vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hikoilu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hikoilu

Vieras
Hei!

Meillä on kohta 4 kk ikäinen vauva ja olemme kiinnittäneet huomiota hänen hikoiluun. Rinnalla ollessa pää märkä,
ulkona vaunuissa vaikka on vain kypärälakki ja pipo, niin herää siihen, kun pää on märkänä. Muu vaatetus vaunussa on kevyt ja mielestäni asianmukainen säätilaan nähden.
Äsken heräsi vaunusta sisällä, kokeilin pää kohta, huopa märkä. Kaikin puolin siis hikoilee etenkin päästä älyttömän paljon.

Onko kellään vastaavia vai onko hän vain hikoilevaa sorttia vai mikähän syynä. Isä on helposti hikoavaa tyyppiä ja olen vähän kallistunut siihen, että isältään perinyt.

Niin, autoillessakin kun on turvakaukalossa, pää on märkä ja koko kroppa. Ei oikein tiedä mitä vaatteita pitäisi laittaa...

En tiedä, mutta mullakin kova vauva hikoilemaan. Isä myös tosi hikoilevaa sorttia, joten olen ajatellut johtuvan siitä. Mutta välillä tuntuu, että kuinka paljon sitä laittais päälle ettei tulis toiselle hiki, kun itse on täysin vilu kissa.

Meillä kans ollu vauva aina kova hikoilemaan. Ei voi ulos laittaa mitään suuria määriä vaatetta päälle. Joskus olen huvittuneena vertaillut kun serkkuni laittaa vauvan vaunuihin nukkumaan kauheisiin vällyihin ja vielä toppahaalari ja välihaalari päälle niin meillä on vaan body+potkarit ja toppahaalari.. Ja ihan sopivasti molemmilla ;)

Imiessä myös pää hikoaa edelleen (9kk). Öisin ei voi pitää peittoa ollenkaan jne.

moi

meillä on kanssa varsinainen kuumakalle. On kohta 11 kk ja hikoillut aina todella paljon. Tosi usein herää pää märkänä vaikka päässä ainoastaa ohut puuvilla tai silkki kypärämyssy. Ei sitä nyt voi laittaa vaunuhinin kyllä ilman hattuakaan :-( Eikä kyse siitä, että olisi mitenkään muuten paljon päällä, yleensä vain äp toppapuku ilman mitään välikerroksia.

Turvakaukalossa ja -istuimessa myös istuu aina pää märkänä, vaikka auto ei olisi kuuma ja hänellä vähän päällä.

Silloin kun söi vielä rintaa niin aina oli imetysalunen ihan litimärkä.

Isänsä tyttö, ilmeisesti.....

Meilläkin on just samanlainen hikivauva ja -iskä! Onpa hyvä että osui silmiini tämä ketju, kun minäkin olen ihmetellyt, että mikä ihme se tyttöä hiottaa! Siis ihan normaali ominaisuus!!!

Kannattaa valita päälle hengittäviä materiaalia eli puuvillaa, villaa jne. Ei ainakaan mitään akryylivaatteita ja -pipoja. Pipoissa meinaan usein on akryylia seassa.

Olen myös ihmetellyt aivan samaa. Meilläkin pojalla on aina syödessä ja herätessä pää märkänä. Kysyinkin siitä neuvolassa, jossa sanoivat sen olevan normaalia. Poika vain sattuu olemaan ""kuumaverinen"".

Yhteistyössä