Tuo on niin tuota itteensä! Kaikki on näkevinään lapsessa juuri sen sukulaisen kenet haluvat tai kenet parhaiten tuntevat! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...
Mun vanhempi tyttöni on (minun mielestäni) kuin ilmetty isänsä ja nuorempi tyttö taas on ihan selvästi (jälleen, minun mielestäni) saman näköinen kuin itse olin tuon ikäisenä. Silti näitäkin kahta on jopa väen vänkään väitetty näyttävän ihan toisin päin eli esikoista minun näköisekseni ja kuopusta isänsä näköiseksi.
Vaan mitäpä sillä on lopulta merkitystä? Omannäköisiään nuo on molemmat ja molemmat joutuvat itse oman naamansa kanssa elämään oman elämänsä eikä siihen vaikuta millään tavalla, että tuleeko se pottunokka liisa-enon vai elmeri-tädin suvun puolelta!
Tiedän, että harmittaa, jos joku sukulainen kieltäytyy näkemästä vauvassa yhtään äitiä, sillä no, äitihän on sentään lapsen äiti ja suurimman työn sen vauvan olemassaolon eteen tehnyt. Muakin kyllä harmitti noi kommentit esikoisen näyttämisestä ihan isältään (vaikka olinkin ihan samaa mieltä) varsinkin kun tyttö vielä jo syntymästään asti oli niiiiiin isin vauvaa, että minä siinä tunsin lähinnä olevani vaan joku hautomo tai imetyskone. Mutta silti, mitä väliä? Se on sun lapsi ja se on sun lapsesi vaikka näyttäisi Elvikseltä, eikö???