vauvan vaatetukseen hjelp

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fuoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fuoks

Vieras
toissapvnä maanantaina oli kuuma päivä ja kun oltiin 5vko vauvan kanssa vaunuilla 2 tuntia keskustassa hgissä, hetken espan puistossa varjoisemmassakin kohdassa penkillä istuttiin..vauva nukkui kokoajan siellä vaunuissa...pidin aukiluukkua, mutta en laskenut kuomua koska aurinko osui kuitenkin jonkun verran sitten vauvaan..

vauvalla oli päällä LYHYTHIHAINEN VALKOINEN BODY, samettinen huppari, josta oli vetskari auki, samettiset pöksyt ja sukat. MIELESTÄNI valitsin ihan sopivasti päälle, koska vauva on vasta 5 vkoa, ajattelin että jos on vain body tai vain body ja housut, niin voi tulla viileä..

Sitten kun kotona otin vauvan ylös vaunuista kotona, niin oli ihan hikinen :( selkä hikinen. Tuntui tosi paskalta, kun en ollut tajunnut että noin kuuma voi tulla...

Sitten kotona sisällä heti otin vaatetta vähemmäks tietty. VOIKO SIINÄ VILUSTUA SITTEN kun ensin kuuma ja sitten vähentää vaatetta? eli tommosesta vaihdoksesta..

kumma kun tällasia kirjottelen ja mietin ja kyselen, mutt seuraavana aamuna tuosta vauva yskäs parui kertaa mut ei kyllä sitten ollenkaan enää..

onko teidän muiden vauva tullu selästä kuumaks vaunuissa, tarviiko mun moittia itteeni....puenko seuraavaks vähemmän vaatetta, miten te puette tuon ikäisen..vauva painaa 5,3kg

entä tänään, miten pukisin vaunuihin hänet kun ulos mennään keskustaan ja kahville....

help

:)

Tuollaisilla helteillä kuin mitä maanantaina ja tiistaina oli, olisi riittänyt ihan hyvin se lyhyt hihainen body ja housut. Sukkiakaan ei välttämättä olisi tarvinnut. Vauva on kumminkin koko ajan vaunuissa ja voit pitää hänen päällään kevyttä lakanaa. :)

Kun vauva on vaunuissa niin voit esim. niskasta kokeilla onko kuinka kuuma. Sitten otat vaatetta pois jos tuntuu hikiseltä. Muista että vaunuihin ei kuitenkaan tuule ollenkaan, joten on aika hyvässä suojassa siellä. Mä ennemin laittaisin vähemmän vaatetta ja päälle peiton jonka kans on helpompi säädellä.

Siis on hyvä olla vaatetta päällä, mutta vois olla jotain ohuempaa materiaalia, sametti kuulostaa aika paksulta, koska oli tosi kuumaa (mekin käytiin jopa järvessä uimassa). Tänään vois olla ne samettivaatteet, jos on vaunuissa.

ja tarviiiko mun nyt piiskata itseeni tuosta, että vauva vähän hikiseks selästä tuli?? :( on kai muillakin niin käynyt? ei kai vauvale siitä kovin pahaa tullu mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja fuoks:
ja tarviiiko mun nyt piiskata itseeni tuosta, että vauva vähän hikiseks selästä tuli?? :( on kai muillakin niin käynyt? ei kai vauvale siitä kovin pahaa tullu mitään?

Ei tarvi, kaikille sattuu ja tapahtuu, kenelle mitäkin, mutta olennaista on, että osaako ottaa opikseen tapahtuneista. Ja kuulostaa siltä, että olet tosi tunnollinen.... ettet tosiaan nyt vähän liikaakin ruoski itseästi tuosta. Kyllä se lapsi kertoo, jos jokin asia tosi pahasti on. Kunhan ei ole vaunu liian tiukasti peitelty, että saa hengiteltyä.

Alkuperäinen kirjoittaja fuoks:

Ei tarvi piiskata, meillä on kotonakin poika ollut vaippasilteen kun on niin kuuma ja hikoillut joka kohdasta niin että sylissä pitää pitää tyynyliinan tai rievun kanssa ettei omat vaatteet kastu. Toiset vauvat hikoilee paljon, niskasta kannattaa koklailla niin ottaa sitten vaatetta pois jos on kuuma ja jos viileä niin lisää.

Yhteistyössä