Vauvan ruuat(ista)

Ensinnäkin voiko soijaa antaa alle yksi vuotiaalle? esim soija jugurttia?
Miten voisin laittaa munakoisoa vauvalle? ja voiko vauvalle antaa kookosmaitoa jossain ruuassa? (mikä ikäisenä edellemainittuja)
ja linkkiä ja vinkkiä mistä saa hyviä ruokaohjeita,kaupan mössöt tuntuvat olevan kauheen yksipuolisia

Ei kannata soijaa antaa pienelle, se allergisoi helposti. Sulla taitaa olla aika pieni vauva vielä 1/08? joten ei ruokien vielä kovin monipuolisia tarttekaan olla. Kannattaa totutella rauhassa uusiin makuihin ja tarkkailla mahdollisia allergioita. Mä oon tehny melkein kaikki alle 1v:n ruuat itse ja perusresepti meillä on ollu tämä: perunaa, bataattia, palsternakkaa ja porkkanaa soseeksi ja pakkaseen. Erikseen lihat, kalat ja kanat ja niitä sitten lisään kasvissoseeseen ja saan vaihtelua ruokaan. Helppoa ja tutun makuista lapselle. Välillä oon lisänny kasvissoseeseen parsalaalia tai sipulia, mutta esikoisella on ollu aika herkkä vatsa joten aina en niitä viitsi laittaa sekaan.

Munakoisia voi varmaan kuorittuna keittää ja hienontaa soseeseen. Itse en ole kyllä kokeillu enkä myöskään kookosmaitoa, voi olla aika erikoisen makuista vauvan suussa.

Tässä yksi osoite, jossa hyviä vauvanruokaohjeita:

http://www.riikka-t.vuodatus.net/blog/category/Vauvan+ruokia

Yhteistyössä