Vauvan nukkumisesta! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mama"

Vieras
Vauva on alusta asti ollut hyvä nukkuja. Ei ole koskaan yöllä kukkunut eikä älyttömän monia kertojakaan herännyt. Nyt ikää, noh ensi viikolla 6kk ja yöt on menneet tosi levottomiksi. :( Hampaat tuli alas 5kk iässä, mutta en oikein ymmärrä miksi vauva heräilee noin tiheään. Illalla menee nukkumaan omaan sänkyyn ja ensimmäisen kerran herää itkemään 1-2h sisään. Saattaa rauhoittua itsekseen ja jatkaa unia tai sitten tarvii minun avun asiaan. Joskus rauhoittuu silityksestä ja joskus vaan hermostuu enemmän siitä. Kiinteitä ollaan tosi tosi vähän maisteltu 5kk iästä ja maha on pelannut normaalisti eikä vääntöjä ole tullut. Heräilee yön mittaan useita kertoja, välillä on nälkä mutta enimmäkseen se on sellaisesta unissaan itkemistä. Selällään nostelee itseään tai siis peppuaan jaloilla ilmaan ja hermoilee.

No se on ihan tavallista tuon ikäiselle. Meidänkin kuopus on nukkunu keskimäärin yhdellä yösyötöllä (eka unijakso saattoi olla jopa 7h) kunnes se täytti 5kk. Siitä asti on heräilty enemmän ja vähemmän. Viime yönä heräs ainaki 6 kertaa. Se näyttää ainaki mun tuttavapiiris olevan niin että pikkuvauvana heräilleet vauvat alkaa nukkua hyvin tuossa iässä ja taas pienenä hyvin nukkuneet alkaa heräillä. Että jossain vaihees sitä pitää kuitenki sen vauvan takia valvoa. Kyllä se siitä ohi menee viimeistään 18v ikään mennes (tai sitten ei... :D )

No se on ihan tavallista tuon ikäiselle. Meidänkin kuopus on nukkunu keskimäärin yhdellä yösyötöllä (eka unijakso saattoi olla jopa 7h) kunnes se täytti 5kk. Siitä asti on heräilty enemmän ja vähemmän. Viime yönä heräs ainaki 6 kertaa. Se näyttää ainaki mun tuttavapiiris olevan niin että pikkuvauvana heräilleet vauvat alkaa nukkua hyvin tuossa iässä ja taas pienenä hyvin nukkuneet alkaa heräillä. Että jossain vaihees sitä pitää kuitenki sen vauvan takia valvoa. Kyllä se siitä ohi menee viimeistään 18v ikään mennes (tai sitten ei... :D )

:D

Yhteistyössä