Vauvan painajaiset,APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Louie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Louie

Vieras
Meillä on 4,5 kk:tta vanha vauva, terve, hymyilevä ja muuten "normi"vauva, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana tuntuu, että hän on ruvennut näkemään painajaisia. Juu, tiedän, kuullostaa kahjolta, mutta kerron tyypillisen tilanteen:

Vauva nukahtaa päikkäreille, vaippa on kuiva, hän on kylläinen, jne jne. Nukuttuaan jonkun aikaa rupeaa kirkumaan tai itkemään hädissään (siis sellaista paniikki-itkua), silmät edelleen kiinni. Rauhoittuu kyllä heti esim. tassutteluun, posken silittämiseen, mutta "kohtauksia" voi yksien päikkäreiden aikana tulla kymmenenkin. Eikä johdu esim. yht'äkkisistä kovista äänistä, vaan tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Ja yleensä "kohtauksia" tulee varsinkin, jos vauva on yliväsynyt tai päikkäreille nukahtaminen on ollut hankalaa (itkua yms).

Olen kyllä tietoinen kauhukohtauksista mitä taaperot ja leikki-ikäiset voivat unissaan saada, mutta että näin pieni vauva?? Hän ei kärsi koliikista tai masuvaivoista. Mitä tehdä?? Tuntuu kammottavalta kun vauva on täysin paniikissa! :'(

refluksi teki meillä samanlaisia monen monta kuukautta... ja ei pulautellut pahemmin, vaan oli silent -versio...

Meilläkään ei vauva pulauttele, kun äärimmäisen harvoi, ja silloinkin siis ruokalusikallisen, mistä teille tuli mieleen tuo refluksi? Vauva nukkuu sitterissä, niin, että pääosa on ylempänä, eikö refluksi tule jos makaa vaakatasossa(siis ihan oma ajatukseni..)?Kertokaa lisää pliis! Ja iso kiitos vastauksista!

[QUOTE="vieras";26455096]mun nuorin sai aikoinaan yöllisiä itku-kohtauksia, luulen johtuneen aikaisesta kehityksestä, oppi kävelemään tukea vasten jo 5kk iässä.[/QUOTE]

Meillä näitä "kohtauksia" tulee vain ja ainoastaan päiväunilla, en ainakaan muista yhtään yöllistä episodia, siksi olenkin niin ymmälläni! :(

oikeilla jäljillä olet, et pystyasento on hyvä, en osaa sanoa, onko teillä kyse refluksista, mutta noista huutokohtauksista se tuli heti mieleen... lapsi veti itseään kaarelle ja huusi ja kirkui, helvettiä oli ne yöt...
kun saatiin vekaran lääkitys kohdalleen, ruokavalio kuntoon ja ikää tuli lisää, niin huudot helpottivat, mut eka vuosi siinä meni, koeta jaksaa ja jos olet kovasti huolissasi ja huudot vain jatkuvat, niin juttelisin neuvolalääkärin tms kanssa (me käytiin ykasityisellä, kun neuvolaan ei saanut koskaan edes aikaa)

Meillä on myös noita, vauva parin päivän päästä 5kk. Oon ihan painajaisiksi tulkinnut vaikka olen refluksiakin pohtinut. Meillä vauva pulautteli tosin ennen kiinteiden aloittamista todella paljon. Meneekö teillä kohtaukset ohi kun vauva nukahtaa kunnolla? Täällä ne loppuvat kun nukahtaa syvään uneen.

Meilläkään ei vauva pulauttele, kun äärimmäisen harvoi, ja silloinkin siis ruokalusikallisen, mistä teille tuli mieleen tuo refluksi? Vauva nukkuu sitterissä, niin, että pääosa on ylempänä, eikö refluksi tule jos makaa vaakatasossa(siis ihan oma ajatukseni..)?Kertokaa lisää pliis! Ja iso kiitos vastauksista!

Refluksi oirehtii makuulla ja pahempana myös koholla. nieleksiikö Paljon? Siskon tyttö oksentaa istuallaankin, on niin paha refluksia. Unihuudon takana voi olla fyysinen vaiva. meil poika pulautteli paljon pystyssäkin ja vauvana oli unilevottomuutta jne.

Yhteistyössä