Vauvan tarvikkeista! Pliis help mii....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Veera

Vieras
Kertokaapas nyt te viisaat vauvoja jo saaneet, että mitkä on nyt mulla vielä ne PAKOLLISIMMAT HANKINNAT ennen vauvan syntymää. Eli siis mitä kannattaa ja tarvitsee ostaa nyt ENNEN kuin pikkuinen putkahtaa ulos.

Meillä on hankittuna jo yhdistelmävaunut, matkarattaat, pinnasänky, patja siihen, turvakaukalo, kaikki vaatteet, leluja, yksi huopa (tarviiko enemmän? ), hoitopöytä+hoitopöydän pehmuste, kylpyamme, pinnasängyn peite ja petivaatteet ja tuttipullot.
Tärkeimmistä tiedän että puuttuu harja, pinnasängyn suoja ja sitteri ja tietenkin rintapumppu ja tutit.
Mutta sanokaa kokemuksesta, onko vielä jotain erittäin hyödyllistä/tärkeää, jota tulisi olla valmiina jo kun vauva saapuu kotiin.
Kiitos! :)

Terveisin erittäin stressaava esikoistaan rv 33 odottava tuleva äiti.

Löytyykö sitteriä? Meillä se on ollut aivan ehdoton hankinta! :) Lisäksi suosittelen hankkimaan ison läjän liivisuojia, imetysliivit sekä terveyssiteitä. Nämä ei sinänsä vauvatarvikkeita, mutta kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Löytyykö sitteriä? Meillä se on ollut aivan ehdoton hankinta! :) Lisäksi suosittelen hankkimaan ison läjän liivisuojia, imetysliivit sekä terveyssiteitä. Nämä ei sinänsä vauvatarvikkeita, mutta kuitenkin...

Ai niin ja harsoja ja muovitettua froteeta.

Joo, no niitä puklurättejäkin on jo 10 kpl :D En tiiä kuin näin kauheesti ressaan, tuntuu vaan et olen unohtanu jotain hyvin hyvin tärkeää.. :) Onko muuten käsikäyttöinen rintapumppu ihan kelpo kapine...?

Ei sun kannata rintapumppua ostaa ennen kuin tiedät tarviitko (suurin osa tulee varsin hyvin toimeen ilman). Muutenkin kaikkia tilpehöörejä ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi tietää tarviiko - sen näkee sitten käytännössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, no niitä puklurättejäkin on jo 10 kpl :D En tiiä kuin näin kauheesti ressaan, tuntuu vaan et olen unohtanu jotain hyvin hyvin tärkeää.. :) Onko muuten käsikäyttöinen rintapumppu ihan kelpo kapine...?

joillekin varmaan on. joillekin taas ei sovi mitkään pumput ja jotkut taas ei niitä tarvi ollenkaan.
itse en olis hankkinut tuota etukäteen kun ei tarpeesta tiedä ja sairaalassa voi kokeilla sopiiko tuo ees itelle jne.

Kolmen lapsen äitinä kerron sinulle nyt salaisuuden: Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka olisit unohtanut jotain hyvin hyvin tärkeää, koska elämä jatkuu myös sen vauvan synnyttyä. Kaupasta saa kaikkea sen jälkeenkin eli sinulla ei todellakaan tarvitse olla kaikkea juuri nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nou hätä:
Ei sun kannata rintapumppua ostaa ennen kuin tiedät tarviitko (suurin osa tulee varsin hyvin toimeen ilman). Muutenkin kaikkia tilpehöörejä ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi tietää tarviiko - sen näkee sitten käytännössä.

Eli sitä ei kannata etukäteen hankkia? Sitä just meinasin ettei tulis haalittua ihan hirveesti mitään turhaa kamaa etukäteen..

Eli sitä ei kannata etukäteen hankkia? Sitä just meinasin ettei tulis haalittua ihan hirveesti mitään turhaa kamaa etukäteen..

Meillä mies haki mulle rintapumpun, kun kotiuduimme ja ensimmäisenä aamuna meinas tissit räjähtää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä taas ei sitteri ole kelvannut juuri ollenkaan, mutta auton turvakaukalo on ollut hyvä kun sitä on saanut kiikutettua kunnolla. Ollaan laitettu sinne pohjalle pyyhettä, ettei ole niin istuvassa asennossa.

Liivin suojuksia, ja niitä kannattaa ottaa sairaalaankin pari paria mukaan.
Kynsisakset.
Tutti.

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
ja sitten kannattaa ostaa terveyssiteitä, niitä yömalleja kaks tai kolme pakkausta, ettei tarvi heti kaupassa ravata!!!

Toisaalta järki siinäkin. Itse ostin esikoista odottaessa elämäni ensimmäiset yösiteet joita en lopulta todellakaan olisi tarvinnut. Kaikki ei nimittäin vuoda kuin saavista kaataen. Ensimmäisen vuorokauden jälkeen mulla on aina riittänyt ihan normi side.

ja sitten kannattaa ostaa terveyssiteitä, niitä yömalleja kaks tai kolme pakkausta, ettei tarvi heti kaupassa ravata!!!

en oo koskaan tarvinnut synnytyksen jälkeen mitään tavallista isompia tai paksumpia siteitä, ihan niillä perussiteillä oon pärjänny.

Itse olen kolme lasta imettänyt enkä vieläkään tajua mihin sitä pumppua tarvitaan?! Eli MUN mielestä se ei ole lainkaan tarpeellinen, joku muu voi olla toista mieltä, mutta etukäteen tuskin kannattaa ostaa. :)

En sinuna ostais enää mitään muuta kuin paketin vaippoja (tosin synnäriltä saat Liberolaukun) ja pari purkkia korviketta (siltä varalta, jos maito ei lähdekään helposti nousuun. On sit kotona jo sapuskaa valmiina. Ja jos et tarviikaan, noissa menee euron verran hukkaan. Ei liene taloutta kaada). B)

Pumpun mä muuten hankin jo raskausaikana ja hyvä niin. Ennemmin tai myöhemmin sitä ois tarvinnu kuitenkin (tahdon jättää vauvalle maitoa, jos jää iskän kanssa kotiin) ja meidän tapauksessa sit hommasin vielä toisenkin, kun vauva oli 1 kk...

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:

en oo koskaan tarvinnut synnytyksen jälkeen mitään tavallista isompia tai paksumpia siteitä, ihan niillä perussiteillä oon pärjänny.

Lucky you!

Yhteistyössä