Vauvan unipussi ja vaatetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Good night
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Good night

Vieras
5 kk vauvamme on tähän saakka nukkunut äitiyspakkauksen peitolla (loppukesällä ja alkusyksystä kevyemmällä viltillä). Nyt hän on alkanut kiskoa peitot, harsot ym. kasvojensa päälle eikä osaa ottaa niitä pois = huitoo kaikilla raajoillaan ja haukkoo henkeään, välillä innoissaan, välillä hätääntyneenä. Ostin hänelle unipussin oman mielenrauhani takia.

Kysymys: mitä puette vauvalle unipussiin? Tähän saakka meidän vauva on nukkunut peiton kanssa pitkähihaisessa bodyssa ja puuvillaisissa puolipotkareissa (ei siis mitään paksuja velourpöksyjä). Onkohan se liikaa unipussiin? Pussi on oletettavasti lämpimämpi, koska lämpöä ei pääse selkäpuoleltakaan haihtumaan. Pelkkä body+sukat saattaisi riittää, mutta sitten yöllä tuttipullolle noustessa voi tulla vilu. Pussi on nyt käyttöönottopesussa, joten en voi testata lämpötiloja ennen yötä.

Mä oon laittanu ihan samat yövaatteet unipussiin kun peiton kanssa. Eihän sun välttämättä tarvi ottaa vauvaa pois unipussista yösyötöllä, jos et vaippaa vaihda. Ja sit jos otat pois pussista niin heität vaikka syötön ajaksi jonku viltin tms. vauvan päälle.

[QUOTE="näin meillä";22904220]Mä oon laittanu ihan samat yövaatteet unipussiin kun peiton kanssa. Eihän sun välttämättä tarvi ottaa vauvaa pois unipussista yösyötöllä, jos et vaippaa vaihda. Ja sit jos otat pois pussista niin heität vaikka syötön ajaksi jonku viltin tms. vauvan päälle.[/QUOTE]

Aivan. Ajattelin vaan että säästyisi se pussi turhilta maito- ja puklutahroilta jos sitä ei pidetä syödessä päällä. Vaippaa emme yöllä vaihda ellei kakkaa tule.

Nukkuuko teidän vauva suurinpiirtein samanlaisissa vaatteissa kuin meidän?

meillä myös vauva nukkunut pussissa samoin kuin olisi nukkunut peiton kanssa, eli ihan normi yöpuku. talvella oli paksumpi pussi, yöpuvussa pitkät hihat ja lahkeet. kesällä saattoi olla pelkkä ohut pussi, tässä pussissa oli pitkät hihat..

Kiitoksia vastauksista :) Meidän pussi on kyllä lyhythihainen mutta aika paksu. Tietysti jos varman päälle ottaa niin vauva voisi nukkua ekan yön pussissaan pelkässä bodyssa ja sukissa; ei ainakaan ole kuumissaan sitten.

Suurinpiirtein samanlainen yöasu, meillä vain haalari malli. Joskus oon vielä laittanu sukat yöksi jalkaan, kun meidän vauvalla on kylmät varpaat. Ja joskus saatan jopa laittaa vähän jaloille peittoa ja otan sen sitten myöhemmin pois.

Pitkähihainen body oli vaan, sukat joskus. Jos koti on kunnolla lämmin ja pussissa vähänkin toppaa, ni se riittää ihan mainiosti. Me puettiin sukat ja yöhaalari vain peiton kanssa koska sehän potkitaan pois päältä, pussia ei. Nukkui paremmin kun ei oo liian kuuma.

Pitää vielä kysyä kun olen epävarma: vauva sai tänään rokotuksia ja nyt hänelle on noussut lämpöä. On kyllä ihan hyväntuulinen. Korvamittarilla saimme 37.0 - 37.1, kun normaalisti lämpötila on 36.3 - 36.4. Uskallanko laittaa vauvan unipussiin eka kertaa nyt kun on hiukan lämpöä? Pelkään siis sitä, että vauvalle tulee liian kuuma yöllä. Toisaalta jos jätän ne puolipotkarit pois ja laitan pelkän bodyn? Peittokaan ei tunnu nyt hyvältä vaihtoehdolta, kun vauva tosiaan saattaa vetää sen yöllä kasvoillensa eikä saa sitä pois.

Yhteistyössä