vauvan nukkuma asennosta kysymys:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tämäkin riippuu neuvomassa olevan terveydenhoitoalan henkilökohtaisesta mielipiteestä. Minulle on synnytyssairaalan fysioterapeutti suositellut sitä lapselle parhaana nukkumisasento´na ja neuvolantäti todennu ettei ota kantaa vauvan nukkumisasentoon, koska vanhemmat itse näkee miten vauvan on parasta nukkua, milloin vauva on tyytyväisin. (samat ohjeet 11, 9 ja 3 vuotta sitten)
Luottaisin tässä tutkimustietoon ja asiantuntijan näkemyksiin. Duodecim-lehden tiivistelmä aiheesta:

http://tinyurl.com/o3tc6k

Alkuperäinen kirjoittaja Pomelo:
Ja tämäkin riippuu neuvomassa olevan terveydenhoitoalan henkilökohtaisesta mielipiteestä. Minulle on synnytyssairaalan fysioterapeutti suositellut sitä lapselle parhaana nukkumisasento´na ja neuvolantäti todennu ettei ota kantaa vauvan nukkumisasentoon, koska vanhemmat itse näkee miten vauvan on parasta nukkua, milloin vauva on tyytyväisin. (samat ohjeet 11, 9 ja 3 vuotta sitten)
Luottaisin tässä tutkimustietoon ja asiantuntijan näkemyksiin. Duodecim-lehden tiivistelmä aiheesta:

http://tinyurl.com/o3tc6k

niinpä!!

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
suositushan on, ettei vauvoja nukuteta mahallaan.

Olen kuitenkin antanut yhden syötönvälin päivässä nukkua mahallaan, kun tuntuu, että vauva nukkuu huomattavasti paremmin ja pidempään niin, kuin selällään. kyljellään taas ei pysy ollenkaan.

Tekisinkö mä ihan hirveän väärin, jos antaisin yöllä nukkua mahallaan?
vai mikä se syy nyt olikaan tuohon suositukseen, millään en sitä muista.

mä olen nyt antanut tytön nukkua mahalteen, yölläkin =) Meilläkin se vaan on kaikista paras asento, nukkuu hyvin ja ilma kulkee molemmista päistä.
tyttö jaksaa itse kääntää pään toiselle sivulle joten uskallan antaa olla.

Mä oon nukuttanut lapsia mahallaan yölläkin. Mä uskon, että kätkytkuolema tulee jos on tullakseen riippumatta nukkuma-asennosta.
Mutta ootko ap kokeillut kapaloida vauvaasi, meillä kuopuksella auttoi sekin?