vauvan nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieressä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieressä

Vieras
kuinka moni uskaltaa ja osaa nukkua vauva kainalossa koko yön? minua ihan kummastuttaa että jo kolmas vauva ja taas sama homma että en saa nukkumaan omassa sängyssä niin hyvin kuin vieressä joten on ollut pakko tottua. päivällä samoten saan kantaa vain rintarepussa jotta vauva edes joskus kunnolla nukkuisi koska omaan sänkyyn kun laitan ei nuku viitä minuutiakaan ja eipä sitä sitten tehtäisi yhtään mitään ja kuitenkin kaksi isompaa lasta kaipaa myös osansa.
Miten teillä muilla??

Mulla on kahden kuukauden ikäinen vauva ja jo sairaalassa nukuin vauva kainalossa..aluks ajattelin että vain sen ajan nukun vauva vieressä kun itselläni on vaikeeta nousta sängystä sektion takia.Itse oon tosi herkkäuninen joten en pelkää että kierähdän vauvan päälle tms ,heräisin siihen kyllä. Nyt omaan sänkyyn nukuttamisesta ei tuu yhtään mitään.Vauva nukahtaa vain kun on ihan kiinni minussa eikä se mua haittaa.Itsekin haluan nukkua oman pikkuiseni vieressä.

Mulla oli alkuunsa kova pelko, että kierähdän vauvan päälle. Niinpä sitten yritettiin jopa 4kk asti pitää lasta omassa sängyssä, niinkin, että pinnasänky oli ihan kiinni meidän sängyssä. Mutta öistä ei tullut mitään! Välillä pistinkin miehen sohvalle ja otin vauvan siihen vähän kauemmas viereeni. Mutta sitten siihen touhuun kyllästyttiin totaalisesti ja ruettiin suosiolla ottamaan lapsi joko yöllä herätessään tai heti illalla meidän viereen. Ja nyt vaavi siis 8kk ja yöunet parantuneet huimasti, vaikka vieläkin välillä heräillään ja syödäänkin, mutta meidän tapauksessa vauva yksinkertaisesti kaipasi meidän viereen...Nyt harmittaakin, että varmaan olis paljon paremmin nukuttu jo alussa, jos en ois niin kovasti pelännyt ottaa lasta viereeni..

Esikoisen kanssa nukuin vierekkäin, kun hän söi kuukausikaupalla tunnin välein niin siinä koomassa ei jaksanut kuin laittaa tissin suuhun ja sitten jo olinkin itse unten mailla. Meillä kyllä ei vauva nukkunut yhtään paremmin vaikka vieressä olikin 7 kk asti.

Kakkosen kanssa taas huomasin, että nukkuu vain mahallaan. Selälleen tai kyljelleen jos laittaa niin max puoli tuntia nukkuu kerrallaan. Omassa sängyssä siis nukkuu paremmin kuin vieressä, vieressäni kun en uskalla mahallaan pitää.

Uskallan nukkua vauva vieressä. Vauva kaipaa vieressäoloa nyt kun eroahdistus on tullut, hirviä huuto, jos yrittää omaan sänkyyn nukuttaa. Yölläkin ottaa välillä käsivarresta kiinni ja varmistaa, että vieressä ollaan. Suloista!

Meillä on vajaan kolme kuukautta poika ja on nukkunut omassa sängyssä alusta asti. Yhden yön on nukkunut sairaalassa ja yhden kotona vieressä (siis otettu yöllä viereen) joten uskallan nukkua vauva vieressä/kainalossa (mies ei niinkään luota siihen että ei myttää pikkuista) mutta nyt on pari viikkoa tullut tavaksi ottaa noin 6 aikaan aamulla viereen niin aamu pitenee kummasti kun aamupalan jälkeen nukahtaa vielä. Meillä ei siis olla syöty yöllä enää kolmeen viikkoon vaan aamuhuikat otetaan yleensä tuolloin 6 tai sitten 9 mut silloin noustaan jo sitten ylös. Minun onni sinänsä että laitokselta lähdön jälkeen ei muutenkaan syöty kuin kerran yössä.

Nata ja poika kohta 3kk

Minä nukun kanssa vauva vieressäni ja pikkunen tykkää siitä kovasti nukkuu myös omassa sängyssä esim. päikkäreitä ja illalla kun nukahtaa aikasemmin kuin minä. Nyt kun vauva on oppinut kääntymään niin minua on ruvennut pelottamaan että tippuu sängystä olen kyllä laittanut pinniksen ihan meidän sänkyyn kiinni ja tehnyt tyynystä suoja vallia, miestä se ihan naurattaa ku on mikäkin turvamuuri. Yksin vauva ei isossa sängyssä enää nuku ettei vaan tipu. Itse osaan kyllä vauvaa varoa ja eikä mieskään ole vauvaa huitonut vaikka se häntä pelottikin aluksi. Minusta pikkusen on hyvä nukkua vieressä jos itse niin tahtoo, itsekkin tykkään nukkua mieheni vieressä niin miksi vauva ei saisi kokea läheisyyttä nukahtaessaan ja nukkuessaan.

meilläkin vauva 7 viikkoa, nukkuu vieressä. Ja minusta se on parasta minulle ja vauvalle. Helppo imettää yöllä, vauvakaan ei herää nosteluihin ja itse nukahdan heti kun tissi on tyhjennetty....Luin jostain, että vauvat mm. oppivat hengityksen rytmin vanhemmiltaan, joten on hyv pitää paljon lähellä. Tietty kantoliina päivällä ajaa saman asian tai syli - mutta kun koko päivää ei voi sylissä pitää :)

EI äiti kierähdä lapsensa päälle, sitä voi tapahtui van humalassa tai lääketokkurassa.

Yhteistyössä