Vauvan sukupuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännittäjä

Vieras
Hei !
Millä viikolla on mahdollista saada tietää lapsen sukupuoli? Ja kuinka varmaa se on,että se pitää paikkansa. Rv nyt 15+0. Voiko sen nähdä jollain muullakin tapaa kuin ultralla? Esim. jollain kokeilla.

Olin tänään ultrassa, viikkoja 12+2 ja 80% varmuudella lekuri kertoi vatsassani olevan pienen tytön.

Asun ulkomailla ja käyn yksityisellä klinikalla, kyseessä oli ultraäänen erikoislääkäri.

mulle gyne sanoi, että rv 16 jälkeen voi nähdä sukupuolen, itse kävi yksityisella ultrassa, 3 D. Pieni prinsessa meillekin tulossa, 99,9 prosentin varmuudella!
Sitten on tietty tuo lapsivesitutkimus, siinähän sukupuoli saadaan selville 100 prosentin varmuudella (kromosomit), mutta omat riskinsä siinäkin.

Paljonko tuollainen lysti maksaa? Eli juuri tuo 3D tai lapsivesi tutkimus,mutta eikö se voi suurentaa keskenmeno riskiä? Siis juuri tuo lapsivesi tutkimus? :) Kiitos teille vastanneille ja iloista loppu odotusta!

juu, ei kai lapsivesi tutkimusta edes tehdä, jos halutaan vaan tietää sukupuoli. siinä on keskenmenoriski, ja tutkimusta käytetään, jos ultrassa on jotain epäilyttävää, näin ajattelisin.

Juu, mä oon kans sitä mieltä, että lapsivesitutkimus tehdään vain, jos aiemmat seulat hälyttävät eli lapsella on jonkunmoinen riski olla kehitysvammainen. En usko, että tutkimusta tehdään vain sen takia, että haluttaisiin kuulla sukupuoli. Itse en ainakaan missään tapauksessa edes riskeeraisi pienokaisen eloa oman haluni vuoksi tietää vaavelin sukupuoli...

Mutta rakenneultrassahan sukupuoli monesti nähdään, se ei kylläkään ole varmaa... Ja se 3d-ultra on sitten tarkempi, mutta itse en ole löytänyt niitä tekeviä klinikoita muuta kuin pääkaupunkiseudulta... Liekä muualla????

Yhteistyössä