vauvan painon kehitys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen1984
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkanen1984

Jäsen
03.01.2010
308
0
16
heippa

Kuinka teidän muiden vauvajen paino on kehittynyt?
Meillä paino nousee neuvolan mukaan huonosti. syntymäpaino saavutettiin kuudessa päivässä, se meni hyvin mutta sen jälkeen painoa tullut vain noin 20-25gpäivää kohden.
lisämaitoa menee nyt suurimmaksi osaksi kun tuo ressaa tuo huono kehitys niin pullosta vähän voi kontrolloida sitä syömistä, että paljonko menee... harmittaa kun koko tämän fiaskon takia imetys mennyt ihan päin helvettiä..
poika nukkuu hyvin on pirteä ja terhakka, myös neuvolantädin mielestä, ei itke eikä kitise. seuraa ympäristöä ja ääntelee jo kovasti, ikää nyt viisi viikkoa.

meilä ulisi neuvola milloin painosta ja milloin pituudesta. Nyt normaali 1vee. Kuulemma ei kannata stressata, kun ne neuvolan käyrät on jostain 70 luvulta ja ei päde nykylapsiin. Tämän minulle kertoi ennen lehdistöä (uudet tutkimukset) kaupunkimme johtava lastenlääkäri.

meillä pojalla oli tullut painoa 150g viikossa ja se oli neukun mielestä liian vähän joten alotettiin kans lisämaito. Meillä syödään ensteks tissiä ja sit korviketta päälle yleensä menee joku 50ml tai vähemmän. Poika nyt 6viikkoa. Aika stressaavaahan tää välil on ja pumpulle en heru. Meillä kans poika oli ihan pirteä ja terhakka. Nyt kun käytiin neuvolassa niin painoa oli tullut viikossa yli 300g, mutta kyllä ilmesemmin se lisämaitonsa tarvitsee sitten.

Poika nyt 6viikkoa. Aika stressaavaahan tää välil on ja pumpulle en heru.

Itselläni tuohon pumppaamiseen auttoi kun pidin pojan vieressä, mahd. lähellä ja sain ajatukset pois itse pumppaamisesta ja siirrettyä siihen itse tarkoitukseen eli lapsen ruokintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja io:
meillä pojalla oli tullut painoa 150g viikossa ja se oli neukun mielestä liian vähän joten alotettiin kans lisämaito. Meillä syödään ensteks tissiä ja sit korviketta päälle yleensä menee joku 50ml tai vähemmän. Poika nyt 6viikkoa. Aika stressaavaahan tää välil on ja pumpulle en heru. Meillä kans poika oli ihan pirteä ja terhakka. Nyt kun käytiin neuvolassa niin painoa oli tullut viikossa yli 300g, mutta kyllä ilmesemmin se lisämaitonsa tarvitsee sitten.

mä yritin myös alkuun nuin, mutta ei vaikutusta painoon. ja tuntuu että maidon heruminen vain vähentynyt kun väkisinkin ressaa. nyt lähinnä pelkkää tuttelia menee.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
meilä ulisi neuvola milloin painosta ja milloin pituudesta. Nyt normaali 1vee. Kuulemma ei kannata stressata, kun ne neuvolan käyrät on jostain 70 luvulta ja ei päde nykylapsiin. Tämän minulle kertoi ennen lehdistöä (uudet tutkimukset) kaupunkimme johtava lastenlääkäri.

mitähän sille pituudelle edes itse voi tehdä... Tuota myös mietin kun lehdet nuista käyristä uutisoivat että mitkähän on meillä käytössä. ajattelin jo että jos ei neuvola ala olemaan tyytyvänen niin mennään yksityiselle lastenlääkärille, joka saa sanoa miten tästä eteenpäin. On ihan naurettavaa kun poika nukkuisi yöllä 5-7h kerrallaan niin meilläpä on kolmen tunnin välein kello soimassa. rinnalle nukahtaa vaikka mikä olisi, pullosta saa jotain menemään, hyvällä tuurilla 50ml nukkuisi mielummin yönsä. päivällä pullosta menee helposti 100-140ml

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
heippa

Kuinka teidän muiden vauvajen paino on kehittynyt?
Meillä paino nousee neuvolan mukaan huonosti. syntymäpaino saavutettiin kuudessa päivässä, se meni hyvin mutta sen jälkeen painoa tullut vain noin 20-25gpäivää kohden.
lisämaitoa menee nyt suurimmaksi osaksi kun tuo ressaa tuo huono kehitys niin pullosta vähän voi kontrolloida sitä syömistä, että paljonko menee... harmittaa kun koko tämän fiaskon takia imetys mennyt ihan päin helvettiä..
poika nukkuu hyvin on pirteä ja terhakka, myös neuvolantädin mielestä, ei itke eikä kitise. seuraa ympäristöä ja ääntelee jo kovasti, ikää nyt viisi viikkoa.

Toihan on ihan hemmetin paljon kuukaudessa! Hyvin kasvaa! Ja saivat taas varmaan pilattua yhden imetyksen neuvolassa. Miksiköhän Suomessa on niin huonot imetysluvut verrattuna muihin Pohjoismaihin....

Yhteistyössä