vauvauutisia; tanja saa kesävauvan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DURACELL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikkea Onnea Tanjalle vain. Toivon, että pitäisi kunnon äitiysloman!!!!! Ja toivottavasti vauva ei ole tunnin välein yöllä heräilevää sorttia. On tosi raskasta vanhemmalla iällä herätä tunnin välein, ihan eri juttu heräillä kakskymppisenä kuin lähempänä neljääkymppiä. Aika on voinut kullata tanjan vanhempien lasten vauva-ajan. Tietääkö kukaan miten sillä meni niiden aiempien kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnea vain Tanjalle! En epäile, etteikö olisi hyvä äiti.
En ole koskaan ihan oikeassa elämässä kyllä tavannut ketään, joka olisi yhtä nopea vauva-asioissa ja käänteissä kuin esim. Merikukka ja Tanja. Liittyyköhän jotenkin politiikon rohkeuteen, itsevarmuuteen ja riskinottokykyyn? Mielenkiintoista.

Mä aloin miettimään ja tunnen aika moniakin tuollaisia. Mutta ei niistä kirjoiteta lehdissä :)

Olen itse ihan samantyyppinen persoona, riskejä on otettu miettimättä pitemmälle. Koskaan en ole silti mitään katunut vaikka asiat on joskus vaikeutuneet, kaikesta on selvitty. Ja useimmiten olen vain nauttinut kaikesta. Ihmiset haluaa elää niin eritavalla, toisille sopii se harkitsevaisuus ja maltillisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no kukin tavallaan.
mutta kyllä muakin vähän ihmetyttää miksi tuntuu että joillakin on kiire tehdä kaikki asiat tosi nopeesti ja heti. sit jossain vaiheessa pysähdytään vasta miettimään asioita.

Kuule, aina niitä lapsia ei tehdä miten itse laskelmoisi :) Niitä joko a) ei tule vaikka kuinka panisi tai b) tulee ns. vahinkona kun vähiten odottaa.

ja kuule: aika moni voi tosiaankin harrastaa ns. perhesuunnittelua, ja "tehdä" ne lapset sopivaksi katsomanaan aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no kukin tavallaan.
mutta kyllä muakin vähän ihmetyttää miksi tuntuu että joillakin on kiire tehdä kaikki asiat tosi nopeesti ja heti. sit jossain vaiheessa pysähdytään vasta miettimään asioita.

Kuule, aina niitä lapsia ei tehdä miten itse laskelmoisi :) Niitä joko a) ei tule vaikka kuinka panisi tai b) tulee ns. vahinkona kun vähiten odottaa.

ja kuule: aika moni voi tosiaankin harrastaa ns. perhesuunnittelua, ja "tehdä" ne lapset sopivaksi katsomanaan aikana.

Senkus tekee sitten :) Voi sentään olla puuttumatta toisten elämään jos kaikilla ei yhtä mäihä käy tekemisen kanssa.

En ole koskaan ihan oikeassa elämässä kyllä tavannut ketään, joka olisi yhtä nopea vauva-asioissa ja käänteissä kuin esim. Merikukka ja Tanja. Liittyyköhän jotenkin politiikon rohkeuteen, itsevarmuuteen ja riskinottokykyyn? Mielenkiintoista.

Mä aloin miettimään ja tunnen aika moniakin tuollaisia. Mutta ei niistä kirjoiteta lehdissä :)

Olen itse ihan samantyyppinen persoona, riskejä on otettu miettimättä pitemmälle. Koskaan en ole silti mitään katunut vaikka asiat on joskus vaikeutuneet, kaikesta on selvitty. Ja useimmiten olen vain nauttinut kaikesta. Ihmiset haluaa elää niin eritavalla, toisille sopii se harkitsevaisuus ja maltillisuus.

Myönnettäköön, että en itsekään ole "harkitse vuosikausia ja toimi vasta sitten"- tyyppiä. Muutin avoliittoonkin nykyisen (ja toistaiseksi ainoan :D) aviomieheni kanssa alle kahden viikon seurustelun jälkeen. Naimisiin mentiin ensihuumassa eikä vuosikausien yhdessäolon jälkeen. Mitään en kadu, eikä ole oikeastaan mitään katumisen arvoistakaan, vaan liittokin on kestänyt jo melkein 7 vuotta.

Joskus vaan tuntuu että kaltaisiltanne ihmisiltä puuttuu itsesuojeluvaisto ihan kokonaan. Ja se on harmillista juuri tuossa kun mukana on lapsia niin ei ole enää pelkästään itse joka niistä haihatteluista kärsii. Ite olen liiankin harkitsevaa sorttia, mutta olenkin aika vakaa ja luotettu ihmisenä kun en ole ihan joka tuulen vietävissä eikä mun lapset joudu kärsimään mun tunne-elämäni myrskyisyyden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Joskus vaan tuntuu että kaltaisiltanne ihmisiltä puuttuu itsesuojeluvaisto ihan kokonaan. Ja se on harmillista juuri tuossa kun mukana on lapsia niin ei ole enää pelkästään itse joka niistä haihatteluista kärsii. Ite olen liiankin harkitsevaa sorttia, mutta olenkin aika vakaa ja luotettu ihmisenä kun en ole ihan joka tuulen vietävissä eikä mun lapset joudu kärsimään mun tunne-elämäni myrskyisyyden vuoksi.

Vaatii lapsilta kuitenkin melkoisesti sopeutumiskykyä ja joustavuutta alkaa taas elää elämää uuden "isin" kanssa uudessa ympäristössä ja jättää taakse taas vaihtuvat "sisarukset" ja entinen "isi". En nyt tarkoita Tanjaa vaan muutamaa tuttua. Ei lapset välttämättä kärsi, jotkut sopeutuu ja kohauttaa olkiaan ja jatkaa elämäänsä. Toisille se irtiotto entisestä ja kiintymyssuhteiden solmiminen yhä uudelleen ei ole ihan niin mutkatonta.

Haloo... siis kamalaa... Aikuiset ihmiset...Vaihdetaan miestä kun sukkaa ja on siinä sotkussa vielä lapsetkin mukana ja aina hehkutetaan miten uusperhekuvio toimii tosi hyvin ja lapset sopeutuneet tosi hyvin. No pakkohan lasten on kun ei niiltä kysytä ja vaihtoehtoa ei ole.

Kyllä aikuiset ovat tänäpäivänä itsekkäitä ja omaneduntavoittelijoita. Erotaan vaan kun ei ole kivaa. Ja itse yhteiskunnallisiin asioihin oikeasti perehtyneenä, niin voin sanoa ettei tuo Tanja mikään ruudinkeksijä ole!!! Keskittyy vaan siihen ulkonäköönsä, asiaosaaminen puuttuu.

Onnea Tanja! Elämä on elämistä varten, ei harkitsemista:) Eniten elämästä nauttivat ne jotka uskaltavat heittäytyä, eivätkä jokaikistä asiaa suunnittele viimesen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti81:
Onnea Tanja! Elämä on elämistä varten, ei harkitsemista:) Eniten elämästä nauttivat ne jotka uskaltavat heittäytyä, eivätkä jokaikistä asiaa suunnittele viimesen päälle.

no kyllä on olemassa asioita joita ehkä KUITENKIN on parempi harkita edes hetken aikaa.

Yhteistyössä