Vauvan nukkumis asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Meillä on kotona ihana ja suloinen mutta hieman huonosti nukkuva 4 viikkoinen vauva, on täysimetyksellä ja syö n.2-3h välein.

On myös masuvaivainen ja esim.eilen illalla huusi reilu tunnin (n.23-00.30), pystyasennossa kantaminen ja heijaaminen oli oikeastaan ainoa mikä auttoi ja sitten kun nukkuu niin nukkuu oikeastaan vain kainalossa, niin että pitää heijata hieman koko ajan. Söi 3 aikaan yöllä, tekee usein niin että herää syömään, syö n.10-15min, torkahtaa ja herää 10min sisällä syömään sitten toisen rinnan. Sitten jatkettiin taas kainalossa nukkumista, pienellä heijauksella.

Kuudelta sama ja tuon kuuden syötön jälkeen oon simahtanut tuon torkahtamisen aikana itsekkin kun on vähän univelkaa kertynyt. Vauva jäi kyljelleen, mutta on itse päässyt siitä kierähtämään masulleen eikä herännyt tyypillisesti syömään toista tissiä ja nukkuikin aamulla hieman yli 9 ilman heijaamista tai kainaloa!

Oli niin virkeä olo itselläkin tuon 3h jälkeen, kun 'sai' nukkua hieman erillään eikä tarvinnut varoa vauvaa alitajuisesti.. mutta sitten alkoi aamulla ahdistamaan kun tuota masulla nukkumistahan ei suositella ollenkaan, neuvolassakin kielsivät sen jo alussa.

Nyt mä pohdin täällä miten nukutaan vast edes, en taida kyllä uskaltaa nukuttaa mahallaan ellei oo todellinen uupumus päällä koska nytkin tuli niin huono omatunto :(

Meikä on sitä mieltä, että antaa nukkua niin kun parhaalta tuntuu. Vaikka meidän naperoista aina kyljelle laitoin ja vielä peitot sunmuut tukemaan, niin silti aina masulleen väänsi itsensä. Vielä isompanakin nukkuu välillä suloisesti pylly pystyssä. =) Ja nuo nukkumisasentosuositukset on vaihdellut kautta aikojen. Ei niitä kaikkia neuvolan "neuvoja" kannata niin pilkulleen ottaa.

[QUOTE="...";25271673] Ja nuo nukkumisasentosuositukset on vaihdellut kautta aikojen. Ei niitä kaikkia neuvolan "neuvoja" kannata niin pilkulleen ottaa.[/QUOTE]

Juu, periaatteessa olen samaa mieltä ja itse olen aina tykännyt nukkua mahallani, nukun vieläkin niin aina kun voin :D

Mutta just tuo kätkytkuoleman riski minkä vieras heti toikin esille pelottaa kovasti :(

Mieluummin sitten nukutaan huonosti kuin lähdetään riskeeraamaan.

Yhteistyössä