Vauvanvaatteita ja äitiysvaatteita kiertoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämillään

Vieras
Oon aina haaveillu kahdesta lapsesta. Samoin puoliso. Nyt meille on 2 suotu. Kaksi suloista tyttöä 1,5 vuoden ikäerolla. Toisen lapsen odotusaika oli aika raskas, varsinkin ne loppumetrit ja ajattelin, että tähän hommaan en enää sitten koskaan ala. Vaan nytpä, 5 viikkoa pikkuisen syntymästä olenkin ihan hämilläni kun yllättäin tuntuukin, että näitähän haluaa vielä lisää. Ei siinä muuta, mutta meidän elämäntilanne on sopiva vain kahdelle ja tulee sellaisena jatkumaankin. Anyway, nyt olis mulla läjäpäin äitiysvaatteita pantavana kiertoon. Meillä on nää tytöt kohtuu pienellä ikäerolla tehty(saatu), että hankkimani mammavaatteet ovat tosi kivoja (eivät mitenkään poissa muodista vielä). Nyt sitten kuulin, että lähipiiriläinen on 3kk:lla ja kauheesti houkuttais auttaa ja panna vaatteita kiertoon. Kenties antaa pois sitten vauvanvaatteitakin kun ovat pieneksi nuorimmaiselta jääneet.... Mutta mutta, mitä jos niille sittenkin olis käyttöä?? Oon ihan hämilläni kun ei tästä oo kauaakaan kun ajattelin, että niille ei IHAN TAATUSTI tuu olemaan enää käyttöä. Raskiskohan niitä panna eteen päin. Eihän sitä koskaan tiedä missä kunnossa ne saisi takaisin jos lainaksi vain antaisi. Äitiysvaatteet kuten eivät kunnon lastenvaatteetkaan eivät oo mitenkään halpoja. Toisaalta olis harmi jos käviskin niin, ettei niistä olis iloa lopulta kelleen.. Kuinka hanakasti te muut panette vaatteita kiertoon?

Voithan antaa ne kiertoon lähisukuun/piiriin, mut sano että eivät myy tms. itse eteenpäin. Sano vaikka et haluat itse myydä ne sit, tai jotain jos et halua mietteitäsi paljastaa :)
Meidän suvussa pyörii samat vauvanvaatteet, kuka nyt sattuu odottamaan(ja tietty ne vaatteet lissäntyy kun kaikki ostelee, ja sit huonokuntoisimpia viskotaan pois) ja olipa miun ä-vaatteetkin miehen siskolla lainassa, tosin sain ne jo takas, kun oma masu taas kasvaa :)
Pitänee kohta lähtee haeskelemaan niitä pienimpiä vauvanvaatteitakin..

Säästä ne mieluisimmat ja rakkaimmat ja anna/myy muut pois. Jos joskus vielä vaatteita tarvitsette, kaupasta saa uusia :)
Itse en tosin ole paras mahdollinen neuvomaan, kun lähes kaikki vauvanvaatteet ja pieneksi käyneet vaatteet ovat vielä säilössä. Siltä varalta että JOS... ;) Säilytystilaa ei ole liiaksi asti, joten pitäisi jotain päätöksiä alkaa tehdä :(

Meillä ainaki tuttavapiirissä on harrastettu ihan lainaamista, ei ne äitiysvaatteet mee niin huonoksi jne - ovat sitten palautuneet takaisin, vaikkei tarkoitusta olis edes enää tarvita.

Niin, oon vaan ite aika tarkka vaatteiden kunnosta ja pesuhommista sekä siitä miten itse pukeudun ja mihin lapseni puen. Plus että meän vauvanvaatteet on kaikki ulkomailta ostettu (ja ne on melkein kaikki niitä lenmpparivaatteita) eli monet sellaisia mitä ei edes Suomesta saa. Ihan älyttömän kivoja ja laadukkaita vaatteita. Samoin ne kaikki mun mammavaatteet. Jos ei arveluttais oma jatkokäyttö niin hirveen mielelläni eteen päin antaisin...

Mä laitoin heti kiertoon myymällä äitiysvaatteet (osan jo raskausaikana) ja vauvanvaatteet kun vauva oli syntynyt ja kasvanut vaatteista pois.
Jos meille toinen lapsi tulee niin ostan uudet kuteet ja vaatteet, yksinkertaisesti en halua säilytellä mitään ylimääräistä nurkissa, ei ole tilaakaan ja sillä rahalla saa uutta tilalle.
Vauva on nyt 8kk ja kirpparille on menossa seuraavaksi 62-74cm vaatteet.
Ainoo mitä säilytetään on turvakaukalo, rattaat ja hoitopöytä. Nää myydään sitten vasta kun on 100% ettei toista lasta tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämillään eli ap:
Jos ei arveluttais oma jatkokäyttö niin hirveen mielelläni eteen päin antaisin...

Siinä tapauksessa jos säilytystilaa on, älä heitä niitä pois. Kun olet varma, että et niitä enää tarvitse, voit hyvillä, vaikkakin kaihoisin mielin luopua niistä.

Yhteistyössä