Vauvan sukupuolen toivominen.. onko teillä ollut toiveita?

• Viestiketjun aloittaja laurelia
  • Ensimmäinen viesti
laurelia
Oletteko siis toivoneet lapsistanne tiettyä sukupuolta? Jos, niin miksi? Saitteko mitä halusitte? Jos sukupuoli oli juuri se toinen, niin miten "suhtauduitte" asiaan?
Kumpaa/kumpia olette toivoneet ja mitä saitte?

Kahdesta ekasta mulla oli toive - tai pikemminkin pakkomielle. Ekan oli pakko olla tyttö. Tokan pakko olla poika. Näin tapahtui.

Ei toiveelle/pakkomielteelle mitään järkevää selitystä tai syytä ollut. Se oli vaan tunne. Ajatus siitä että niin pitää olla.

Kolmannesta ei mitään...vauvaa vaan toivoin. Poika on tulossa ultran mukaan. Jos syntyykin tyttönä niin a) ihmettelen minne killuttimet on ultrien jälkeen kadonneet :D ja b) mietin että mitä teen tuhannella pienellä poikavauvan vaatteella, mutta muuten ei kyllä haittaisi vaikka tyttönen tulisikin.

"minä"
Olen jokaisen kohdalla toivonut tyttöä. Onneksi yhden tytön olen saanut. Poikein synnyttyä tai saatuani tietää, että odotan poikaa olen ollut minuutissa sitä mieltä, että hyvä kun on poika. Jotenkin ihmismieli vaan on sellainen, että sitä nopeasti kääntää kaiken edukseen.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ekasta toivoin tyttöä ja alusta asti olin varma että on tyttö. No olihan se. Toisesta toivoin niinikään tyttöä siskoksi esikoiselle ja käyttäjäksi vaatteille :p. Vaan toka olikin poika. Alun ihmettelyn (poika, enhän mä tiedä pojista mitään:O ) jälkeen tuo seikka ei ole haitannut, nyt en osaisi kuvitella että olisi 2 tyttöä. Enempää lapsia en halua, 2 on maksimi olivat sitten kumpaa sorttia hyvänsä.

Puolison kanssa molemmat toivottiin poikaa. Kätilö rakenneultrassa sano, että kyllä taitaa tyttö tulla kun ei kiveksiä näy. Petyin tosi pahasti. Oikeestaan meinas itku päästä. Jotenkin käänsin tän päässäni siten, että kätilö ei nähny kumpiko tulee. Synnytyksessä mulle sit sanottiin, että pieni tyttö tuli ja hänet laskettiin mun rinnalle, siinä vaiheessa ei enää kyllä kiinnostanu, että oliko kyseessä tyttö vai poika, kun kyseessä oli mun ihan ikioma ja itsetekemä vauva!

"vieras"
Nuorena ajattelin, että haluaisin esikoisen olevan poika (olisin halunnut itselläni aikoinaan olevan isoveljen). Sitten vähän vanhemapana toivoin, että saisin tytön (kummityttöni ovat niin suloisia). Siinä vaiheessa kun sitten ruvettiin lasta suunnittelemaan ja yrittämään oli ihan sama mitä tulee.

"tjaa"
No...4 kertaa oon tyttöä toivonu ja neljä kertaa on menny perseelleen. Kolmas kun synty niin vitutti jo niin pahasti, että tokasin kätilölle, että olisit pikaseen nappassu vehkeet pois ku synty... Tää neljäs vielä odottaa tuloaan, mutta en voi kyllä sanoa, että innolla odottaisin.. vituttaa vaan kun tietää jo valmiiksi että yhtä reikäpää tollukka siitä tulee kun kaikki muutkin. Pojat on vaan niiiiiiiin turhakkeita.

jos totta puhutaan ni en oo toivonu kuin lapsen, kumman tahansa. Se toive on tullu vasta raskauden myötä siitä tunteesta - mutta se nyt ei oo ollu mikään sellai et on "pakko" olla.

mies on molemmista toivonu poikaa, ja tyttöjä on tullut - kolmatta ei halua koska ei voi poikaa taata o_O

"vieras"
Ekaa odotetaan ja mies toivoo poikaa, minä tyttöä. Ens viikolla ultra, saas nähdä selviikö jotain. Mutta eiköhän me molemmat sopeuduta melko nopeasti ajatukseen, tuli sieltä sitten kumpi vaan!

"Eepee"
[QUOTE="tjaa";25874749]No...4 kertaa oon tyttöä toivonu ja neljä kertaa on menny perseelleen. Kolmas kun synty niin vitutti jo niin pahasti, että tokasin kätilölle, että olisit pikaseen nappassu vehkeet pois ku synty... Tää neljäs vielä odottaa tuloaan, mutta en voi kyllä sanoa, että innolla odottaisin.. vituttaa vaan kun tietää jo valmiiksi että yhtä reikäpää tollukka siitä tulee kun kaikki muutkin. Pojat on vaan niiiiiiiin turhakkeita.[/QUOTE]

Sairas ajattelumaailma! Onneks oot provoilija vaan, eihän tuollasia oikeasti ole :)

[QUOTE="tjaa";25874749]No...4 kertaa oon tyttöä toivonu ja neljä kertaa on menny perseelleen. Kolmas kun synty niin vitutti jo niin pahasti, että tokasin kätilölle, että olisit pikaseen nappassu vehkeet pois ku synty... Tää neljäs vielä odottaa tuloaan, mutta en voi kyllä sanoa, että innolla odottaisin.. vituttaa vaan kun tietää jo valmiiksi että yhtä reikäpää tollukka siitä tulee kun kaikki muutkin. Pojat on vaan niiiiiiiin turhakkeita.[/QUOTE]
Sä et vaan osaa kasvattaa poikiasi.

Heippavaan

Samanlainen reikäpää tollukka se sun tyttäresikin olisi, ei nyt omenapuussakaan appelsiineja kasva :)

Mä toivon tyttöä ja syyllisyyttä asiasta on. Varsinkin kun me ollaan lapsettomuushoidoissa ja olisin niin onnellinen jos vaan saisin lapsen. Tuntuu että minä varsinkaan en saisi toivoa tiettyä sukupuolta. Joskus tunnenn siitäkin syyllisyyttä että toivon tervettä lasta.

"tjaa"
[QUOTE="Eepee";25874831]Sairas ajattelumaailma! Onneks oot provoilija vaan, eihän tuollasia oikeasti ole :)[/QUOTE]

Ainii joo mä unohdin että tähänhän olis siis pitäny vastata että "ihania ovat ja heti sopeuduin eikä harmita yhtään".... Sehän se on provoilua kun oikeesti sanoo mitä mieltä on ja että vituttaa kun tuli väärää sukupuolta...jep jep! Noh, olkaa te tössykät täällä ja hymistelkää rauhassa miten "en voinutkaan enää ajatella että saisin mitään muuta sukupuolta"

"eepee"
[QUOTE="tjaa";25874961]Ainii joo mä unohdin että tähänhän olis siis pitäny vastata että "ihania ovat ja heti sopeuduin eikä harmita yhtään".... Sehän se on provoilua kun oikeesti sanoo mitä mieltä on ja että vituttaa kun tuli väärää sukupuolta...jep jep! Noh, olkaa te tössykät täällä ja hymistelkää rauhassa miten "en voinutkaan enää ajatella että saisin mitään muuta sukupuolta"[/QUOTE]

kasva aikuiseksi!

[QUOTE="tjaa";25874972]Ja äitis ei osannu kasvattaa sua![/QUOTE]
Hyvin osasivat, sekä äiti että isä :)

Mutta jos kaikki 3 poikaa on reikäpäisiä tollukoita, niin jossain on mennyt pieleen, ja tuskin tyttölapsikaan sen epätollukampi olisi.

"tjaa"
[QUOTE="eepee";25875023]kasva aikuiseksi![/QUOTE]

Kasva itse ja ymmärrä, ettei kaikki ole aina niillä ruusuisilla laseilla katselua ja kaikkien ei aina tarvi olla samaa mieltä asioista!

Ekasta lapsesta en oikeen osannu toivoo kumpaakaan mut sit kun eka tuli poika niin toivoin ihan mielettömästi tyttöö ja tyttö tulikin sit toisena. Nyt kun odotan kolmatta niin toivoin kyl aika paljonki tyttöö mut oli poikafiilis koko ajan ja siks halusin saada ultrassa tietää kumpi tulee et osaan suhtautua. Kiletämättä vähän harmitti kun vahvistettiin pojan tulo mut ei se enää harmita :) Kun saisi pinen poitsun vaan nopeesti syliin niin olisin ikionnellinen :heart:

Yhteistyössä