Vauvan soseista

Voi tehdä, mutta se on soseutettava koneella ja aika pitkään tai kuoret jäävät ikävän tuntuisiksi soseeseen. Toinen vaihtoeho on siivilöidä sose. Soseuta veden kera, maissista tulee liimamaisen tahmeaa sosetta muuten.
 
Perunaa, porkkanaa, bataattia, hernettä, kurpitsaa jne voi laittaa soseeksi. Mä tein aina vain yhdestä raaka-aineesta ja pakastin ihan miniminiannoksina, ja sekoittelin sitten useammasta nappulasta kullekin päivälle sopivaa ruokaa.
 
vv
Noita edellä mainittuja meilläkin laitettiin. Lisäks käytin ainakin kukkakaalta, kesäkurpitsaa, parsakaalta jne. Yks hyvä keino on pakastaa soseet jääpalamuoteissa, niin on helppo sekoitella sit erilaisia yhdistelmiä.

Mä tein vauvan vähän kasvaessa myös lihasoseita ja pakastelin niitä pieniin pilttipurkkeihin. Päälle vaan kirjotettiin teippiin, mitä sisältää.
 
Meneekö ihan sauvasekoittimella vai tarvitaanko järeämpää kalustoa?

Bataattia, perunaa ja porkkanaa olen itse soseuttanut, mut nyt ajattelin että jos sitä kokeilisi jotain muutakin. Yleensä kun olen nuo lapsoset purkkiruoilla syöttänyt, mutta nyt tuntuu olevan aikaa tehdä jotain itsekkin. :)
 
"Inka"
Mä en anna lapselleni perunaa tai maissia (molemmat pelkkää tärkkelystä ja surkeat ravintoarvot). Oon soseuttanut tummaa riisiä, parsakaalia, kurkkua, porkkanaa, bataattia, pinaattia, sipulia, valkosipulia, kukkakaalia, naurista, herneitä, vihreitä linssejä......

Vielä paremmin muksu vetelee noita, jos höyrytän ne, annan jäähtyä ja tarjoilen sormiruokana. Kaikki menee, eikä tule hirveetä sotkua. :) Napero tykkää syödä sormin myös banaaniviipaleita sekä marjoja.
 

Yhteistyössä