Vauvan painoarvio rv 22+1?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kallis

Vieras
Millaisia mittoja teidän asukit ovat saaneet näillä viikoilla? Meinaan kun juuri kävin ultrassa, ja painoarvio oli 517g, rv 22+1. Eikös se ole ihan hervottomasti? Katselin esikoisen ja kuopuksen neuvolakortteja, ja näillä viikoilla olivat alle 400g, syntymäpaino kummallakin 3,5kg.

Alkoi vaan kummastuttaa, että onkohan mulla jonkinasteinen raskausdiabetes... Olen menossa seurantaan nyt tämän ultran perusteella, kun lääkäristäkin oli aika möhkäle viikkoihin nähden.

Apuva..?

Ei mulla oo katottu noilla viikoilla, mutta sattuu tuo poitsun kortti tuossa olemaan vieressä, niin 21+0, ultran mukaan 20+5 on ollu 378 g. Mutta mun kaverilla oli samaan aikaan ultrassa joku puolikiloinen vauva. Se joutui ultratarkkailuun ja sokerirasitukseen, mutta ei sillä ollu mitään ja vauva oli vähän meidän poitsua pienempi syntyessään (meidän poitsu 3880 g).

mulla oli tässä raskaudessa rv 20+ painoarvio 370g tai 390g en muista kumpi. nyt rv 36+ painoarvio oli 2790g ja ultraaja veikkas et tulee pikkasen yli kolmikilonen.

Äh, mä varmaan turhasta sitten panikoin, että joutuisin pusertamaan maailmaan jonkun 6-kilosen jättivaavin...:D Myönnettäköön että ylipainoa on sen 15kg, mutta nyt ei ole raskauden aikana tullut kuin 300g painoa lisää. Mikä on tähän ruhoon ihan tervetullutta... Harmi vaan että kun raskauden alussa lisäsin liikuntaa, lisäsin kasviksia ruokavalioon ja lopetin herkut, hitto olen koko ajan flunssassa. Aika epistä.:/

Mulla oli ekassa raskaudessa rv 23+1 523g, poika oli syntyessään 3200g. Tokassa 20+6 400g, tyttö syntyessään 3000g.

Ja mulla oli raskausdiabetes ainakin toisessa raskaudessa (todettiin rv 24+). Voi olla, että on ollut ekassakin (ei rasitusta).