Vauvan painon nousu

Mulla poika 5kk täysimetyksellä ja kävin reilu viikko sitten punnitsemassa pojan, silloin painoa oli reilu 8100g. Kävin tänään uudestaan ja painoa olikin tasan 8000g. Vaatteet oli suurin piirtein samat ja vaakakin sama. Mutta painoa ei siis ole tullut yhtään lisää. Pitäiskö tommosesta huolestua?

Poika syö parin tunnin välein, nukkuu yöt ihan ok (syö kerran tai kaks), vaikkakin aamusyöttö on aikaistunut. Muuten vauva on tyytyväisen oloinen..

Nyt oon pari kertaa antanut hedelmää, mutta sitä menee alas ehkä teelusikallinen.
 
öms
painon noudu rupee tossa vaiheessa tasottumaan aikalailla :)
Jos vauva on tyytyväinen, niin Don't worry.
Punnitsette sitten 6kk neuvolassa taas.. älä suotta ennen murehdi.
 
..
Lapsellesi on kaikenkaikkiaan tullut painoa oikein hyvin. Esim pituuskasvuspurtti saattaa hetkeksi pysäyttää painon nousun. 100g painaa esim 1dl virtsaa, jos siis nyt olikin juuri pissannut, ja viimeksi ei. Toivottavasti ei sentään vaipan kanssa punnittu?
 
tn
Siis punnittiinko vauva vaatteet ja vaippa päällä? Kyllähän noista tulee jo heittoa, samoin kun siitä kuinka paljon on ruokaa mahassa ja onko pissa juuri tullut jne. Viikko on tosi lyhyt aika, ei sen perusteella voi sanoa vielä mitään.
 
"vieras"
Meillä ainakin tulee heittoa suuntaan jos toiseen jos vauva on esim. syönyt vähän ennen punnitusta ja ei ole vielä pissannut ja kakatkin tekee vasta punnituksen jälkeen. Sitten kun seuraavalla kerralla syönnistä on vähän enempi aikaa ja on tehnyt jo koko päivän kakkaa ja pissaakin kiitettävästi niin kasvukäyrä menee sitten toiseen suuntaan. Eli vauvoilla se kakka ja pissa vaikuttaa paljon painoon.
 
Mä punnitsin vauvan itse apteekissa, koska seuraava neuvola on vasta kun tulee 6kk täyteen.

Mä maalaisjärjellä ajattelin, et ihan hyvin vauva voi, koska on tosiaan ihan tyytyväinen eikä sen enempää itke, mutta kuitenkin vähän ihmetytti miksei sitä painoa ole tullut.

Mutta kiitos vastauksista!
 

Yhteistyössä