U
Ummetus????
Vieras
Olen todella ihmeissäni tästä asiasta, joten jos joku vaan tietää aiheesta jotain, olisin kiitollinen vastauksista. Seitsenviikkoinen vauvani on jonkin aikaa kakkinut kovin harvakseltaan ja asia on ilmiselvästi häntä vaivannut, vain pieniä tiukkoja pieruja on saanut ähistyä ilmoille. Kysyin asiaan neuvoa apteekista ja kehoittivat työntämään rasvatun kuumemittarin kärjen vauvan peppuun. Näin tein ja seurauksena vauva ulosti pitkän toukan paksua, liimamaista kakkaa, ihan erilaista kuin kakka ensimmäisinä viikkoina oli.. Pesin pyllyn ja toistin operaation vielä varmuuden vuoksi ja tavaraa tuli lisää. Vauva vaikutti silminnähden onnellisemmalta heti. Miksi täysimetyksellä olevalla vauvallani on ummetusta??? Olen itse ummetukseen taipuvainen ja sen vuoksi pidän ravintoni ei-ummettavana. Syön kuivattuja luumuja, leipäni on ruisleipä, maitotuotteeni maustamattomia hapanmaitotuotteita, syön marjoja, vihanneksia ja hedelmiä. Miten voin kotikonstein ehkäistä lapseni ummetusta, koska se on todella kurja vaiva jo isolla ihmisellä, saati sitten noin pikkuisella. Pitäisikö minun esim. juottaa lapselle vettä? Toisaalta, äidinmaitoa tulee riittävästi koska märkiä vaippoja piisaa ja paino on noussut hienosti. Sitten, minulla itselläni on ollut synnytyksestä lähtien kivuliaita ilmavaivoja, ja olen huomannut että minun ja vauvan paukut haisevat samalle. Mitähän minun pitäisi muuttaa ruokavaliossani, vai mistä mahtaa olla kysymys?
T: Ongelmalliset vatsat
T: Ongelmalliset vatsat