina, kun minun tekee vielä mieleni vauvaa. Olen 48v ja 4 entistä lasta.
Onko ketään samanikäistä joka olisi tehnyt vauvelin tässä iässä?

Et ole vanhuudenhöperö! Mikäs sen ihanampaa kuin iltatähti. Itse olen 24-vuotias eikä meinaa kuulua edes sitä esikoista. Kuinka helposti Sinä olet tullut raskaaksi?

odottelisit ihan rauhassa niitä lastenlapsia! Kun on kerta jo neljä lasta niin eiköhän niitä ala pian tulemaan. Tosin en tiedä minkä ikäisiä he ovat...
Sitä vaan, että raskauteen sinun iässäsi liittyy monia riskejä. Mitäpä, jos syntyykin kehitysvammainen? En nyt tässä ajattele sinua, vaan sitä lasta. Miten hän pärjää elämässä? Heistä täytyy huolehtia useita vuosia.

-kehareidenohj.-

kun nyt kerta puhutaan kehitysvammaisisista lapsista niin oma mielipiteeni on että he harvoin pitävät itseään outoina ym. Ympäristö on se joka vaikuttaa k.vammaisen ihmisen minäkuvaan..Tietysti arkipäivästä selviytyminen on vaikeampaa kuin terveellä, mutta muuten he ovat usein ihan yhtä onnellisia kuin muutkin.
ja sitäpaitsi jokaisella meistä on riski saada kehitysvammainen lapsi, tietysti vanhentuessa riski kasvaa.. ja jokaisen päätettävissä on, haluaako ottaa riskin ja kantaa siitä riskistä vastuun.
Siis tämähän on vain minun mielipiteeni..
Voisikin tehdä pienen gallupin: kuinka moni pitäisi kehitysvammaisen lapsen?

Ikään perustuva Downin oireyhtymän taustariski on 28-vuotiaalla alkuraskaudessa 1:343 ja loppuraskaudessa 1:1125. 48-vuotiaalla riski on alkuraskaudessa 1:3 ja loppuraskaudessa 1:9. Melkoiset erot ja suuri riski, en lähtisi tuolle tielle vaan odottelisin niitä lastenlapsia ja hyväksyisin että oma synnytysikäni on auttamatta mennyttä elämää.

Pieneen galluppiin: Jos olisin saanut / saisin tietää esim. np-ultran ja lapsivesitutkimuksen perusteella odottavani kromosomeiltaan poikkeavaa lasta, olisin tehnyt / tekisin _todennäköisesti_ raskauden keskeytyksen. Ehdotonta mielipidettä en osaa sanoa, tämä on vain ""tunne"", toivottavasti en koskaan joudu tuota päätöstä tekemään.

Yhteistyössä