vauvan vuorokausirytmi masussa ja syntymän jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja univelkainen
  • Ensimmäinen viesti
univelkainen
niin, o letteko kiinnittäneet huomiota, onko vauvallanne ollut samanlainen vuorokausirytmi (liikkeiden perusteella) kohdussa ja sit syntymän jälkeen?

Ihan kauhulla tässä odotan, saanko yökukkujan, kun vauva on ihan hissukseen päivät ja yöt on mahassa sellainen riehuminen päällä ettei itse saa nukuttua...
 
Elviira harmaana
Mulla henkilökohtaisesti vauva oli kovin vilkas massussa. Tuntui että se oli hereillä oli vuorokauden aika mikä tahansa. Ja muutenkin kovin vilkas.
Liikkui ihan loppuun asti.

Nyt tuo tuolla kopassa kuitenkin tuhisee. Nukkuu kerralla 4-5tuntia ja syö välillä. Ja ihan sama onko yö vai päivä. Rytmi on täysin sama :)

Että näin täällä.
 
Lilli80
meillä oli hetken aikaa sairaalasta tultua sama rytmi kuin mahassa. eli riekkui vaikka väkisin tuonne yöyhteen asti ja samoten aamuyöllä heräili viiden aikaan katteleeen niinkuin massuaikanakin =) nyt on jo ihan eri rytmit, kesti siis muutaman viikon...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 13:27 univelkainen kirjoitti:
niin, o letteko kiinnittäneet huomiota, onko vauvallanne ollut samanlainen vuorokausirytmi (liikkeiden perusteella) kohdussa ja sit syntymän jälkeen?

Ihan kauhulla tässä odotan, saanko yökukkujan, kun vauva on ihan hissukseen päivät ja yöt on mahassa sellainen riehuminen päällä ettei itse saa nukuttua...
Juupa kyllä se näin on ainakin mun lapsilla. Niitä on jo kolme ja ihan saletti sama rytmi het syntymän jälkeen pari ekaa kk kuin masussa. Varsinki kolmonen oli yökukkuja masussa, herättelikin potkuilla yöaikaan ja sama ralli sitten syntymän jälkeen. Nooo onneksi se tasoittuu ajan kanssa ja jälkeenpäin katsottuna lyhyt hetki vaan :saint:
 
tanja
samat rytmit ku mahassa...potki kauheesti n.22.30-23,00 ja heräsin aina yöllä potkuihin n.5-6.00 aikoihin........nyt aina jonku aikaa hereillä puol ykstoista ja yks aamu yön syöttö on just viiden ja kuuden välillä..et kyllä samat rytmit =)
 

Yhteistyössä