Vauvan vaatteita netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti vasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti vasta

Vieras
Haluaisin tilata tulevalle vauvallemme kaikenlaisia perusvaatteita netistä. Linkkejä? Etsin kohtuuhintaisia, lähinnä puuvillaisia bodyja, puolipotkareita, yöpukuja, sukkia, ulkovaatteita yms. kaikenlaisia koossa 50-60 cm. Esim. H&M myy netissä vain isompia vaatteita, n. 68 cm alkaen. Muutamia hyvin hinnakkaista sivustoja olen löytänyt, mutta en sellaisia, joista saisi perusvaatteita n. 5-10 eurolla. Kauppoihin on vähän vaikea ehtiä kiertelemään enkä jaksaisikaan. Sukupuolta emme vielä tiedä, joten haussa olisi vielä sellaiset neutraalit värit.

Oletko ajatellut ostaa käytettyjä. Vaubvan vaatteet eivä tjuuri kulu ihan vastasyntyneenä eli kirpparilta saa hyviä uudehkoja vaatteita edullisesti.
www.huuto.net
www.vauva-lehti.fi
http://www.vauva-lehti.fi/ostajamyy/default.asp?f=42

Olet ehkä kuullutkin että ei ehkä kannata tosi pieniä vaatteita ostaa kauheesti, koska vauvat kasvaa nopeasti. Meidän vauva oli syntyessä 51cm eikä kerennyt edes kokeilla kaikkia meidän lahjaksi saatuja pienikokoisia vaatteita. Ja mitä noihin ulkovaatteisiin tulee niin kannattaa olla vähän reilumman kokoisia että sinne mahtuu hyvin vaatetta alle.
Meidän vauva on nyt 61cm ja 74cm välikausihaalari on tiukka kun sinne laittaa reilusti vaatetta päälle. Toki riippuu vähän vaatteesta. Ja ruskovillan villahaalari on meillä 80cm ja on just hyvänkokonen, niin että mahtuu vaatetta alle, vähän jää hihat ja lahkeet pitkiksi mutta ne hyvin kääräsee.
62cm-kokoset vaatteet jo menee jonkin aikaa.

Tämä ei kyllä ollut vastaus kysymykseen, mut kerroinpa kuitenkin.
Hyvää odotusta :)

minusta elloksella on ollut sellainen starttipaketti myynnissä, ostin itse sellaisen kokoa 56 ja niitä vaatteita ei montaa kertaa ehtinyt käyttää. 60:tkin jäävät tosi pian pieniksi (ja niitä onkin jo ä-pakkauksessa)

Kannattaa siis ennemmin tsekata huuto.net vaikkapa

Olen kans samaa mieltä ettei kauheasti kannata ostaa etukäteen valmiiksi. Pieni varasto aika pieniä kokoja ja neutraalein värein. Hieman isompia kokoja saa äitiyspakkauksesta aika kivasti ja usein sukulaiset, ystävät ym. pitävät huolen että vauvan synnyttyä vaatelahjoja vauvalle riittää.

Itse en ostanut isoa määrää siksikään kun en tiennyt millaisia vaatteita haluan käyttää lapsellani. Sukupuolta en tiennyt etukäteen ja arvasin että kun vauva syntyy haluan kuitenkin pukea ihanan lutuiseen vaaleanpunaiseen tai -siniseen, enkä neutraaliin vaaleaan. Toisekseen vasta käytäntö osoitti että millaiset vaatteet oli meidän käytössä näppäriä. Jäi monet asut käyttämättä, vaikka kivoilta näyttikin mutteivat toimineet käytössä.

Koosta olen erimieltä kuin aikaisemmat. Minä en esikoisen kohdalla ostanut pieniä (56cm) ja jouduin sitten laitokselta päästyämme ensi töiksi vaateostoksille. Ykkönen, kuten sitten kakkonenkin myöhemmin, syntyi aika pienikokoisena (normaaliin aikaan, ei etuajassa), mitä en etukäteen arvannut sillä me vanhemmat ei olla ihan lyhyimpiä taaplaajia. Meillä 56-62 senttiset vaatteet oli tosi pitkään käytössä. Esim. kakkonen käytti 62 senttisiä vielä 5kk:n iässä. Nyt vuoden iässä vielä osa äitiyspakkauksen vaatteista (74-80cm) sopii edelleen.

Ehkä siinä odotuksen loppumetreillä kannattaa kuunnella koko arvioita ja ostaa/jättää ostamatta sen mukaan ne pienimmät koot.

Tämäkään ei tainnut vastata kysymykseen... H&M:stä saa ainakin liikkeistä tosi suloisia vauvanvaatteita kohtuu hintaan, josko netistäkin?

Meidän poika oli syntyessään pieni (48cm), mutta kasvoi aika nopeasti aluksi. Silti ensimmäiseen pariin kuukauteen ei olisi tullut mieleenkään käyttää yli 56-senttisiä vaatteita, poika olisi hukkunut niihin. Olin hommannut vain pari 56-kokoista vaatetta ja yhden 50-kokoisen bodyn, joten ensi töiksemmi sitten painelimme H&M:lle ostamaan viisikymppisiä vaatteita. Ja vaikka käyttöaika on pienillä koilla lyhyt, meillä niitä ainakin meni pyykkii pari päivässä, eli nyt kun katson pieneksi jääneitä vaatteita kaapissa, pienet koot ovat paljon kuluneempia kuin esim. 62, joita käytettiin pidempään.

Lisäksi meillä kaikki tuntuivat sisäistäneen sen, ettei pieniä kannata ostaa, joten lähes kaikki lahjat ja käytettyinä saadut vaatteet sekä äp:n vaatteet olivat kokoa 60-70. Eli ensimmäisten ehkä kolmen kuukauden vaatteet ostimme sitten kaikki uusina. Kirppareita emme ehtineet kiertää.

Ulkohaalarit on muuten tosi reilunkokoisia. Meillä oli hommattu maalisvauvalle 56-kokoinen "karvahaalari", mutta käyttämättä jäi. 50-kokoiseen fleecehaalariinkin poika meinasi hukkua, mutta sitä sentään pystyi käyttämään. Mahtui muuten pojalle vielä kun oli 60-senttinen.

Mutta nettikauppoja en tunne kuin H&M:n, miten muistelisin, että sieltä noita pieniäkin löytyy. Mutta valikoimat on kyllä tosi paljon huonommat kuin firman normaalikaupoissa.

Mun muistaakseni kans H&M:ssä ois noita pieniäkin nettikaupassa siis, mutta tosiaan valikoima ei kauheen laaja ole...

Koosta sen verran että meillä käytettiin 56 senttisiä ekat 3 kuukautta ja tyttö oli syntyessään 50,5cm pitkä. En kans ostanu paljon yhtään pieniä valmiiks kun kaikki sanoi ettei niitä tarvii. Sitten pitikin ravata kaupassa hakemassa niitä kun vauva olis hukkunut 60 senttisiin. Eli jos noita pieniä löytäis käytettynä niin ei menis rahaa sitte hukkaan niin paljoo jos ei olekana pitkää käyttöä niille.

Huuto.netistä olen ostellut paljon hyväkuntosta vaatetta tytölleni edullisesti. Eikä mua ainakaan ne postikulut haittaa kun tuleehan ne vaatteet sitten ihan postilaatikkoon kannettuna:) Tietysti isommat paketit pitää hakea postista mutta kuitenkin...

Minä oon ostanut kirppareilta 50-60 senttisiä tulevalle vauvalle. Minusta se on ollut hyvä ratkaisu, kun kerran ei vielä tiedä minkä kokoinen mötikkä sieltä tulee, niin ei maksa liikaa vaatteista joita ei ehkä kovin kauaa voi pitää. Hirveä kasa niitä on kyllä ihan huomaamatta jo kertynyt, mutta onneksi tosin hintahaitarilla 10c-2e, joten ei harmita jos jää käyttämättä.

Sori eipä tääkään vastannut ap kysymykseen. Huuto.netissä näkyy kyllä paketteja käytettyjä vaatteita senttikokojen mukaan. Harkitsin itse sellaista, mutta olen kuitenkin niin tarkka että haluan tarkistaa vaatteet ennen ostamista.

Yleistyksiä on vaikea tehdä, koska vauvat ovat niin erikokoisia. Meidän poikamme on nyt reilu kaksi kuukautta ja kohta alkaa 62-senttiset vaatteet käydä pieniksi. 56-senttiset jouduttiin hylkäämään jo kuukausi sitten ja mekään emme ehtineet käyttää kaikkia lahjaksi saatuja pieniä vaatteita edes kertaa. Olin kyllä ostanut valmiiksi joitain pieniä vaatteita, koska toki niitäkin tarvittiin. Bodyt olivat erittäin käyttökelpoisia, erityisesti sellaiset joita ei tarvinnut vetää pään yli. Poika ei nimittäin aluksi tykännyt lainkaan siitä, että vaate vedettiin pään yli. Tavalliset paidat eivät taas meinaa pysyä kunnolla paikallaan vaan rullautuvat selkää pitkin ylös.

Yleistyksiä on vaikea tehdä, koska vauvat ovat niin erikokoisia. Meidän poikamme on nyt reilu kaksi kuukautta ja kohta alkaa 62-senttiset vaatteet käydä pieniksi. 56-senttiset jouduttiin hylkäämään jo kuukausi sitten ja mekään emme ehtineet käyttää kaikkia lahjaksi saatuja pieniä vaatteita edes kertaa. Olin kyllä ostanut valmiiksi joitain pieniä vaatteita, koska toki niitäkin tarvittiin. Bodyt olivat erittäin käyttökelpoisia, erityisesti sellaiset joita ei tarvinnut vetää pään yli. Poika ei nimittäin aluksi tykännyt lainkaan siitä, että vaate vedettiin pään yli. Tavalliset paidat eivät taas meinaa pysyä kunnolla paikallaan vaan rullautuvat selkää pitkin ylös.

Juu, kietaisubodyt on ehdottomasti paras vaatekeksintö sitten vetoketjun :) Ja nimenomaan sellaiset, joissa ei ole niitä naruja (tai kyllä niilläkin pärjää, mutta mun mielestä hankalat), vaan nepparit. Meillä ei 50-koossa muita ollutkaan, myöhemmin antoi sitten jo vetää pään yli.

..Kun pieni tiitiäinen syntyi,oli 48 cm pitkä,56 cm käytettiin ensimmäiset 3 kk!,mut sit 62 cm koko jäi melkein kokonaan välistä kun oli joku kasvu pyrähdys.

Tiedän kyllä tapauksen jossa on jo 68 cm käytössä,ja vauva pari kk.Se on niin tapauskohtaista,mutta kyllä mun mielestä kannattaa jemmata pari myös ihan niitä pienimpiä,jos ette oli itsekään mitään jättiläisiä ;)

Yhteistyössä