Vauvanvaatteiden pitkäaikaissäilytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Palikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Palikka"

Vieras
Voiko vauvanvaatteet pakata sellaisiin täysin umpinaisiin muovisiin säilytyslaatikoihin, vai pitäisikö olla sellainen laatikko jossa on ilmareiät? Mietin vaan, että ummehtuuko ne vaatteet jos ovat pitkään täysin suljetussa muovilaatikossa?

Ajattelin säilyttää vaatteet joka tapauksessa talossa sisätiloissa, koska meidän lämmin varastokin on vähän sellainen rojuvarasto, ei niin siisti ja ei niin pölytön (pelkään että vaatteisiin tarttuu tunkkainen haju siellä).

Meillä on hyvin tilaa työhuoneen vierassängyn alla vaatelkaatikoille, kun vaan tietäisi kelpaako nuo jo olemassa olevat umpinaiset laatikot vai pitääkö olla ilmanvaihtoversiot ;)

itse jemmasin esikoisen vaatteet pahvilaatikoihin.olivat laatikoissa useamman vuoden lämpimässä varastossa.muuten säilyivät,mutta kuminauhat "kuivuivat" ja löystyivät ja olihan ne jo vähän vanhanaikaisiakin;)

Mulla on ollut jotain mun ysärivaatteita vaikka kuinka monet vuodet umpinaisissa muovilaatikoissa ja eivät haise sen kummallisemmille.
Se on ehkä tärkeintä että niitä vaatteita säilyttää sisällä ettei laatikkoon pääse kosteutta.

Kiitos vastauksista. En tiedä kauanko nuo ensimmäisen lapsen vaatteet laatikoissa ovat, mutta voisin kuvitella ettei kovin moni mene "vanhanaikaisiksi", kun ovat bodyja, puolipotkareita ja yksivärisiä velour/college-pöksyjä ;)

Yhteistyössä