E
esikoisen äiti
Vieras
Mihin aikaan teidän n. 3 kk ikäiset vauvat menee yöunille? Ja millainen yörytmi vauvalla on? Herääkö siis monta kertaa yössä ja mihin aikaan aamulla herää päivään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä poika menee n. klo 18 nukkumaan ja herää 2-3 krt yössä syömään. Olen vain miettinyt, että onko "normaalia". Yöunet kestää aamuisin sinne klo 6 asti.
Alkuperäinen kirjoittaja +:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä poika menee n. klo 18 nukkumaan ja herää 2-3 krt yössä syömään. Olen vain miettinyt, että onko "normaalia". Yöunet kestää aamuisin sinne klo 6 asti.
oho.. aika aikasin... mutta kun herää 6 niin herääkö silloin kokonaan? vai syötät ja jatkatte unia?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Herää ja alkaa seurustelemaan. Syödään pullo maitoa, tehdään aamupesut ja sitten 2-3 tuntia seurustelua. Noin 9-10 aikaan ekät päikyt. Poika nukkuu vaan noin puolen tunnin päiväunet kahdesti päivässä, joten siinä ehkä syy pitkiin yöuniin...?
Päiväunet tosin kestää jopa kaksi tuntia, jos itse ehdin nukkua seurana. Sillä ei kyllä ole ollut yöuniin vaikutusta kun nyt tarkemmin mietin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin ne lapset näköjään on ihanan erilaisia jokainen. Sitä vaan odotan, että yöheräilyt loppuisi. Poika tosin herää ähisemään, ei itke, syö puolinukuksissa ja on umpiunessa ennenkuin saan takaisin pitkälleen, joten helppo tapaus, mutta siltikin, haaveissa koko yön unet!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pitäisiköhän antaa enemmän maitoa kerralla?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Meni varmaan 19-21 nukkumaan, heräs 2-5 kertaa tissille ja potalle, sitten aamulla 6-8 aikoihin noustiin.
Lapset voivat jatkaa yöheräilyä vuosikausia, joten kannattaa asennoitua siihen. Jostain syystä elää sitkeitä myyttejä siitä, että kaikki vauvat lopettavat yöheräilyt 6kk iässä viimeistään kun totuudenmukaisempaa on, että useimmat heräleivät vielä 1-vuotiaina ja moni tarvitsee yöllä huomiota 2-3 vuotiaaksi asti. Jotkut jatkavat sitäkin pidempään.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä poika menee n. klo 18 nukkumaan ja herää 2-3 krt yössä syömään. Olen vain miettinyt, että onko "normaalia". Yöunet kestää aamuisin sinne klo 6 asti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Meni varmaan 19-21 nukkumaan, heräs 2-5 kertaa tissille ja potalle, sitten aamulla 6-8 aikoihin noustiin.
Lapset voivat jatkaa yöheräilyä vuosikausia, joten kannattaa asennoitua siihen. Jostain syystä elää sitkeitä myyttejä siitä, että kaikki vauvat lopettavat yöheräilyt 6kk iässä viimeistään kun totuudenmukaisempaa on, että useimmat heräleivät vielä 1-vuotiaina ja moni tarvitsee yöllä huomiota 2-3 vuotiaaksi asti. Jotkut jatkavat sitäkin pidempään.
Ja monet heräilee vielä aikusenaki. Ihme ajatus, että vauva ei sais herätä... Samaa sarjaa sen kanssa, että pikku ihmisen pitäis uskaltaa nukkua yksin pimeessä, ku vanhemmat silti nukkuu yhessä. Ihmiset on omituisia.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:En tarkoita, ettei saisi herätä. Välillä vaan väsymys painaa päälle aika rankasti. Jos poika herää, hän herää. On kuitenkin ykkösasia elämässäni ja olen valmis tekemään kaikkeni pienen hyvinvoinnin eteen. Meillä nukkuu samassa sängyssä äitin ja isin vieressä, ei yksin!
Alkuperäinen kirjoittaja +:no tota onko sit jotenkin väärin, että meidän vauva nukkuu 21-10 heräämättä kertaakaan?