Vauvan pukeminen (+21 C)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Esikoisen äiti"

Vieras
Riittääkö parikuiselle vauvalle pitkähihainen body + puolipotkarit + peitto vaunuihin, jos lämpötila on +21 astetta? Tarviiko myssyä tai toista puseroa tms.? Kyselee esikoisen äiti. :)

No ehdottomasti joku päähine! Itse pukisin parikuiselle 21 asteeseen pitkähihaisen bodyn, pitkät housut, sukat, myssyn, ja laittaisin vaunuihin makuupussiin joka on auki. Siihen sitten joku kevyt peitto päälle.

[QUOTE="vieras";28482751]No ehdottomasti joku päähine! Itse pukisin parikuiselle 21 asteeseen pitkähihaisen bodyn, pitkät housut, sukat, myssyn, ja laittaisin vaunuihin makuupussiin joka on auki. Siihen sitten joku kevyt peitto päälle.[/QUOTE]

Onko teidän lapset oikeasti kylmissään vai miksi näin paljon päälle?

Täällä hipoo melkein +24 astetta! Tyttö on kova hikoilemaan (ja mä olen huono pukemaan, laitan aina liikaa??) mutta onneksi vaatetta/peittoa voi riisua pois. Mut jos lähettäs nyt ulos, niin lyhythih body riittäisi tälle + jotkut pökät sekä semmonen ohut hattu... vaunuissa on niin suojaisaa ja siellä on fleecepeitto alla.. ja tosiaan tää on tosi kova hikoilija, pää aina ihan märkänä ;// Mutta lapset ovat erilaisia !

nukkuu juuri vaunuissaan (ns. vanhanaikaiset vaunut, ei erillistä kantokoppaa)

Päällään vauvalla on lyhythihainen bodi, sukat, housut, paksuhko puuvillainen neuletakki ja ohuen ohut myssy. Nukkuu kaksinkerroin olevan pussilakanan alla.
Tyytyväisenä nukkunut reilun tunnin ja kun äsken kävin kokeilemassa, tuntui olevan just sopivan lämmin.

Mä laitan samat vaatteet kuin sisälläkin, koska meidän sisälämpötila on jotakuinkin samaa luokkaa ja vaunuihin ei juuri tuuli käy. Joku ohut peitto on mukana varmuuden vuoksi. Meillä tyyppi huutaa heti pää punaisena jos liian kuuma, joten myssykin välillä pitänyt ottaa pois...
Välillä tulee mieleen et alipuenko ton lapsen, kun muilla näyttää olevan niin paljon päällä vauvoilla, mutta tyytväinen ja sopivan lämpöisen tuntuinen on ollut.

No herranjestas ei mitään peittoja ainakaan.... mä pistäisin lyhythihaisen bodyn ja sukat, + ohuen lakin päähän. Täällä jo +25 astetta HELLE! Vaunukopassa vauva on niin suojassa. Toki lapset on erilaisia, meidän lapsi on hikipekka, mutta en mä viluisemmallekkaan mitään peittoja laittelis, korkeintaan potkarit lisäksi.

Ihan sama mitä puet! Kun se vähän kasvaa se repii tumppuja käsistä 10 asteen pakkasessa. Siitä muutama vuosi etiäppäin, ni se kulkee kylillä ilman pipoa, juoksee koulun välitunnilla t-paidalla ja nurmikolla sukkasillaan, oli keli mikä tahansa! Been there done that!=)

Ei vaa oikeesti, mä laittasin kans ohuen myssyn ja sukat, mutta muuten kuulostaa ihan hyvältä.

vauvalla pitäisi aina olla joku hattu!? vaunuissahan tulee kuuma, varsinkin jos +25 eikä kukaan nyt varmaan pidä vaunuja niin että aurinko suoraan vauvan päähän porottaisi.

[QUOTE="miksi";28482919]vauvalla pitäisi aina olla joku hattu!? vaunuissahan tulee kuuma, varsinkin jos +25 eikä kukaan nyt varmaan pidä vaunuja niin että aurinko suoraan vauvan päähän porottaisi.[/QUOTE]

No mä sanoin ohuen hatun.. Lähinnä siksi oon pitänyt jos välillä pitää nostaa vauvaa syliin niin ei sit pääse aurinko porottaa päähän.. Mutta olen kyllä ottanut hatun poiskin jos esim. nukkuu vaunuissa ihan rauhassa, ei siellä minustakaan mitään hattua tartte näillä keleillä. Mut meillä hatussa solmittavat nauhat niin en aina jaksa niitä venkslata.

Kiitos vastauksista :) Ajattelin itsekin, että tuo +21 on aika lähellä jo sisälämpötilaa, ja vaunuissa on pikkuinen tietysti aika suojassa. Mutta toisaalta ei haluaisi alipukeakaan. Ehkä laitan jonkun ohuen myssyn. Lyhythihaista ei viitsi pukea, kun täällä ei kuitenkaan vielä hellelukemiin päästä...

Makuupussiin ja peitto päälle, lol :D Tuleehan sille vauvalle jo lämpöhalvaus sellaisilla varusteilla! Näki niitä viime kesänäkin, esimerkiksi Tivolissa, +32 varjossa ja tuollaiset 6kk ikäiset tosissaan pakattu ihan älyttömiin varusteisiin. Ei liika kuumuskaan ole hyväksi.

Meillä ei enää pikkuvauvaa mutta 1v2kk on päällä body, sammarit ja hellehattu + sandaalit omassa pihassa, +20 näytti mittari.

Huh mitä varustuksia.. :D Täällä on nyt +20 ja aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta. Ajattelin laittaa likalle pihalle lyhythihaisen bodyn ja ohuet housut + hellehatun. ja tietty sukat+kengät. Tolla varustuksella tällä säällä likka on silti ollut hikinen, pitänyt hattua välillä ottaa pois päästä, että saa viilennettyä. Ei vaan viitti kauaa pitää ilman hattua ettei tuu auringonpistosta.

Yhteistyössä