Vauvan vaatteiden peseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K-P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

K-P

Vieras
Heippa!

Pesettekö vauvojenne pyykit erillään muun perheen pyykeistä? Esikoista odotellaan ja tälläistä mietin. Pesu/huuhteluaine on tietysti syytä olla hajusteetonta, mutta onko järkeä pestä kaikki erikseen? Eräs ystäväni tekee näin ja toinen taas on sitä mieltä, että kaikkien pyykit samaan koneeseen vaan, ei saa olla bakteerikammoinen. Mites teillä?

mä olen pessyt vauvan vaatteet ihan alussa erikseen ja siirtynyt ehkä 4-5kk iässä pesemään kaikki yhdessä.
Koska vauvan vaatteet pesin aina tietyillä aineilla ja omat omalla aineella, mutta raskaana ollessani jo olin päättänyt että pesen vauvan vaatteet vähän aikaa erikseen.. en tie mikä syy siihen oli sinänsä mutta pesin kuitenkin eikä siitä ollut mitään ylimääräistä vaivaa, koska vauvan vaatteet oli eri likakorissa kuin muut niin sieltä aina niitä koneellisia tuli B)

Minä pesin lapsen ollessa pieni vaatteet erikseen, mutta joskus parin kk jälkeen aloin pesemään yhdessä, kun tuntui ettei vauvan vaatteista tullut kokonaisia koneellisia. Samaa pesuainetta käytin kyllä ja se ei ole mitään erikoista hajuusteetonta tms. Ei ole tullut koskaan mitää ihottumia tai muita, olisin kyllä silloin vaihtanut.. Tykkään että vaatteiden täytyy tuoksua.

Pesin alussa vauvan pyykin erikseen (aika minimaalisia koneellisia siis!) mutta pikkuhiljaa siirryin pesemään kaikki yhdessä..60 asteessahan bakteerit kuolee vai?! Näin olen kuullut =)

Alussa käytin myös hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita mutta niistä luovuin pian..Ei tullut mitään iho-oireita tms :heart: Toiset lapset ovat tietysti herkempiä..

Pesen lastenvaatteet erikseen. Esikoisen aikana pesin vauvan vaatteet erikseen ja nyt kun on tuo pikkukakkonen, niin pesen heidän vaatteet yhdessä ja omat ja miehen yhdessä. En kyllä minkään kammon vuoksi, vaan tuntuu vaan luontevalta tehdä niin. Samaa pesuainetta käytän kaikissa pyykeissä. Tosin lasten ollessa ihan pieniä vauvoja käytin hajusteetonta ja allergia testattuja aineita. Muutaman kuukauden jälkeen olen siirtynyt normaaleihin aineisiin.

Wilma & tyttö 3 v ja poika 8 kk

vauvan vaatteet pestään isosiskon vaatteiden kanssa yhtaäikaa Erisan-pesujauheella. Esikoinen on atoopikko, niin siinä samalla menee pikkukakkosenkin vaatteet...

Omat ja miehen vaatteet pestään sitten yhdessä ja pesuaine on mitä on, kunhan ei ole Arielia (se tuoksuu liikaa).

Alussa pesin/pesen erillään. Paitsi punaset vaatteet pistän muisen punasten kanssa. Ei jaksa alkaa pestä käsin. Parin-kolmen kuluttua sitten kaikki vaan samaan.

minä olen pessy erikseen. SYY siihen on että useimmat vauvan vaatteet saa pestä 60 asteessa vaikka ois punanen, kun taas omat on usammat 40 asteessa. mut jotkut tytön vaatteet on 40 niinku minun ja miehen niin ne pesen samassa. en ole kyllä hajusteettomia käyttäny. nestemäistä pesuainetta ja huuhtelu aine vähä vaihtelee... :)

Erikseen pesen, pysyvät parempina, aikusten vaatteista tarttuu enemmän nöyhtää ja töhnää.Edelleen pesen aikuisten ja lasten vaatteet erikseen, ja tuskin koskaan niitä samaan koneeseen laitankaan.

Heh, olenko ainut kuka pesee vieläkin lapsen vaatteet erikseen muista. :laugh:

Noh, jotenkin tullut vaan tapa siitä, että poitsun vaatteet tulee pestyä erikseen vaikka ikääkin on pojalla huimat 1v 5kk. Käytän kuitenkin samaa pesuainetta joskus, mutta on myös tota allergiatestattuakin kaapissa.
Toisaaltaan, pääsisin ehkä helpommalla ku pesisin kaikki vaatteet samaan aikaan. Ei vaan ole tilaa kuivatella hirveästi, joten senkin takia helpompi pestä erikseen ku pienet vaatteet mahtuvat paremmin kuivumaan. :)

Samoilla ajatuslinjoilla kuin äiti-82.... että kun vauvan vatteet saa pestä 60 asteessa (lähtee muuten kaikki tahrat 60asteessa, ainakin meillä lähtenyt) niin ne tulee siksi pestyä erikseen. Vauvan pyykin sekaan kyllä heitän muuta 60 asteista pyykkiä joka sopii värin puolesta mukaan, että ei bakteerikammoja täällä. Samoilla aineilla pestään kuin äidin ja isän vaatteet.
Joskus laitan ylinmääräisen huuhtelukerran vauvanvaatteille.
Et sillen! :whistle:

Yhteistyössä