Vauvanvaatteiden pesusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuula"

Vieras
Minulla on kaksi valkoista kieteisubodya, jotka ostin kirppikseltä. Niistä oli jo laput leikattu irti, joten en tiedä minkä lämpöisen pesun ne kestää. Ajattelin siis kysyä teiltä viisaammista, mitä luulette. Kangas on mielestäni sellaista jämäkän oloista perus puuvillakangasta. Nyt olen pessyt ne varmuuden vuoksi 40 asteessa. Mutta mietin, että lähteekö maito vaatteesta siinä lämpötilassa, vai vaatiiko se 60 asteen pesun? Uskallankohan pesta bodyt 60:ssä? Merkki on Mini dept... jos jollekin se kertoisi jotain, minkä kaupan tuote mahdollisesti on kyseessä, attä mikä saattaisi olla suositeltu pesulämpötila.

Puuvillaiset ilman painatusta kestavat aina kuudenkympin pesun (ompelulanka voi joskus kiristya mutta varovaiaella venytykselka ei haittaa). Hienoimmat kannattaa silti pesta kuudessakympissa siliavien ohjelmalla puolikkaassa koneellisessa koska pesumekaniikka ja veden vahyys tavallisessa kuudenkympin pesussa nukkaavat vaatteita ja haalistavat varillisia vaatteita.

Meidän pesukoneessa on erikseen vauvanvaateohjelma ihan sillä nimellä ja kun sen pistää päälle niin tulee 95 asteen pesu :O Miksköhän? onko kellään muulla näin?!

[QUOTE="mimmis";30013184]Meidän pesukoneessa on erikseen vauvanvaateohjelma ihan sillä nimellä ja kun sen pistää päälle niin tulee 95 asteen pesu :O Miksköhän? onko kellään muulla näin?![/QUOTE]

Meidän entisessä koneessa sai lämpötilan säädettyä vauvaohjelmalla mutta 90astetta oli maximi. Lähinnä se erosi peruspesusta käyttämällä enemmän vettä ja tekemällä pidemmän huuhtelun. Konetta ei myöskään saanut täyttää täyteen ja linkous oli kevyempi sillä ohjelmalla.

Itse pesen puuvillaiset vauvan vaatteet 60asteessa. Hyvin kestävät.

Lapuista huolimatta pistän kaikki 60asteeseen. Jos ei kestä, nii ei tarvii meillä käyttää sitä vaatetta.

Ihan ekojen viikkojen joitain maitotahroja en saanu vaatteista irti millää pesuohjelmalla tai aineella, mut muuten kyllä ok.

[QUOTE="tuula";30013110]Minulla on kaksi valkoista kieteisubodya, jotka ostin kirppikseltä. Niistä oli jo laput leikattu irti, joten en tiedä minkä lämpöisen pesun ne kestää. Ajattelin siis kysyä teiltä viisaammista, mitä luulette. Kangas on mielestäni sellaista jämäkän oloista perus puuvillakangasta. Nyt olen pessyt ne varmuuden vuoksi 40 asteessa. Mutta mietin, että lähteekö maito vaatteesta siinä lämpötilassa, vai vaatiiko se 60 asteen pesun? Uskallankohan pesta bodyt 60:ssä? Merkki on Mini dept... jos jollekin se kertoisi jotain, minkä kaupan tuote mahdollisesti on kyseessä, attä mikä saattaisi olla suositeltu pesulämpötila.[/QUOTE]

Jos olet ostanut kirpparilta parillaeurolla, niin eipähän siinä suurtakaan vahinkoa tapahdu. Mutta 60 astetta on se, mitä yleensä suositellaan.