Vauvan silmät rähmii pahasti

• Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
Meidän 6kk vauvelin silmät rähmii todella pahasti. Näyttää välillä aivan siltä ku ois silmätkin räkää täynnä nenän lisäksi. (on siis flunssainen)

Silmät ei punoita ainakaan toistaiseksi ja olen yrittänyt putsata lämpimällä vedellä kastellulla rätillä silmiä ulkosyrjältä sisäsyrjää päin.
Äsken heräsi päiviksiltä ja toinen silmä oli liimautunut ripsistä kiinni.

Onnistuuko hoito kotikonstein?

keitettyä vettä paperiin japyyhi sillä ku on jäähtynyt. se auttaa paremmin kuin raaka vesijohtovesi. en tiiä miksi mutta kokemusta on. ja pyyhi ulkonurkasta sisänurkkaan niin tiehyet aukee ku hellästi painat samalla. jos muuttaa väriä se töhnä ni tarvii lääkekuurin silmätippoja

triplamama
meillä neuvotaan täällä oulussa hoitamaan itse 3-4 päivää. näin olen tehnyt ja ikinä ei oo tarttenu mennä lääkäriin. keitetyllä lämpimällä vedellä net on parantunu.

äiti
Jo silmä rähmii, kyseessä todennäköisesti bakteeriperäinen silmätulehdus johon kyllä hakisin tipat.
Viruksen aiheuttamassa silmät eivät yleensä rähmi ja muutamien päivien aikana helpottaa.

ap
Voipi olla korvatulehdustakin. Yksi korvatulehdus jo takana.
Taidampa tilata huomiseksi ajan, jos ei silmien rähmintä ala rauhoittua tuolla keitetyllä vedellä puhdistamisen jälkeen.

Kiitos vastanneille:)

Yhteistyössä