vauvan pukeminen ulos

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mua raivostuttaa kun ihmiset koko ajan huomauttelee et puen vauvalle liikaa päälle. Olen laittanut bodyn+sukkikset+pitkähihaisen paidan+pitkät housut,sukat,lapaset ja pipon,sekä vuorettoman haalarin.vauva nukkuu vaunuissa pehmeässä kopassa fleecepeiton päällä.
No onhan sillä vaatetta,mutta kun ei ole niska märkänä eikä muutenkaan ole sen oloinen että kuuma olis! Hyvin nukkuu.
Itse olen hirveä villukissa ja pelkään et vauvallekin tulee vauvussa kylmä kun paikallaan on.

Pitäskö mun nyt kuunnella muita,joitten mukaan yksi kerros riittää haalarin alle tai laittaa jopa lyhythihaista, vai pysynkö tässä?

asutteko lapissa?
Riippuu tietenkin ulkolämpötilasta että mikä on liikaa ja mikä ei.

Meillä Helsingissä vauva nukkuu body, potkarit ja ohut pipo päällä äp:n avonaisessa makuupussissa. Hyvin nukkuu.

vieras
Parhaiten oman lapsesi tunnet! Meillä puetaan vauvalle myös paljon, eikä koskaan ole liian kuuma tullut. Inohttava se on lapsen kylmissään nukkua, jos noilla vaatteilla tuntuu olevan sopivan lämmin.

minusta
kyllähän sinä tiedät kun lapsen nostat vaunusta pois jos on hikinen! älä kuuntele muita jos tiedät että vauvalla on hyvä olla!!! :) sama täälläkin mielummin vähän enempi kun liian vähän:)

riippuu lämpöasteista. mullakin aina kylmä mut vauvalla voi olla kuuma vaik ei ois hiki. se on kyl lapsesta kii.mä en välttis laittas mitään pukua vaan jos olis viluinen niin lisäisin sitten peiton päälle.

piita-75
tänään laitetaan shortsit ja t-paita päälle kun mennään ulos, vaunuihin otetaan ohut vanupeitto jos tulee uni. Järkky helle täällä.

itse sä parhaiten tiedät mitä lapsellesi päälle laitat, älä muista välitä :)

Musta on alkanut tuntua ettei ihan kamalasti kannata vertailla toisiin lapsiin, että mitä niillä on päällä. Mulle ei ole juurikaan huomauteltu, mutta itte olen ihmetellyt että miten muilla on niin paljon päällä ja epäillyt että puenko lapseni liian kuumasti. Nyt olen tullut siihen tulokseen että lapset ovat tässäkin asiassa erilaisia. Toiset tarvii enemmän päälle kuin toiset. Kyllä varmasti siihen voi luottaa, kun kokeilee vauvaa ja seurailee millanen olo vauvalla ja miten nukkuu. Jos ei tunnu liian hikiseltä eikä toisaalta kylmältä niin varmasti on hyvä :) .

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Musta on alkanut tuntua ettei ihan kamalasti kannata vertailla toisiin lapsiin, että mitä niillä on päällä. Mulle ei ole juurikaan huomauteltu, mutta itte olen ihmetellyt että miten muilla on niin paljon päällä ja epäillyt että puenko lapseni liian kuumasti. Nyt olen tullut siihen tulokseen että lapset ovat tässäkin asiassa erilaisia. Toiset tarvii enemmän päälle kuin toiset. Kyllä varmasti siihen voi luottaa, kun kokeilee vauvaa ja seurailee millanen olo vauvalla ja miten nukkuu. Jos ei tunnu liian hikiseltä eikä toisaalta kylmältä niin varmasti on hyvä :) .
tarkoitin siis että puenko lapsen liian kylmästi

mahtaa tulla talvella kylmä

no lämpöhalvauksenhan se siellä saa! jokainen äiti ei todellakaan osaa pukea omaa lastaan oikealla tavalla, valitettavan usein puetaan LIIKAA ja sitä perustellaan tällä "vilukissa" -argumentilla.. ja sitten kun tulee nuha, luullaan edelleen, että vaatteita on ollut LIIAN VÄHÄN päällä,vaikka totuus on täysin päinvastainen.

Yhteistyössä