Vauvan sänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Satu78

Vieras
Siis toimiiko nää sivut ollenkaan? Yritin tehdä uuden keskustelun mutta ei tullut mihinkään...

Eli siis kysymykset kuuluivat; MIten olette käyttäneet froteealustaa vauvan pinnasängyssä, tietysti patjan ja lakanan välissä mutta missä kohdassa? Ostin alustan jonka voisi laittaa peittämään koko sängyn. Vai pitäisikö alusta laittaa vaan ns. vaippakohtaan. Äitiyspakkauksessahan ol isellainen pienempi alusta...

Entä oletteko käyttäneet vastasyntyneellä jo äitiyspakkauksen peittoa? Tuntuu niin isolta vaan ;) Tyynyä ei kai vauvalla saa käyttää? Onko ok laittaa esim tyynyliina kuitenkin pään alle?

Kiitos vastauksista :)

Minä laitoin sen alustan patjan ja petarin väliin (ei siis suoraan lakanan alle), ettei hiostaisi niin paljon. Helteellä otin kokonaan pois. Hyvin harvoin meillä vaippa vuotaa, eikä koskaan ole niin paljoa vuotanut, että edes menisi petarista läpi.

Jos sen lakanan alle laittaa, niin enemmän meillä ainakin tulee sotkua pukluista kuin vaippakohdasta, eli siinä mielessä voisi laittaa koko sänkyyn. Tosin se tyynyliinakin auttaa siinä pukluasiassa. Nimenomaan siis pelkkä tyynyliina, ei tyynyä. Meillä on monasti ollut vielä puklurätti siinä päällä, ettei tarvi joka päivä tyynyliinaa vaihtaa, mutta viime aikoina poika (3kk) on oppinut myttäämään käsillään kaikki päänaluset ja yrittää repiä lakanoitakin irti, kun niihin on niin kiva tarttua.

Kyllä meillä ollut äitiyspkkauksen peitto alusta asti. Julmetun isohan se on, mutta ei se ole kyllä mitään haitannut.

Mun mielestä se äp alusta on ihan tarpeeksi iso, tein itse suunnilleen samankokoisia lisääkin. Laitan sen vauva nukkumapäähän niin että ulottuu melkein päätyyn asti, koska meillä ainakin vauva usein on poikittain sängynpäädyssä. Tällä tavalla on toistaiseksi frotee suojannut kaikilta vahingoilta ja patja säilynyt kastumatta.

Laitoin froteealusen petarin ja lakanan väliin ja pepun kohdalle.Poika 11 kk eikä ole pisut tullu kuin pari kertaa läpi ja nekin ihan vastasyntyneenä.Just toispäivänä otin alusen kokonaan pois.Pään alla käytettiin taiteltua harsoa,tyynyä ei näin pienille laiteta.Äp:n peittoa käytettiin heti kaksinkerroin käännettynä eikä ollut liikaa vaikka kesävauva onkin(v.05).Nyt kun poika isompi ja oikeen hikipää niin ohut fleesepeitto riittää jonka potkii pois=)

Meillä on myös lakanan alla pepun kohdalla se froteealusta. Meidän puolivuotiaalla ei ole vielä ollut käytössä se peitto, koska on niin paksu ja iso. Meillä on koko ajan ollut käytössä pelkkä pussilakana. Ihan pienenä ja talvella se oli kaksinkerroin.

Mäkin olen käyttänyt sitä ä-pakkauksessa ollutta froteealustaa lakanan alla pepun kohdalla, ja tyynyliinaa yritin käyttää mutta kun se oli aina mytyssä niin otin pois. Vuoto tai pukluongelmia ei meillä ole ollut.
Peittona olen käyttänyt vähän peienmpää itse tehtyä ohutta peittoa...ä-pakkauksen peitto tulee varmaan ensi talvena käyttöön.

Yhteistyössä