vauvat vaihtuivat, vaihtaisitko takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja vvierras
  • Ensimmäinen viesti
vvierras
Etelä-Afrikassa vauvat vaihtuivat vahingossa sairaalassa. Jos kävisi ilmi, että viisivuotiaasi olisi aikanaan vauvana vaihtunut sairaalassa, niin haluaisitko, että lapset vaihdettaisiin nyt takaisin biologisille vanhemmilleen.
 
En luopuisi näistä lapsista. Ja aika kauheetahan se olisi lapsellekin jos viiden vuoden päästä repäistäisiin pois siitä elämästä ja niiden ihmisten luota joiden kanssa on elänyt.. Jonnekin tuntemattomaan paikkaan, tuntemattomien ihmisten luokse. Äitiys tai vanhemmuus paremminkin ei ole pelkkää biologiaa. Enemmän merkitystä on käytännöllä, sillä kuka lasta rakastaa ja hoitaa, kasvattaa ja pitää huolta...
 
viera.s
Onneksi ei mahdollista. Mutta olisi ihan hirveää, jos se perhe johon biologinen lapsi olisi päätynyt, olisi huono. Silloin ei kestäisi ajatusta että oma biologinen lapsi joutuu siinä elämään, mutta ei varmasti myöskään pystyisi luovuttamaan vuosia omanaan kasvattamaansa ja rakastamaansa lasta sinne.

Jos toinen perhe olisi hyvä ja lapsi rakastettu siellä, tilanne ei olisi niin kamala. Silloin mieluiten tutustuisin perheeseen ja lapseen ja antaisin myös kasvattamani lapsen tutustustua biologisiin vanhempiinsa, mutta vaihto tuskin tulisi kyseeseen vuosien jälkeen.
 
säpäle harmaana
En luopuisi näistä lapsista. Ja aika kauheetahan se olisi lapsellekin jos viiden vuoden päästä repäistäisiin pois siitä elämästä ja niiden ihmisten luota joiden kanssa on elänyt.. Jonnekin tuntemattomaan paikkaan, tuntemattomien ihmisten luokse. Äitiys tai vanhemmuus paremminkin ei ole pelkkää biologiaa. Enemmän merkitystä on käytännöllä, sillä kuka lasta rakastaa ja hoitaa, kasvattaa ja pitää huolta...
Juuri näin. En oikein tajua, kenen etu olisi, jos lapset vaihdettaisiin?
 
Kauhea tilanne olis kyllä. En pystyis varmasti luopumaan kasvattamastani lapsesta vaikka paljastuis ettei oliskaan sit biologinen. Sehän olis hirveetä jo lapsen kannaltakin, heittää vieraaseen perheeseen joita ei tuntis ja pohja lähtis elämältä.
 
Pin
En todellakaan, vaikka haluaisin kyllä olla mielellään tiiviistikin yhteydessä biologiseen lapseeni. Minkälainen ihminen on valmis ihan yhtäkkiä luopumaan omasta lapsestaan?! Oma se on ollut neljä vuotta ja kun yhtäkkiä selviää, ettei ole samaa verta, kaikki pyyhkiytyykin? Antaisin mun 4v:n yhtäkkiä vaan pois kun ahaa ei se olekaan se mun vatsasta tullut... yritän ymmärtää, mutta en vain ymmärrä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jelloona
olis kyllä hirvee tilanne, mutta en mä varmaankaan haluais, että lapset vaihdettas takasin. kun tunne siteet olis jo vahvat siihen toiseen lapseen. se olis kauhee, jos tietäs, että se jossa se oikee oma lapsi olis, olis vaikka joku alkoholiperhe, jossa lapsi ei sais hoivaa eikä rakkautta. siellä ei haluais sen biologisen lapsensa elävän, mutta ei vois antaa sitäkään lasta, jota olis hoitanut ja rakastanut omanaan
 
Lyi
En voisi vaihtaa lasta yhtäkkiä toiseen, mutta haluaisin luoda siteen myös biologiseen lapseen ja haluaisin että kasvattamani lapsi tuntee myös biologiset vanhempansa. Lasten etua kuuluu ajatella ja myös lapsen mielipidettä asiasta kuulla, kunhan ovat sen ikäisiä että tajuavat asian.
 
Kerrotko miksi ei olisi sinun kohdallasi mahdollista?
Et kysynyt multa, mutta avstaan silti... :D

Mun muksut ovat olleet jo syntymästään niin sukuunsa tulleita PIIIPIN-vauvoja ( :D ) että ne on tunnistettu sieltä vauvalastakin useiden muiden vauvojen joukosta. Siis ilman että olen itse ollut paikalle tai että mitään nimilappuja olisi ollut näkyvillä. Ja nyt vanhempina... kyllä, ovat niin selvästi toistensa ja vanhempiensa ja muidenkin sukulaistensa näköisiä, että tämä on jopa huvittavaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
Kerrotko miksi ei olisi sinun kohdallasi mahdollista?
Veikkaan, että melko harvan kohdalla se oikeasti on mahdollista.

Meinaan, että yleensä lapsi ja äiti ovat sairaalassa 24/7 yhdessä. Joten miten se lapsi voisi vahingossa vaihtua? Mulla lapsi nukkui yöt vieressä, paitsi valohoidossa ollessaan. Mutta tuolloinkin lapsi oli valohoidossa yksityishuoneessame, noin 30 cm päässä minusta. Kun menin suihkuun, otin lapsen mukaan, joten vaihtuminen ei kyllä olisi missään kohtaa onnistunut, edes tahallaan, saati sitten vahingossa.

Vain synnytyksen jälkeen kävin suihkussa ilman lasta, mutta tuon ajan lapsi oli isänsä sylissä. Jos isä on menyt lapsen vaihtamaan, on vaihtuminen mahdollista. Muutoin ei ole.
 
odotellen
Ihme, ettei ketjuun ole vielä tullut sitä mielipidettä, että joku tahtoisi molemmat lapset. Yleensä tämä ajatus on tullut esille, kun samaa aihetta on käsitelty palstalla. Tai se, että ihmiset luulevat voivansa itse päättää, yksin, miten tuollaisessa tilanteessa toimittaisiin.
 
Veikkaan, että melko harvan kohdalla se oikeasti on mahdollista.

Meinaan, että yleensä lapsi ja äiti ovat sairaalassa 24/7 yhdessä. Joten miten se lapsi voisi vahingossa vaihtua? Mulla lapsi nukkui yöt vieressä, paitsi valohoidossa ollessaan. Mutta tuolloinkin lapsi oli valohoidossa yksityishuoneessame, noin 30 cm päässä minusta. Kun menin suihkuun, otin lapsen mukaan, joten vaihtuminen ei kyllä olisi missään kohtaa onnistunut, edes tahallaan, saati sitten vahingossa.

Vain synnytyksen jälkeen kävin suihkussa ilman lasta, mutta tuon ajan lapsi oli isänsä sylissä. Jos isä on menyt lapsen vaihtamaan, on vaihtuminen mahdollista. Muutoin ei ole.
Kirjoittajan perusteluna oli, ettei lapsi ole 100 % suomalainen. Ihan kuin se automaattisesti tarkoittaisi, ettei lapsi voi vaihtua. Moni tummempi lapsi ei eroa vaaleasta lapsesta vastasyntyneenä ja ulkomaalaisuus ei tarkoita automaattisesti, että lapsi olisi tummempi.

Niitä ei-suomalaisia lapsia voi syntyä myös useampia samassa sairaalassa.
 
Ihme, ettei ketjuun ole vielä tullut sitä mielipidettä, että joku tahtoisi molemmat lapset. Yleensä tämä ajatus on tullut esille, kun samaa aihetta on käsitelty palstalla. Tai se, että ihmiset luulevat voivansa itse päättää, yksin, miten tuollaisessa tilanteessa toimittaisiin.
Se ei olisi rakkautta jos haluaa automaattisesti ottaa lapsen pois hänen äidin ja isän luota jotka ovat hänet kasvattanut.
 
säpäle harmaana
Ihme, ettei ketjuun ole vielä tullut sitä mielipidettä, että joku tahtoisi molemmat lapset. Yleensä tämä ajatus on tullut esille, kun samaa aihetta on käsitelty palstalla. Tai se, että ihmiset luulevat voivansa itse päättää, yksin, miten tuollaisessa tilanteessa toimittaisiin.
Ja minä taas ihmettelen, ettei ole yhtään vastaajaa, joka haluaisi ehdottomasti lapsen vaihtaa. Yleensähän näissä ketjuissa se on joidenkin mielestä ihan itsetäänselvää.
 
"uneton"
[QUOTE="uneton";29958778]Pojalla oli syntyessään tumman ruskeat munat. Iho on ruskea. Oli jo syntyessään melkein mustat paksut hiukset.[/QUOTE]

Lapsesta näki heti hyvin selkeästi että ei ole täysin suomalainen tai afrikkalainen.
 
"uneton"
Kirjoittajan perusteluna oli, ettei lapsi ole 100 % suomalainen. Ihan kuin se automaattisesti tarkoittaisi, ettei lapsi voi vaihtua. Moni tummempi lapsi ei eroa vaaleasta lapsesta vastasyntyneenä ja ulkomaalaisuus ei tarkoita automaattisesti, että lapsi olisi tummempi.

Niitä ei-suomalaisia lapsia voi syntyä myös useampia samassa sairaalassa.
Ilman muuta ja kaikki samaan aikaan. Ja puoliksi afrikkalaisia. Muun maalaisia ei voi olla suomessa.
 
Ihme, ettei ketjuun ole vielä tullut sitä mielipidettä, että joku tahtoisi molemmat lapset. Yleensä tämä ajatus on tullut esille, kun samaa aihetta on käsitelty palstalla. Tai se, että ihmiset luulevat voivansa itse päättää, yksin, miten tuollaisessa tilanteessa toimittaisiin.
:O
Mutta joo, oikeuteen mentäisiin jos joku tulisi vaatimaan lapsiani itselleen. Vaikka sillä perusteella, että ovat vaihtuneet sairaalassa .... Ihmettelisin kyllä jos suomalainen oikeusjärjestelmä edes päätyisi päätökseen jossa lapset vaihdettaisiin biologisille vanhemmilleen. Varsinkin jos toinen vanhemmista sitä vastustaisi.
 

Yhteistyössä