vauvan syömisongelmia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siina

Vieras
onko kellään muulla ollut tälläistä? meillä vauva siis kolme kuukautta...nyt on yli kuukauden ajan rintalakkoillut...aiemmin sain hänet syömään,niin että "juksasin" aina jotenkin ja herätin kesken unien syömään..ja neuvolantätin opastuksella kokeilin myös pullolla...nyt ei onnistu enää mikään niistä..ja tätä on nyt jatkunut jo yli viikon... yöllä syö yhden kerran n.viiden aikaan ja sen jälkeen kieltäytyy rinnasta sekä pullosta ilta kymmeneen asti..silloin syö toisen kerran..olen myös tähän asti pumpannut maitoa,että tämän loputtua voisin jatkaa imetystä..mutta en taida enää jaksaa sitäkään.. toisen lapsen kanssa pumppasin kolme kuukautta hänen ollessa sairaalahoidossa,ja nyt en enää jaksa tehdä sitä toistamiseen... muuten vauva on ihan hyvinvoiva..mielestäni..on hereillä paljon ja seurustelee jne.. tää vain alkaa olemaan äidille ja koko perheellekin jo ihan liikaa... mitä te muut ootte tehnyt?ja koska tämä lakkoilu mahtaa loppua... ? oisi mukavaa kuulla jos on muitakin...

Pyydäpä samantien apua ammattilaisilta, eli neuvolasta tai Kätilöopistolta. Vauva ei tee mitään kiusallaan. Syy ruokalakkoon voi olla mikä vaan kipeästä kurkusta lähtien. Terve vauva pitää huolta siitä, että saa riittävästi ravintoa, kunhan ruokaa on aina tarjolla.

olen pyytänyt apua,eilen juuri viimeksi juttelin neuvolantätimme kanssa ja lääkärissä olemme käyneet jo kaksi kertaa...ei löydy mitään... sanottiin vain et niin kauan kun lapsi ei ole veltto ja jaksaa jutella ja olla kiinnostunut ympäristöstään ei ole mitään hätää...että näin.. muttra kellään muulla ei siis ole tälläistä?

joo kaksi kertaa hän syö...joinakin päivinä voi olla kolme tai neljäkin kertaa,mutta aika usein se jää tohon kahteen kertaan useista yrityksistä huolimatta...

Alkuperäinen kirjoittaja siina:
joo kaksi kertaa hän syö...joinakin päivinä voi olla kolme tai neljäkin kertaa,mutta aika usein se jää tohon kahteen kertaan useista yrityksistä huolimatta...

tuntuu niin hullulta kun meillä vauva syöny aina varmasti yli 10 kertaa..

Jos kyse olisi kuitenkin siitä, että sulla tulee maitoa liikaa, ja vauva säätelisi maidon tuotantoasi pienemmäksi imemällä vähemmän. Mutta, koska pumppaat, ei maidon tuotanto pienenekään...

Mulla esikoinen raivosi 2,5kk ikäisenä rinnalla parin päivän ajan, nukkui inahtamatta yön yli kellon ympäri ja hereillä veteli seitsemänkin tuntia syöttöväliä. Rintani olivat aivan kivikovat, kun yhtäkkiä vauva ei syönyt niitä tyhjäksi. Pari päivää sitä siis kesti ja sen jälkeen alkoi syödä taas normaalisti (3-4 tunnin välein ja kerran yössä) ja oma olonikin helpottui.

Mun neuvo siis olisi, että älä pumppaa, vaikka olo olisikin tukala.

Yhteistyössä