Vauvaperheiden säästövinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihi mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun säästövinkkini jo ennen lapsia oli se, että on niin kiire, ettei ehdi ostoksille! Uusia vaatteita ei kotona ollessa tarvita eikä kovin paljon töissäkään. Ruokaostoksilla käyn aina kävellen, jolloin ei tule ostettua turhia mehuja ym. painavaa, vesi on terveellisempääkin. En mene kauppaan nälkäisenä enkä joka päivä. Meille ei tule sanoma- eikä aikakauslehtiä, seuraan uutisia netistä ja tv:stä ja luen kirjaston kirjoja. Käytän joukkoliikennevälineitä auton sijasta myös ekologisista syistä, siihen voi ihan helposti oppia! Lastenvaatteita saamme sukulaisilta käytettynä ja parhaimmillaan ne kestävät vielä kolmellakin tyttärellämme. Vaipat ovat kannellisessa poljinroskiksessa, turha sitä on mennä ihan lähelle haistelemaan, mutta eihän tämä vauvavaihe ole ikuinen...

Hmmmmmm...mä oon säästeliäs mutta nyt kun käytetään vielä vaippoja 1 v. 9 kk lapsellamme ja Lebero -keräykset alkaa olla ohi meidän osalta niin ANNAN kertyvät pupumerkit eräällä tutulle äidille jolla puolivuotias vauva. Tuntuisi hullulta MINUN MIELESTÄNI ruveta pupumerkeistä vielä kiskomaan rahaa... Mukava saada näin vaatimattomalla eleellä kanssasisaren mieli iloiseksi !

Hmmmm.Meitä on moneen lähtöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielenkiintoista:
.

Meillä vaippoina on käytetty joka sorttia. Parhaimmiksi on todettu lidlin vaipat, pamperssit ja liberot. Liberon pupumerkeillä olen saanut esikoiselle paljon tavaraa ja vaatetta liberolta ja pamperssien kylkiäisenä on tullut kylpytakkia, pesuaineita ja viimeisimpänä kypärä (pipon alla käytettävä). Lisäksi olen myynyt pupumerkkejä huutonetissä ja saanut yllättävän hyvin rahaa.

Lisäksi täytyy tunnustaa, että koska meillä ei syödä juurikaan noita valmislastenruokapurkkejä niin aina kun vien roskia vilaisen lasinkeräyspisteeseen ja nypin etikettejä. Niillä ollaan saatu semperiltä monet lastentarvikelaukut, aterinsetit (ja taas on ne samat aterinsetit kampanjassa kuin viime vuonna) ja bonalta rahaa ja nyt viimeisimmästä keräyksestä lego-kirahvi ja monta lego-lentokonetta. Ylimmäräiset myyn noista aina eteenpäin.

Mutta noi nyt taas ei tainnut ola säästövinkkejä... vaan mun omituisuuksia ;o)

yritän minäkin säästellä, mutta en kamala penninvenyttäjä ole ;)
olen vaan huomannut, että alennusmyynneistä teen tosi hyviä erit lastenvaatelöytöjä. mutta saan olla tarkkana, etten osta "tarpeetonta" kun saa niin halvalla... siis tulee ostettua esim ensi syksyksi vaate, jota ei silloin niin kovin tarvikkaan...
eilen kyllä löysin -75% hinnalla takin ensi syksyksi pojalle ja fleece-paidan nyt-käyttöön. ja olen taas tyytyväinen löytöihini!

Yhteistyössä