vauvan nuha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
hei,

täällä on ollut ketjuja vauvojen nuhan helpottamisesta, mutta mitäs jos silti vaan itkeskelee, pitäisikö mennä lääkäriin...lämpöä ei ole. luulen, että kysymys on nuhasta, kun ei oikein jaksa nukkua eikä imeä ja kuitenkin pullosta maittaa maito ja siihen rauhoittuu, joten kyse ei varmaan ole mahavaivoista...

""luulen, että kysymys on nuhasta""
Jos vauvalla on nuha niin kyllä sen tietää: räkä valuu ja nenä on selvästi tukossa.

Minkä ikäinen vauva? Lääkäriin menemisen kiireellisyys riippuu paljon myös vauvan iästä.

No jos viisi viikkonen ei jaksa syödä, niin kyllä mä jo vähintään konsultoisin neuvolaa ja jos vauvan yleiskunto on yhtään heikko, niin painelisin jo lääkäriin. Mielummin kuitenkin liian herkästi...

Hei. Me oltiin kolmiviikkoisen pojan kanssa sairaalahoidossa marraskuussa flunssan (räkäisyyden) takia.
Vauvan pitää jaksaa syödä.

Soita vaikka päivystykseen, pyytävät aika herkästi käymään. Pienten kanssa kannattaa pelata varman päälle.

Meillä oli myös pojalla nuha kun oli 5-viikon ikäinen. Käytimme keittosuolaliuostippoja (apteekista) rään irrottamiseen ja imimme sitä pois NenäFriidalla (Citymarketeista, apteekeista, lastentarvikeliikkeistä), joka on tehokas apuväline pikkunenän niistämiseen.

Kävimme kuitenkin myös lääkärissä varmistamassa, ettei räkätauti ole mennyt keuhkoihin tai korviin. Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja lääkäri suositteli 60mg suppoja helpottamaan pikkupotilaan oloa.

Meidän poikamme kuitenkin söi tuolloin normaalisti, mikä on tärkeä juttu noin pienellä vauvalla.

anteeksi, en vittuillut. Täällä on vaan niin vaikea saada selvää ihmisten (sekä kysyjien että vastaajien) äänenpainoista ja muista, että helposti ymmärrämme toisiamme väärin. En tarkoittanut ilkeillä. Anteeksi!
minna

Yhteistyössä