vauvan vaatehuolto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarabi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sarabi

Jäsen
10.03.2006
203
0
16
Muutama kysymys ois vauvan vaatteiden pesusta.

Voiko huuhteluainetta käyttää vastasyntyneen vaatteissa?
Entä voiko laittaa vanishia koneeseen mukaan?
Oletteko pesseet myös kevyttoppiksen ja makuupussin?

Siinäpä ne.Kiitos etukäteen vastanneille! :flower:

Kaikki uudet vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä, myös aikuisten. En ole itse käyttänyt lainkaan huuhteluainetta ikinä, tarve riippunee siitä, millaista vettä putkista tulee... Käyttäisin mieluummin etikkaa kuin huuhteluainetta. Tahroihin sappisaippuaa, jota saa luontaistuotekaupoista. Sillä lähtee kaikki. Pesuaineena Omo Sensitiveä tai jotain muuta tuoksutonta.

Juu, kyllä olen pessyt myös kevyttoppiksen ja makuupussin. Ei ne miksikään mene. Käännä pyykit aina nurinpäin, ettei tule pesunukkaa. =)

Meillä pikkusella alusta asti ollu tosi herkkä iho mutta omo sensitivestä ei oo saanut mitään näppylöitä ja LV huuhteluiainetta käytetty.
Ja tosiaan kaikki tekstiilit jotka on pienen ihoa vasten (makuupussit ja toppiksetkin) kannattaa ehdottomasti pestä kun niissä on niitä suoja-aineita!

Omiin vaatteisiin ollaan aiemmin käytetty ihania tuoksuvia huuhteluaineita mutta nekin on pitänyt vaihtaa tohon LVhen kun muuten sylissä ollessaan saanut näppyjä poskiin...:headwall:

Mullakin käytössä sensitive pesuaine mutta huuhteluaine on tavallinen. En laita sitä paljoa, vähän vaan tuoksuksi. Sen oon huomannu että sukkahousut varsinkin kannattaa pestä nurinpäin niin ei tule pesunukkaa niin paljon. Mulla siis on jo kaksi lasta, mutta aina nää asiat unohtuu, miten sitä vastasyntyneen kanssa pitikään tehdä..

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Voiko nukkaantuneita vaatteita saada enää millään nukattomiksi? :headwall:

Nooh,, tuskin kokonaan. Kuivausrummussa usein lähtee nukkaa ja onhan se olemassa sellainen vempainkin nukan irrottamiseen. Taidettiin oma ostaa anttilasta. Tosin kova homma on joka vaate alkaa käydä sillä läpi :)

Hei Sarabi!
Älä missään nimessä pese makuupussia tai muutakaan vanua sisältävää. Menettävät huimasti lämpöä!! Periaatteena, että mikä tulee vauvan ihoa vasten ja ei kai kukaan edellämainittuja laita!! Myöskään peittoa on ihan turha pestä, tuuletus alkuun riittää. En ole kuullut koskaan, että kukaan pesee noita ennen käyttöä juuri tämän vuoksi, että eivät lämmitä läheskään yhtä hyvin sitten!!

Hei Sarabi!
Älä missään nimessä pese makuupussia tai muutakaan vanua sisältävää. Menettävät huimasti lämpöä!! Periaatteena, että mikä tulee vauvan ihoa vasten ja ei kai kukaan edellämainittuja laita!! Myöskään peittoa on ihan turha pestä, tuuletus alkuun riittää. En ole kuullut koskaan, että kukaan pesee noita ennen käyttöä juuri tämän vuoksi, että eivät lämmitä läheskään yhtä hyvin sitten!!

Kyllä mä ainakin pesin äp pakkauksen kevyttoppapuvun, makuupussin ja peiton. Toppapukua en ole pessyt. Vuoden 07 pakkauksessa oli ihan iso lappu mukana, missä käskettiin pestä peitto ennen käyttöönottoa. Pesuaineena meillä on oma sensitive ja käytän myös sensitive huuhteluainetta.

Mä olen pessyt kaikki vauvan vaatteet ennen käyttöön ottoa. Myös makuupussin ja toppapuvun. Pesuaineena meillä käytetään millon mitäkin, mutta aina kuitenkin sensitiveä. Huuhteluainetta käytän myös... sensitive sekin.

Yhteistyössä