Vauvan päiväunien pituudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Lueskelin Tracy Hogg:n kirjaa Opi kuuntelemaan vauvaasi ja siinä kehotettiin herättämään vauva päiväunilta 3 tunnin jälkeen. Kirjassa sanottiin pitempien päiväunien vaikuttava yöuniin.
Meillä tuo tyttö (4,5kk) nukkuu aaupäivällä klo 9 30 min ja klo 11 menee pidemmille päiväunille, jotka yleensä kestää 4-5 tuntia. Nyt mietinkin, että pitäisköhän tuo herättää tosiaan aikaisemmin.
Miten teillä muilla nuo päiväunet menee? Kuinka pitkään nukkuvat pisimpiä unia? Herätättekö aikaisemmin kuin vauva itse heräisi?

Meillä esikoinen oli kans tuommonen mammutti-unien nukkuja, saatto nukkua jopa 6h ulkona. Mut sit jäi kyllä muita unia sen päivän osalta pois. Ja ei vaikuttanu pitkät päiväunet öihin, nukkumaan mentiin aina samaan aikaan, ja aamulla herättiin aina samaan aikaan.

Täällä kans lapset nukkuneet pitkiä päiväunia...enkä ole koskaan herättänyt kesken unien. Luulisi lapsen heräävän aiemmin jos esim nälkä vaivaa. Annetaan lasten nukkua jos kerran uni maittaa....tätä mieltä minä olen ;)

Täällä kans lapset nukkuneet pitkiä päiväunia...enkä ole koskaan herättänyt kesken unien. Luulisi lapsen heräävän aiemmin jos esim nälkä vaivaa. Annetaan lasten nukkua jos kerran uni maittaa....tätä mieltä minä olen ;)

ei oo ikinä tarvinnu herätellä,ikinä oo nukkunu 3 tuntia enempää ja todella harvoin edes tuota 3...
jos nukkuu yönsä hyvin ,en kyllä alkais herättelemään.

No en todellakaan herätä ellei ole pakko! Eilen 2,5 kk ikänen meni päiväunille klo 12 maissa ja herätin 16.30 kun lähdettiin mummolaan. Yöt nukkuu hyvin. Mun mielestä aika naurettavaa jos kirjan nimi on "Opi kuuntelemaan vauvaasi" ja neuvotaan tekemään ihan päinvastoin, eihä se ole vauvan kuuntelua ettei sen anneta nukkua jos väsyttää.

Yhteistyössä