Vauvan nukuttaminen parvekkeella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän huolissaan

Vieras
Mitä olette mieltä. Asumme kerrostalossa 2. kerroksessa, jossa lasitettu parveke. Olemme nukuttaneet vauvaamme parvekkeella, joka on kadun puolella. Välillä olen miettinyt, että onko liikenteellä mitä vaikutusta vauvan uneen. Autoja ei mene ohi solkenaan, mutta välillä enemmänkin. Jos ajattelee, että itse nukkuisin siellä, niin varmasti uneni häiriintyisi. Tietysti vauva on vaunuissa ja päässä hänellä on kypärämyssy, paksu pipo ja sen päällä vielä huppu, eli jonkun verran äänet suodattuvat.

Onko kellään tietoa siitä, vaikuttaako miten liikenne ja hälinä (jotkuthan ottavat vauvat päiväunien aikaan mukaansa kauppakeskuksiin tms.) vauvan unen laatuun ja mahdollisesti aivojen kehitykseen?

Ajattelin juuri, että entäpäs jos hänestä tulee se hermoheikko juuri sen takia, että ei saa nukuttua päiväuniaan täysin rauhassa?? Itkeskelee välillä nukkuessaan, mutta kun käy hyssyttelemässä, niin nukahtaa aika pian uudelleen. Sitä ei tietysti voi tietää, että johtuuko itkeskely siitä, että liikenne häiritsee, vaiko esim. alkavasta nälästä...

no jos metelissä nukkumisesta tulee lapsesta hermoheikko, niin sitten minulla nuorimmat lapset ovat sellaisia ;D. kun lapsia on enemmän kuin yksi, niin eipä sitä ole enää hiljaista edes sisätiloissa ;). eli turhaa stressaat jostain ohiajavista autoista.

Juu, eihän niitä lapsia nyt voi loputtomiin kaiken maailman melulta suojata. Eiköhän lasitettu parveke ole ihan hyvä nukkumapaikka. Jokainen lapsi, jossa on esim. vanhempia sisaruksia tai lemmikkieläimiät tyylin koira/koiria olisivat tällä loogiikalla hermoheikkoja :)

Yhteistyössä