Vauvan vaatteet: onko tarpeeksi/liikaa/liian vähän (lista)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
- Bodeja 14 kpl
- Puolipotkareita (haalareita, vai miksikä niitä sanotaan) 4 kpl
- Paitoja 6 kpl
- Housuja 10
- Yöpukuja 4
- Sukkia 10
- Tumppuja 4
- Myssyjä 3

lisäksi neuletakki ja äp:sta löytyvät villahaalari ym. Koot näissä 50-62, odotettavissa suht pienikokoinen vauveli. Jostain listasta luin että niitä tarvittaisiin 10 per KOKO, mikä tuntuu minusta aika isolta määrältä.
Onko noita nyt sitten tarpeeksi, pitäisikö jotain hankkia vielä lisää? Löytyykö jotain turhaa?

Sen näkee käytössä, paljonko vaatteita tarvitsee.

Esikoinen puklasi koko ajan ja paljon - vaatteita kului enemmän.
Kuopus ei puklannut koskaan - hänellä vaatteita oli ihan liikaa kulutukseen nähden.

Toi lista on aika perus, sillä pääsee eteenpäin ja käytössä näkee uupuuko jotain tai onko jokin vaatekappale turha.

Kuulostaa paljolta minun mielestä. Meillä oli tuota kokoluokkaa varmaan

- Bodeja 6 kpl
- Puolipotkareita (haalareita, vai miksikä niitä sanotaan) 2 kpl
- Paitoja 0 kpl
- Housuja 5
- Yöpukuja 2
- Sukkia 2
- Tumppuja 1
- Myssyjä 1

Ja ei tarvinnut siis mitään lisää ostaa. Paidoilla ei mielestäni tee mitään, jos käyttää bodeja, jotka on mielestäni kätevämpiä. Vauvalla vaatteet ei juuri likaantuneet verrattuna tämän hetkiseen 10-kuukautiseen, jolla menee syödessä lähes aina jotain vaatteille. Meidän vauva ei puklaillut.

Riippuu niin paljon vauvasta ja itsestä, kuinka ahkera on niitä pesemään ja minkä tyyppisistä vaatteista loppujen lopuksi pitää.

Meillä ei pärjättäis tolla määrällä mitä esim. "ekgvwlg":llä on, jo ihan sen takia että minusta on kivaa vaihtaa vähän mallia ja väriäkin välillä......

Paidat on mielestäni turhia vastasyntyneellä.

Bodyja on sopivasti, tosin ne 62 cm saattaa syödä sisäänsä kaksikin vastasyntynyttä...

Yöpukuja on liian vähän.

Tumppuja liian vähän, jos ja kun ne on sellaisia raapimisenesto-sisätumppuja.

Itse en jaksa ihan joka päivä pestä vauvan pyykkiä ja siksi vaatetta on tarvittu moninverroin enemmän, ja alussa vain koossa 50-56 (62 on ollut mun vastasyntyneille ihan liian iso, myös syntyessään 54 cm ja 53,5 cm pituisille).

Yhteistyössä