vauvan pään retkahtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teo

Vieras
Oon uusi, juuri syntyneen vauvan äiti, ja pelkään kovasti käsitellä vauvaani, sillä pelkään että pää pääsee retkahtamaan. Kuitenkin osaan mielestäni tulea hyvin niskaa, mutta.. Tänään hoitopöydällä, kun olimme menossa pesulle, vauvan pää pääsi retkahtamaan eteenpäin.

Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa ja vauva hyvävointinen, mutta kaipaisin silti kannustusta siitä, että kyllä kaikilla äideillä välillä pääsee vauvan pää retkahtamaan ja silti ei aiheuta vauvalle mitään pahaa. Sanokaa että näin on eiköstä vaan?!?

Jotenkin sitä tuntuu olevan tunteet kovasti pinnassa, ja toivoisi, että ei ikinä vauvalle sattuisi mitään, saatika sitten itse aiheuttaisi hälle mitään vahingossakaan.

Ei kai se eteenpäin retkahtaminen haittaa? Siis normaalikäsittelyssä, eri asia tietty autokolarin voimakkuudella tms. Mutta taaksenpäin retkahtaminen kai on vaarallista.

ei se eteenpäin retkahtaminen ole niin vaarallista kuin taaksepäin. kyllähän sinullakin pää eteenpäin taipuu mutta ei taakse selkään asti. eteenpäin on kuitenkin ihan luonnollinen liike rata.

Hei ap!

Ei varmaankaan syytä huoleen. Jos vauva on ihan tyytyväisen oloinen niin ei varmasti hänelle sattunut mitään. Alussa sitä on varmasti itse kukin varovainen ja epävarma, kyllä ne otteet siitä kehittyy ajan myötä. Luota omaan itseesi, kyllä se siitä lähtee sujumaan! :hug:

Tsemppiä ja onnea pikkuisen johdosta! :flower:

Olet varmasti ollut ihan riittävän varovainen. Kuten aiemmatkin vastaajat ovat sanoneet, niin kyllä se pää saa siihen rinnalle retkahtaa. Joskus lapsi saattaa sitterissä nukahtaakin siihen asentoon.

Ihanaa!!!!
Kiitos teille, mulla on niin paljon parempi mieli nyt! Yritän käsitellä pikkuista niin varovasti, mutta silti tuntuu, että väkisinkin välillä sattuu jotain vauvan käsittelyssä, josta oma sydän sykähtää huolesta.

Tätäköhän se äidin huoli ja murhe sitten on, kun joka asiasta on sydän syrjällään pikkuisen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihanaa!!!!
Kiitos teille, mulla on niin paljon parempi mieli nyt! Yritän käsitellä pikkuista niin varovasti, mutta silti tuntuu, että väkisinkin välillä sattuu jotain vauvan käsittelyssä, josta oma sydän sykähtää huolesta.

Tätäköhän se äidin huoli ja murhe sitten on, kun joka asiasta on sydän syrjällään pikkuisen puolesta.

Jep, sitähän se. :heart:

Eikä se huoli taida loppua ikinä... näin olen kuullut ! ;)

Itsekkin olin aika epävarma vauvan käsittelyssä siinä iahn vempulammassa vaiheessa.. Hankin tällaisen: www.wombi.fi/makuupussit ja se kätevästi tuki käsittelyä. (Vaippojahan tuossa ei voi vaihtaa mutta siirtelyä helpotti kuitenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja joku äitee:
Itsekkin olin aika epävarma vauvan käsittelyssä siinä iahn vempulammassa vaiheessa.. Hankin tällaisen: www.wombi.fi/makuupussit ja se kätevästi tuki käsittelyä. (Vaippojahan tuossa ei voi vaihtaa mutta siirtelyä helpotti kuitenkin).

siis www.wombi.fi/makuupussit .php

siis www.wombi.fi/makuupussit.php

Hitsi kun ei osaa :D

siis www.wombi.fi/makuupussit.php

Hitsi kun ei osaa :D

http://www.wombi.fi/makuupussi.php

Nyt pitäis olla oikein.

Kiitos vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Muistan, kun keskimmäisen ristiäisissä kummitätin ote jotenkin herpaantui ja vauvan pää retkahti hiukan taaksepäin. Mulla jäi kyllä aika monta lyöntiä välistä sillon. Oli siis just ennen kastetilaisuuden alkamista. :|

Juu, voin vain kuvitella! Tuli muuten yhtäkkiä mieleen tämä.. Mulla jäi muuten aika monta sydämenlyöntiä välistä silloin kun lääkäri teki lähtötarkastusta vauvalle laitokselta lähdettäessä, ja mun mielestä päästi kans vauvan pään retkahtamaan TODELLA paljon siinä kun testasi jäntevyyttä käsistä vetämällä. Mutta oon antanut itseni luottaa ajatukseen, että kyllä lääkäri osaa hommansa ammattitaitoisena ihmisenä.

Muistan, kun keskimmäisen ristiäisissä kummitätin ote jotenkin herpaantui ja vauvan pää retkahti hiukan taaksepäin. Mulla jäi kyllä aika monta lyöntiä välistä sillon. Oli siis just ennen kastetilaisuuden alkamista. :|

Juu, voin vain kuvitella! Tuli muuten yhtäkkiä mieleen tämä.. Mulla jäi muuten aika monta sydämenlyöntiä välistä silloin kun lääkäri teki lähtötarkastusta vauvalle laitokselta lähdettäessä, ja mun mielestä päästi kans vauvan pään retkahtamaan TODELLA paljon siinä kun testasi jäntevyyttä käsistä vetämällä. Mutta oon antanut itseni luottaa ajatukseen, että kyllä lääkäri osaa hommansa ammattitaitoisena ihmisenä.

Kyllä sitä päätä saa roikottaa taaksepäin. Siis lääkärihän tekee niin, että nostaa vauvaa käsistä ylöspäin ja se pää riippuu siinä. Sitä testataan neuvolassakin joka kerralla, että koska se pää alkaa seurata muun kropan mukana. Se on ihan turvallista. Pään retkahdus on ihan eri asia kuin roikotus. Ilmaisinko selvästi. :laugh: :saint:

Meille läkäri sanoi sairaalalla ett ihan turha varoa niin hirveästi sitä päätä, sen pitää retkahtaa aikamoisella voimalla ennen kuin siitä on vahinkoa. Että siis sitä ei tarvitsisi mitenkän erikoisemmin tukea. En m kyllä meidän vauvaa silti mitenkään retkottanut pää taaksepäin vaikka siihen ihan lupakin annettiin...

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:

Meille läkäri sanoi sairaalalla ett ihan turha varoa niin hirveästi sitä päätä, sen pitää retkahtaa aikamoisella voimalla ennen kuin siitä on vahinkoa. Että siis sitä ei tarvitsisi mitenkän erikoisemmin tukea. En m kyllä meidän vauvaa silti mitenkään retkottanut pää taaksepäin vaikka siihen ihan lupakin annettiin...
Joo näin sanoi mullekin hoitsu ettei liikaa tarvitse varoa, kunhan nyt ei heilauta niin että pahasti retkahtaa.

Ravistelu on tietysti vaarallista, mutta sellainen jos pää oman painon varassa vähän retkahtaa ei haittaa.

Yhteistyössä