Vauvan yösyöttö onko pakko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisanmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisanmamma

Vieras
Nii..onko vauva pakko herättää yösyömään?
Mun vauveli ei herää itekseen ja annan nukkuu!
Neuvolas kovast patistelivat ett' herätä yöllä?
Mutt' en mä henno kun toinen niin suloisesti tuhisee ja nukkuu.
Meillä sit aamusyöttö pidempi klo:6.00 aikoihin ja sopii mulle
hyvin, siis eihän mun oo pakko herättää vauvaa yöllä?

jos nyt ihan vasta syntynyt, niin pitäisi alkuus ainakin herätellä, sillä niillä laskee verensokerit hyvin nopeasti, siksi säännöllinen syöminen. Mutta jos jo muutamankuukauden ikäinen niin anna nukkua, meillä molemmat muksut on itse lopettaneet yösyömisen ihan muutamankuukauden iässä.. :D

Joopa, mun täytyi syöttää vauvaani 3-kiloiseksi kolmen tunnin välein läpi vuorokauden, kello soimaan yöllä. Sen jälkeen en herätellyt kun kiloraja ylittyi. Painoi rapiat 2kiloa syntyessään.

Riippuu tosiaan ihan miten paino nousee, aika pieneltä kuulostaa 4 vko:n ikäiseksi, mikä on mahtanut syntymäpaino olla?
Meidän kuopuksella painonnousu meni liian pieneksi ja häntä piti herätellä syömään kun muuten olisi nukkunut klo 22-6.

Olisko ollut vähän pienikokoinen syntyessään, jos nyt vasta 3,5kg ja sen vuoksi suositeltu syöttämään myös öisin? Jaksaako sitten herätettyäsi juoda kuitenkin, vai nukahtaako rinnalle heti?

On siinä sekin et jos neuvolasta käskevät herättää niin kai siihen syy on..Mun korvaan 3,5kg ja 4vko kuulostaa pieneltä, mut enhä mä mikää lääkäri olekkaa...Ite tekisin niinku neuvolasta käsketään, ainakin nyt alkuunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja en herättelisi ap:n lasta:
Joopa, mun täytyi syöttää vauvaani 3-kiloiseksi kolmen tunnin välein läpi vuorokauden, kello soimaan yöllä. Sen jälkeen en herätellyt kun kiloraja ylittyi. Painoi rapiat 2kiloa syntyessään.

Hm, siis miksi piti herätellä? Sen takiako että painoi niin vähän, oliko ennenaikainen tai keltaisuutta?

Meillä esikoinen syntyi hiukan ennenaikaisena ja kellastui. Sen takia sairaalassa kellontarkkaan piti syötellä ja herätellä vauvaa. Se oli tosi ahdistavaa eikä ihme että ei meinannut imetys ollenkaan onnistua.
Sit kun päästiin kotiin, en mä kyllä todellakaan sitä herätellyt ja annoin nukkua jopa 6 tuntia putkeen. Imetys lähti hyvin sujumaan ja keltaisuus lähti pois pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
On siinä sekin et jos neuvolasta käskevät herättää niin kai siihen syy on..Mun korvaan 3,5kg ja 4vko kuulostaa pieneltä, mut enhä mä mikää lääkäri olekkaa...Ite tekisin niinku neuvolasta käsketään, ainakin nyt alkuunsa.

Pieneltä koonsa puolesta vai ikänsä? Eihän tuo mikään niin pieni ole vaan normaalikokoinen ainakin. Eikä todellakaan tarvitse tehdä niinkuin neuvolasta käsketään, ei ne mitään guruja siellä ole.

Kiitos kommenteista! :-)
Otan nyt ihan rauhallisesti enkä herätä yöllä..seuraan tota
painon kehitystä. Neuvon täti sano ett' kaikinpuolin on tyttö
käyrillä mutta kun noin pieni nyt vaa kuuluu herättää yöllä?!
Juu..ja maalasijärkee saa käyttää..en siis herätä!
Tosi paljo kiitoksia ajatuksistanne..mää rauhoituin!

Yhteistyössä