Vauvan syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvansyke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvansyke

Vieras
Onko uskomista vauvan sydänääniin, että niistä voisi muka päätellä sukupuolen? Mulla on sykkeet ollu koko raskauden ajan (nyt menossa viikko 32+5) 140-142 välillä. Siitä ylemmäs eivät ole nousseet. Itsellä vahva tyttöfiilis, mutta ei tiedetä kumpi tulee kun ei olla haluttu ottaa etukäteen sitä selville :)

No mulle terkka sanoi neuvolassa, kun pienen sykkeet on ollu siinä 140 hujakoilla, että poikamaista sykettä on. Itellä poikaolo ja ultrassa hatara tyttöveikkaus (napanuora jalkojen välissä ja vauva muutenkin ihan mytyssä). Että ottaa sitten selvää... :D

No eihän siitä voi mitään päätellä. Meillä tosin on mennyt uskomuksen mukaan (pojalla matala, tytöllä korkeampi syke). Pojalla oli aina 110-120 (joskus liikkeessä saattoi nousta "jopa"130), tytöllä aina 135-155 (liikkeessä vaikka 170).

Meillä on yksi tyttö entuudestaan ja raskaus on sujunut ihan samalla kaavalla kun edellinenkin. Pahaa oloa on riittänyt, suonenvetoa, närästystä ym. Noistahan ei voi kyllä päätellä, et kumpi tulee mutta tyttöololta tuntuu...:)

Mulla on kanssa ollut 135-145 tän vauvan sykkeet. edellisellä taas oli aina lähempänä 170. Ja en ole koskaan voinut sydänäänistä päätellä sukupuolta. On ollut tiheäsykkeisiä tyttöjä ja samaten matalasykkeisiä ja sama pojilla.

Itse en usko tohon sykejuttuun yhtään. Kuulostaa ihan huuhaalta :D Jos vauva liikkuu, niin kai sykekin on silloin nopeempi. Jos vauva taas nukkuu, niin kaiken järjen mukaan sykekin on matalampi. Ultrassa saisi varmuuden (kai), mutta jotenkin kivempaa arvuutella ja osottaa siihen syntymään asti, että kumpi sieltä tulee :)

Itse en usko tohon sykejuttuun yhtään. Kuulostaa ihan huuhaalta :D Jos vauva liikkuu, niin kai sykekin on silloin nopeempi. Jos vauva taas nukkuu, niin kaiken järjen mukaan sykekin on matalampi. Ultrassa saisi varmuuden (kai), mutta jotenkin kivempaa arvuutella ja osottaa siihen syntymään asti, että kumpi sieltä tulee :)

Mäkin oon kuullut noita juttuja, että matala syke meinais poikaa ja korkea tyttöä. En ite usko siihen.. Meillä vauvan syke oli alkumerteillä 160-150 eli ns. tyttösyke, mutta sitten siitä eteenpäin koko loppu raskauden aina 120-130 eli poikasyke. Mutta tyttö tuo lapsi näyttäis olevan :)

Meillä vauvalla ollu sykkeet koko ajan 155-160 ja poika on tulossa :D Neuvolassa terkka sanoki että tässä sen näkee, ettei noihin sykkeisiin voi luottaa sukupuolen ennustamisessa.