Vauvan "nuuhkiminen", onko se jokin sisäsyntyinen äitien juttu?

  • Viestiketjun aloittaja "emo"
  • Ensimmäinen viesti
"nuusku"
ja totta tuokin, oma koira haisi ihanalle. tosin ei sitten se toinen enää, mutta siihen en koskaan tykästynytkään kunnolla. ja hevosia nuuhkin aina, kerrankin on joku joka arvostaa täysillä nuuhkituksi tulemista. yksi hevosista haisee aivan samalle kuin lapsuuden työhevonen, mutta vain laidunkaudella. joku ihana yrtinhaju puskee läpi.

miehiä nuuhkin myös, en ollut tyytyväinen kun yksi oli niin hajuton. toinen taas haisi jotenkin erikoiselle ja tunnistan sen hajun edelleen 20 v myöhemmin.
 
"nnn"
itellä ei oo lapsia mutta kyllä toisten vauvoja nuuhkin aah <3 :D kai se tosiaan on se maito koskan huomaan joskus ku mies on syöny pizzaa nii siinä on semmonen vauvan tuoksu mut vähän turhan voimakkaasti ettei sitä oo niin kiva nuuhkutella ku vauvaa :D
 
"Helen"
[quote="mija";28103082]meillä puolivuotias laittaa silmät kiinni ja rauhoittuu vain olemaan hiljaa paikallaan kun silitän pikkuisen kasvoja nenälläni. Välillä nauraa kihertää silmät kiinni. Parasta läheisyyttä <3[/quote]

ihanaa<3
 
poju7kk
Täällä kans yksi vauvan nuuhkija. Samaten hieron nenänpäätä vauvan nenään ja poski poskea vasten, vauvakin nauttii tuollaisesta läheisyydestä paljon :) Kun nuuhkuttelen pojan nenää hän pistää silmät kiinni, suu on auki vähän kuin nauraessa ja sit hän sanoo "aaah" <3
 
  • Tykkää
Reactions: H Moilanen
"vieras"
Mä myös nuuhkuttelen tai jotenkin oikeastaan tuhistelen lasten pään aluetta, hieron nenällä. Suoranaisesti en yleensä edes haista mitään tai tietoisesti tee sitä haistelun takia.
Olen miettinyt nuuskuttelun merkitystä koska se tuntuu niin sisäsyntyiseltä ja ajatellut ehkä se on vastavuoroistakin, äiti painaa mieleeleen oman pennun tuoksun ja samalla hieroo vauvaan omia hajumerkkejään...?
 
Nuuhkuttelu on ihanaa! Itse tykkään haistella omaa poikaani, varsinkin kun tuo herää päikkäreiltä, niin se hengitys tuoksuu jotenkin niin ihanalta ja vielä vähän uniselta :) Miehen mielestä se on paha haju...

Ihanaa, kun kohta pääsee taas haistelemaan vauvaa, kun pitäisi toinen muksu syntyä hetkenä minä hyvänsä!
 
"..."
Se nuuhkuttelu on todellakin alkukantainen juttu. hajusta tunnistaa omansa. Mun "vauvat" 3kpl on jo 4 vuotiaita ja nuuhkin edelleen. Jokainen tuoksuu erilaiselle ja silti kaikki niin hyvältä. Pojat varsinkin tykkäävät kun tulevat syliin istumaan niin nuuhkuttelen päätä. Joskus kun nukkuvat käyn vielä peittelemässä ja nuuhkuttelen vähä lisää... <3 <3 <3

Nuuhkin myös muiden vauvoja, ja huom. vain vauvoja, en leikki-ikäisiä... Ja kyllä sitä omansa tunnistaa :)
 
minnee
Juu, nuuhkuttelen kans tyttöä vieläkin päästä ja korvien takaa. Usein on hän siitä mielissään, pyytää, että nuuhkisin lisää, kun se vissiin kutittaa silleen mukavasti. Vauva-aikana muutkin sylittelijät sanoivat, että tuoksuu ihanalle: ystävän yrmy mieskin jopa nuuhkutteli vauvan tuoksua! :D Se on vähän sellainen karamellimainen, joskus tyttö tuoksuu jopa lakritsille.

Ihan varmasti se on biologinen juttu. Vauvat leimautuvat äitiensä tuoksuun, tunnistavat oman emonsa juuri siitä. Ja varmasti samoin vanhemmat leimautuvat juuri omiin poikasiinsa. Tyttö joskus nuuhkuttelee minua takaisin ja sanoo, että tuoksun hyvälle hänen nokkaansa. Hän on myös tuumannut, että maitoni maistuu jäätelölle! :D
 
Teen tuota mun 3v:llekin. Sen tuoksu on jotenkin taivaallinen, korvien takaa tukka tuoksuu omalle rakkaalle ja hieron nenääni sinne välillä ja silittelen lasta.

Tapani ärsyttää jos lapsi on leikkisällä tuulella, mutta ilmeisesti helpottaa jos on paha mieli, väsyttää tai sattuu. :)

Mun poikanen.:heart:
Kyl toi munkin 5v poikanen välillä tykkää siitä että pidän aivan lähellä ja nuuhkin niskaa jne. Sopivassa mielialassa. Kyl se täytyy joku tällanen juttu olla mitä emot tekevät oli ihminen tai eläin.
 
Meillä on tuo eka muksu nyt reilu 4v ja mä olen edelleen koukussa siihen sen tuoksuun. Joskus se tuskastuneena pistää mut lupaamaan, että jätän sen rauhaan kun vauva syntyy. <näin olen luvannut, mutta tiedän sen jo rikkovani :LOL:
 
"ookoo"
Ihana ketju ja tunnustan myös olevani kova nuuskuttelija :) Olen valinnut miehenikin onnistuneesti nenäni avulla :D Juu, mutta tästähän oli joku aika sitten tutkimuskin, että e-pillerit sekoittavat tän jotenkin ja sitten haistaa itselleen epäsopivia kumppaneita :)
 

Yhteistyössä