vauvan peseminen suihkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkäs mitenkä tapahtuu? vähän tyhmä kysymys taas. Mutta siis vauvamme on nyt 2,5 kk ja pesty aina ammeessa, mutta jos vaihtelun vuoksi haluaisimmekin pestä hänet suihkussa, niin mitenkä aloittaisin ettei vallan säikähtäisi?

Voiko veden antaa suihkuta vaan kasvoille ja päälaelle vai mitenkä?

mä kans mielummin aina pesen suihkussa, sit kun osaa jo nautiskella siitä polskimisesta niin kylvetän enemmän. Rauhalliset otteet ja tiukasti kiinni, vauva pelästyy jos vaihdat hänen asentoa nopeasti. mä otan vauvan aluksi olalle, röyhtäysasentoon ja siinä asennossa annan veden valua ensin selkään ja jaloille. siinä on ilmeisesti niin rentouttavaa et poika nukahtaakin joskus. pesen kuitenkin niin että siirrän hitaasti pojan selälleen toiselle käsivarrelle. (meillä 1kk ikäinen) ja pesen toisella kädellä, tuolloin en laita kuitenkaan poikaa kunnolla heti suihkun alle vaan toisella kädellä lappaan vettä päälle, ainakin meidän poika kun hermostuu jos vettä roiskuu kasvoille suihkusta.

juu ei todellakaan kannata suihkuttaa kasvoille, kuin välttämättömimmät suihkaukset.
Yleensä lapsi siitä hermostuu.
Ja sitten on loppusuihkuttelutkin vaikea hoitaa, jos lapsi panikoi ja huutaa sylissä.

pesin suihkussa aika pienenäkin kun oltiin jossakin kyläreissulla, hotellissa yötä tms. Kävin ensin itse suihkussa ja sitten laitoin lapsen omaa vartaloani vasten ja pesin (kevyesti suihkuttelin) kerrallaan yhdeltä puolelta.

Yhteistyössä